otchoo
19.12.2004 16:24:04
Hallo,
Ik loop erg te hameren om het probleem van het niet synchroom lopen van geluid en beeld. Nu is mij verteld als ik een video in avi bestand opneem dat dat probleem verholpen moet zijn. (ik importeer nu mpeg2 bestanden) Kan iemand mij advies geven over welk programma ik het best kan gebruiken om films in avi formaat op te nemen. (moet natuurlijk wel werken met mijn hauppauge pvr350)
FransS
19.12.2004 16:43:39
Hoi Octhoo,
Als je wat meer laat weten met wat voor config. je werkt en wat voor videoedit programma je mee werkt,dan kunnen we wat meer info geven van wat er zoal is en hoe je het kan verbeteren ,want er zijn nogal wat programma's b.v. Adobe Premiere 7.0 / Media Studio Pro 7.1 / van Pinnacle zijn er een legio van Prg. / Avid 5.0 en Video de Lux heeft er ook verschilende ,het is wat je wil en of je config er mee overweg kan .
Groet : Frans S.
otchoo
19.12.2004 22:12:25
hallo,
Ik gebruik Video deluxe 2004. Wat mijn bedoeling is is dat ik wat oude VHS banden op dvd kan branden. Het video gedoe is nou niet echt iets waar ik veel van weet. Maar in iedergeval gebruik ik een hauppauge pvr350 en gebruik de bijgeleverde software wintv 2000. Hiermee neem ik het programma op in een mpeg2 bestand. Meestal een bestand van 2,5 gig. Nou weet ik dat als ik de bestanden kleiner maak dat ie dan wel syncroom loopt, maar het is mijn bedoeling dat mijn vader (die hier helemaal niks van begrijpt) dit ook kan doen. dus moet het niet te lastig worden met te veel bestanden. Zo nu dacht ik als ik nu een programma heb die het opneemt in een .avi bestand dan kan ik hem wel inladen in video deluxe.
hoop dat je hier genoeg aan hebt anders hoor ik het wel
FransS
19.12.2004 22:49:36
Hoi otchoo,
Nu schrijf je dat je Video de lux 2004 gebruikt ,waarom dan niet meteen capture met video de lux dan heb je een AVI en kan je alles makkelijk bewerken ,dan zal je alleen je andere edit programma's er af moeten halen ,dat kan anders storend werken,je bent dan als je goed tewerk gaat ook van je a-synchronicatie af,en je kan in video de lux ook analoog capture.
Suc6 Frans S.
landrover
20.12.2004 13:33:42
Hauppauge PVR350, die heeft toch hardwarematige MPEG-2 encoding? Het zou zonde zijn als je in AVI ging opnemen terwijl je zo´n prijzige encoderchip op je kaart hebt zitten. Is het mogelijk om alleen in I-frames op te nemen? Op die manier krijg je een MPEG-2 file met "zelfstandige" frames, dus niet in GOP-verband. Zo´n bestand is het meest geschikt om mee te monteren en het lost misschien ook je synchroniteitsprobleem op.
Als je toch in AVI wilt opnemen, kijk dan eens op www.videohelp.com, bij de capture-tools. Daar staat een complete opsomming van zowel freeware als commerciele capturesoftware.
otchoo
20.12.2004 14:16:58
Hallo,
Ik zou heel graag mijn films opnemen in video deluxe maar het probleem is dat video deluxe mijn kaart niet ziet.
en landrover mm die zelfstandige frames bedoel je dat tijdens het opnemen of ik dat in wintv 2000 kan instellen?
landrover
20.12.2004 17:00:04
Ja, veel MPEG-2 capture software biedt de mogelijkheid om alleen in I-frames op te nemen. Dat wil zeggen dat ieder frame apart wordt gecomprimeerd (zoals bij Motion JPEG bijvoorbeeld) in tegenstelling tot de normale MPEG-routine waar wordt opgenomen in GOP´s (Group of Pictures). In een GOP worden een aantal frames aangemaakt die geen volledige beeldinformatie bevatten, maar alleen de verschillen ten opzichte van het vorige beeld of het volgende beeld. Daarom is het monteren in een GOP niet met goed fatsoen mogelijk omdat de montagesoftware alleen kan knippen op het dichtstbijzijnde I-frame en dat hoeft niet per se het frame te zijn waar je knip wil maken, als je me nog kunt volgen...
