Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluid Te Traag
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
dverbiest
Hallo,
Na capture via DV cam is het me al frequent gelukt om leuke DVD's te maken. Bij 1 filmpje doet het geluid vreemd. Het speelt perfect af op de cam bij het capturen, maar als ik het erna afspeel in VDL is het ontzettend vertraagd - we lijken wel aliens uit star wars of zo... tongue.gif
Dit is wel grappig maar toch niet helemaal de bedoeling. Ik zocht al eens op het forum en vond niet meteen een oplossing... Wie weet raad? Alvast bedankt!
landrover
Dat gebeurt als je na het importeren de audio-samplerate van het project wijzigt.
Is de afspeel-rate hoger dan de import-rate, dan hoor je alles te snel en te hoog, is de afspeel-rate lager dan de import-rate, dan hoor je alles te langzaam en te laag.
Als je de samplerate terugzet naar de waarde die je had op het moment van importeren, zou je audio weer goed moeten zijn.
Magix schijnt deze feature opzettelijk in de software te hebben aangebracht, maar het nut daarvan ontgaat mij volledig. huh.gif
dverbiest
Dank je voor je reaktie. Ik ben enkele dagen verder, ik heb gezocht waar ik die audio-sample rate dan wel verzet heb... Niks gevonden. Hoe doe je dat? Kan ik dat ongedaan maken? Ik heb alles overigens gewist en VDL gedesinstalleerd, en na nieuwe installatie en opname bleek hij opnieuw dezelfde vreemde dingen te doen met het geluid. Verder op de opname was het geluid trouwens dan weer erg versneld... Ik begrijp er niks meer van.
Overigens, mijn versie VDL is de nederlandstalige VDL 2005. "audio sample rate"noemt vast anders. Hoe belangrijk is het evt downloaden van patches? (ik vind de patch afdeling op deze site erg slecht en onoverzichtelijk - het is totaal onduidelijk welke je nodig hebt)
Wie kan me helpen? Dank u!
landrover
De gebruikte term voor audio sample rate in de Nederlandse versie van VdL is:......
audiosamplerate! Was overigens een goede opmerking van je, want Magix gebruikt vaak vreemde kreten voor in de A/V wereld heel normale zaken.
Voorbeeld: wat bij ieder ander Chroma Key heet, heet bij Magix Blue Box en Green Box
De audiosamplerate kun je instellen onder "Eigenschappen Film" (sneltoets: E).
Als je audiobestanden importeert, worden ze geresampled naar de samplerate die op dat moment in de project-eigenschappen ingesteld staat. Wordt later de samplerate van dat project aangepast, dan klinken de audiobestanden te snel en te hoog, of te traag en te laag. Herinstalleren en vervolgens gebruik maken van diezelfde audiobestanden levert je dan niets op.
Bij het hierboven besproken fenomeen wordt je geluid overigens veel te traag of veel te snel.
Is het verschil bij jou niet zo groot, dan staat waarschijnlijk onder "Systeeminstellingen" (sneltoets Y) op het tabblad "Video/Audio" bij "Audio importeren" MAGIX Soundpoosamples aan BPM film aanpassen" aangevinkt. Als je dat vinkje weghaalt, zou het geluid weer OK moeten zijn.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.