Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Videostuurprogramma
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Cees
Ik heb de laatste tijd met videodeluxe 2004 standard gewerkt met windows XP home edition.
Dit ging allemaal prima. Helaas kreeg windows XP home met SP2 een crash en moest ik dit opnieuw installeren. Dat heb ik gedaan en tevens video de luxe (VERSIE 3.0.3.0. met de patch van 2-2-2004)opnieuw geinstalleerd. De film die ik aan het monteren was is nog aan wezig. Nu krijg ik bij het video opnemen / video vastleggen bij videostuurprogramma een blanco vlak en geen keuzemogelijkheden meer en kan dus niets meer opnemen.
Is hier iets over bekend?
Of is het een simpele instelling die ik moet veranderen?
Ik heb verder aan alle kabels niks veranderd. De computer kent de video-in wel, want met een ander programma kan ik wel video vastleggen. Mijn video-in is de TV vga kaart van ATI met Sapphire Radeon 9600 Atlantis
Wie helpt mij uit dit probleem ?
landrover
Dat klinkt lastig. Heb je na herinstallatie alle drivers voor de videokaart weer geinstalleerd, inclusief capturedrivers? Welk ander programma herkent de capturedriver wel? Het is gissen, in theorie zou het kunnen zijn dat dat andere programma (MovieMaker misschien) gebruik maakt van de standaard capturedriver die met XP wordt meegeleverd.... huh.gif
Cees
QUOTE(landrover @ Jan 29 2005, 02:54 PM)
Dat klinkt lastig. Heb je na herinstallatie alle drivers voor de videokaart weer geinstalleerd, inclusief capturedrivers? Welk ander programma herkent de capturedriver wel? Het is gissen, in theorie zou het kunnen zijn dat dat andere programma (MovieMaker misschien) gebruik maakt van de standaard capturedriver die met XP wordt meegeleverd.... huh.gif

Bedankjt Gerard R
Inderdaad is dat moviemaker maar ik weet niet hoe ik moet zien of deze gebruikmaakt van de windows capture
landrover
Dat kun je ook niet zo snel zien maar dat hoeft ook niet. Moviemaker is een Microsoft-programma dus is het vrij logisch dat ´ie gebruik van de MS capture-driver. Als je naar "Apparaatbeheer" gaat, kun je zien of er onder "besturing voor geluid, video en spelletjes" een capture-apparaat te vinden is.
Als die er niet staat is de capture-driver van je videokaart niet geinstalleerd.
Cees
Dank Landrover

Onder Besturing voor geluid,video en spelletjes vind ik
Audiocodecs
Avance AC97 Audio (die zie ik wel in opname van VdL)
Legacy audiostuurprogramma's
Legacy-videovastlegapparaten
Mediabeheer apparaten
Met MPU-401 compatibel MIDI-apparaat
Standaardspelpoort
Videocodecs

Ter nadere toelichting mijn invoer is analoog en gerbeurt via de TV kaart.
Maar ik kan nog steeds niet verder
Cees
Overigens Landrover
vind ik onder overige apparaten
? multimediacontroller
? multimediavideocontroller
wat kan dat zijn?
Cees
landrover
Daar heb je ze al. De capture-drivers van je videokaart zijn niet geinstalleerd. Zodra je dat doet, verdwijnen die onbekende apparaten met een vraagteken. Windows roept dan iets van "nieuwe hardware gevonden", configureert vervolgens je systeem en meldt dan "het apparaat is geinstalleerd en kan worden gebruikt".
Vanaf dat moment zal ook VdL je kaart weer kunnen vinden.
Cees
Dank Landrover dat dacht ik te doen maar helaas wat ik ook verzin via stuurprogramma verbeteren via originele cd of halen bij sapphire vanaf het net.
Hij roept dat hij ze geïnstalleerd heeft maar de vraagtekens blijven
Cees
FransS
Beste Cees,

Heb je ook de DirX 9.0 b/c en wellicht de mediaPlayer van microsoft 9.0 /10 geinstalleerd?

Suc6 , Frans S. user.gif
landrover
Hallo Cees,

Weet je zeker dat je de goede driver-package hebt? Ik heb even voor je op de site van Sapphire gekeken en je moet deze hebben:
http://www.sapphiretech.com/downloads/DRIVER/WDM.zip
Die is speciaal voor de AIW/ViVo kaarten.

DirectX kun je ook proberen maar persoonlijk denk ik niet dat het daaraan ligt, want dan zou je waarschijnlijk ook problemen hebben met MovieMaker.
Cees
Helaas Landrover
Ik heb deze wdm geladen en nu kan ik mijn tv niet meer aanzetten onder de instellingen er staat een groot kruis door. Ik heb wel een extra balk op mijn scherm met eazyshare tv; Player ;VCD; CD ;Library maar niets voor mijn TV in of out en de Vraagtekens zijn er nog steeds. Ik kan nu ook niet meer mijn moviemaker gebruiken die roept geen apparaat
De ATI tv kaart is een radeon 9600 Pro.
Is het misschien beter om alle ati programma's van mijn systeem af te halen en helemaal opnieuw te beginnen?
groetjes Cees
landrover
Sorry dat ik dat niet direct heb aangegeven, maar het is meestal wel nodig eerst de oude drivers te verwijderen.
Cees
Hallo Landrover
Mijn dank ik ben eruit.
IK heb via Systeem Hardware beeldscherm adapters op stuurprogramma bijwerken gezet en toen naar de down geloade drivers geleid.
Ik had ook een andere driver nodig nl W2K_TV_2014.zip te verkrijgen via Leadteak http://www.nodevice.com/TV_Tuner/Leadtek/26918.html
De zaak werkt nu weer feilloos.
Nogmaals mijn dank voor de moeite
Cees :
landrover
Graag gedaan. Ik ben blij dat je eruit gekomen bent. wink.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.