robdekkers
02.02.2005 12:23:27
Tijdens het renderen van slowmotions in VDL2004 stuit ik steeds op het volgende probleem:
Bij het renderen naar MPG (of AVI, maakt niet uit) verspringt het beeld terug, zodat het eindresultaat 'stottert'. Het lijkt wel of de fieldrendering en de interlace niet goed staat ingeschakeld. Maar dat is het niet. Bij mij staat de motionrendering op field, frametype op frames en interlace op bottomfield first.
Zelfs binnen 1 project komt het probleem eerst niet (goed) en opeens wel (fout) voor. Als ik een 'fout' stukje plak in een 'goede' film wordt ook de goede film ineens 'aangetast'. Het lijkt wel een virus.
Wat is hier aan de hand? wie kan mij verder helpen?
groeten,
Rob Dekkers
Dit blijkt toch wel een probleem te zijn dat regelmatig terugkeert. Heb je al eens geprobeerd bij het renderen "progressive scan" te gebruiken. Op het duitse forum wordt gezegd dat er soms problemen optreden met de volgorde van de halve beelden (bij normale tv wordt zoals je waarschijnlijk wel weet eerst een half beeld met lijn 1,3,5,... geprojecteerd, en daarna het tweed halfbeeld met lijn 2, 4, 6, ...).
Niet alle apparatuur kan progressive scan afspelen, maar je pc kan dit in ieder geval wel aan. Misschien je output-filpje daarna opnieuw standaard renderen (normaal is dat "bottom field first").
Tom
robdekkers
04.02.2005 13:19:47
Bedankt voor je reactie,
Ik ga het eens uitproberen. Ik laat weten of het nu wel lukt