Heb je nog vragen, laat maar weten
succes
otchoo
22.12.2004 20:00:16
Ok dank je ik ga dat met die I-frames eens proberen maar mijn wintv2000 heeft die optie niet, nou had ik ook sagetv gedownload maar die ondersteund dit ook niet heb jij een tip welk programma ik moet gebruiken.
landrover
22.12.2004 20:46:00
Kijk even bij www.videohelp.com bij "tools" (menu aan de linkerkant) en selecteer dan in de lijst "capture". Hier staat een complete verzameling gratis en niet-gratis software voor de meest uiteenlopende apparaten. Van de pure MPEG-2 programma´s als WinDVR van Intervideo en NanoDVR van Nanopeg kun je de trials installeren en kijken of ze I-frame ondersteunen.
Anders moet je toch proberen om een capture-tool te installeren die in AVI-formaat captured. Dan maak je weliswaar geen gebruik van de encoderchip op je Hauppauge kaart, maar kun je de CPU het rekenwerk laten doen.
succes!
otchoo
16.01.2005 13:17:27
Hallo,
Nou ik ben een tijd afwezig geweest maar ik heb me rot lopen zoeken op videohelp.com naar een capture programa die kan opnemen in i-frame's maar het enigste wat ik kan vinden zijn edit programes die dit doen. Is er iemand die een programa weet die dit kan.
otchoo
16.01.2005 16:37:21
Ik heb hier twee screen shots van wintv2000 wat ik gebruik. Mischien kan een van jullie de goeie instelling zien.

p.s Zou het mischien helpen als ik mijn onboard moederboard uitschakel en een soundblaster audigy z2 kaart erin stop.
landrover
17.01.2005 00:51:15
Waar kun je onder de tab "GOPs" allemaal uit kiezen? Zet in ieder geval de bitrate op constant en kijk of je met "Audio CRC" op "ON" betere resultaten krijgt. Ik zal proberen uit te zoeken of de PVR350 überhaupt wel in avi-formaat kan opnemen.
otchoo
17.01.2005 15:52:01
nou ik heb dat ook ff nagekeken maar volgens mij kan dat inderdaad niet
en onder de GOPs kan ik 15 of 8 invullen. En als ik bitrate op constant zet is er dan nog een getal dat ik moet gebruiken?
en als we toch zo lekker bezig

zijn audio bitrate gewoon op 224 laten staan?
otchoo
24.01.2005 17:50:06
Nou begin langzamerhand knetter gek te worden. Heb nu dus de instellingen ingevoerd die me verteld waren op het forum. maar nu laat ie de film maar ongeveer 15 min. in magix en de rest staat er gewoon niet op??? als ik de film open in mediaplayer of zo dan doet ie het wel goed?? weten jullie nog iets?
Moet ik mischien iets veranderen aan mijn hardware?
landrover
24.01.2005 20:25:44
Het zal je dus waarschijnlijk niet rechtstreeks lukken maar er zijn nog wel een paar workarounds.
Als je de MPEG-2 compatibele versie van VirtualDub downloadt, kun je je captures hierin omzetten naar AVI. Dat kun je dan importeren in VdL.
Je kunt ook Showshifter gebruiken, een proefversie kun je downloaden van www.showshifter.com. Met showshifter kun je je captures automatisch converteren naar een ander formaat, zoals PICVideo MJPEG. Op die manier krijg je dus bruikbare AVI-files die je in VdL kunt bewerken.
plemmens
25.01.2005 10:09:37
Op die manier krijg je dus bruikbare AVI-files die je in VdL kunt bewerken.
We zijn dan wel weer terug bij af, niet? Ik bedoel maar, opnemen in mpeg (zij het met kwalitatief goede HW codering) en dan converteren naar AVI ... Als je dat doet lijkt het mij uiteindelijk toch beter om direct in AVI op te nemen.
We zijn dan eveneens terug bij de suggestie van landrover op 20 december:
Als je toch in AVI wilt opnemen, kijk dan eens op www.videohelp.com, bij de capture-tools. Daar staat een complete opsomming van zowel freeware als commerciele capturesoftware.
plemmens
25.01.2005 12:06:47
Scenalyzer misschien eens proberen.
