lamme
25.01.2005 19:42:19
Hallo,
Bij opname van VHS-videoband treden de volgende problemen op
- geluid en beeld lopen niet synchroon; geluid loop ca 3 sec voor op beeld
- de harde geluidsgedeelten worden vertekend weergegeven
Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een hint voor mij
Opm.:
- het beeld is prima
- ik werk met Magix VdL 2005 Plus
- videokaart Hauppauge WinTV-PVR-150MCE ingesteld op composite
- WinXP sp2
- comp. Int.Pent.IV 3,00 GHz; 2048 DDRAM PC 400; SoundMAX 4 XL w. Audio ESP (onb.)
Met dank
plemmens
25.01.2005 20:22:50
lamme
29.01.2005 11:00:46
Hallo,
Dank voor de reactie! Het opnemen als avi kan mogelijk een oplossing zijn, dat betekent dan in het VdL-keuzemenu camera kiezen i.p.v. video??
Ik kom mede op deze gedachte omdat ik wél prima resultaten krijg wanneeer ik mijn VHS-videorecorder op mijn digitale sony-videocamcorder (na juiste instelling via menu) aansluit en deze weer via de fire wire op de computer, door nu via het keuzemenu als normaal de camera aan te sluiten en de "start"-knop voor opname in te drukken wordt net videomateriaal geïmporteerd en na "stop" en "OK" in MPEG2 omgezet (hetgeen anders direct gebeurt via de TV-kaart ???). Beeld en geluid zijn nu synchroon en beide van prima kwaliteit, een TV-kaart is dus niet nodig!!
Groeten
Henk
plemmens
29.01.2005 21:58:35
Je gebruikt dus je digitale camera om je analoog signaal om te zetten naar digitaal en dan via firewire naar pc.
Dat is een zeer goede manier van werken. De analoog/digitaalomzetting van een camera is in de meeste gevallen veel beter dan wat een TV kaart kan afleveren.
lamme
30.01.2005 18:26:27
Bedankt, ik maak hier dus maar een vaste gewoonte van!
Groeten
Henk
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.