Als ik me niet vergis bestaat daar de mogelijkheid om het geluid bij opname vast te "locken" aan het videosignaal. Op die manier kan je OOS bij opname voorkomen.
landrover
25.01.2005 12:36:40
Daarom is het ook een
workaround. Ik weet dat Showshifter in ieder geval de Hauppauge PVR kaarten ondersteunt, dus theoretisch is er dan nog een kans dat er rechtstreeks naar AVI kan worden gecaptured. In ieder geval beschikt Showshifter over een automatische conversie-tool, zodat je zonder extra inspanningen aan een bruikbaar bestand komt (PICVideo MJPEG wordt standaard geleverd bij Showshifter). Bovendien mag je van een hardwarematige MPEG encoder verwachten dat de kwaliteit zo goed is dat er ook na 1 conversieslag een prima resultaat overblijft.
Anders is de enige oplossing een andere capture-kaart.
otchoo
28.01.2005 17:39:24
Ok, stel ik wil een andere videokaart halen hoezeer ik hier ook van baal want heb deze pas 2 maanden omdat die mij was aangeraden

maar ja welke tvkaart raden jullie me dan aan om in goede kwaliteit in avi op te nemen zodat ik video deluxe kan gebruiken.
landrover
28.01.2005 20:51:51
Als het behalve een capture-kaart ook een TV-kaart moet zijn, kan ik je de Cynergy kaarten van Terratec aanraden, omdat deze beschikken over een moderne tuner-chip, de SAA-7134 van Philips. Ook andere kaarten op basis van deze chip presteren heel goed. Veel mensen hebben ook goede ervaringen met Pinnacle en Leadtek kaarten.
Daarnaast kun je natuurlijk nog de All-In-Wonder kaarten van ATI overwegen, dat zijn grafische kaarten met geintegreerde tuner en capture-mogelijkheden.
Overigens schijnt ook bij die A.I.W. kaarten het capturen naar AVI niet helemaal vanzelfsprekend te zijn maar er zijn vast anderen op dit forum die ervaring met zo'n kaart hebben.
otchoo
29.01.2005 18:55:27
otchoo
30.01.2005 20:30:50
Hallo,
Landrover nog een vraagje ik kan nu dus opnemen in video deluxe is er nou nog iets wat ik in moet stellen of zijn de standaard instellingen gewoon goed
landrover
30.01.2005 21:03:16
In principe hoef je nu niets in te stellen. Kijk of de beeldkwaliteit van de captures voldoende is, of er geen frames gedropt worden en of het audio (goed) opgenomen wordt. Als je er vertrouwd mee bent geraakt, kun je proberen de settings nog wat aan te passen.
Succes
otchoo
04.02.2005 21:30:30
Hallo,
Nou het is nu gedeeltelijk gelukt om een film op DVD te zetten via VDL. Ik zit nu met een laatste probleem. Ik krijg mijn beeld niet scherp? Wat kan ik hier aan doen? Ik heb al in Video vastleggen, geavanceerd, en dan bij tuner wat lopen rommelen maar ik krijg mijn TV kanalen niet scherp. Als ik PVTV vision van pinnacle gebruik heb ik haarscherp beeld. Is er ergens in VDL een instelling die ik over het hoofd zie of een menu voor scherpstellen?
landrover
05.02.2005 09:53:11
Mag ik je een raad geven? Neem niet op met VdL maar met je Pinnacle applicatie en importeer die files in VdL. VdL maakt voor de analoge capture-tool gebruik van de Microsoft VidCap driver, die erg onhandig is omdat hij slecht te programmeren is en de instellingen vaak niet onthoudt, zodat je bij iedere capture opnieuw moet beginnen. De capture-tool die je bij je Pinnacle kaart hebt gekregen, is speciaal voor die kaart geschreven en zal daarom altijd comfortabeler werken en een beter resultaat opleveren.
Bijkomend voordeel: het Magix MJPEG formaat wordt door geen enkel ander programma herkend en de captures die je met je Pinnacle-tool maakt zijn standaard AVI-bestanden die je direct kunt afspelen met iedere mediaplayer en bewerken met andere software zoals b.v. VirtualDub.
otchoo
22.02.2005 19:07:35
landrover
22.02.2005 23:09:50
Graag gedaan, hoor! Geeft een goed gevoel als je ´t voorelkaar hebt, hè?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.