JohnJ
27.11.2004 10:13:54
Hallo,
Wie kan me helpen met de volgende melding:
Bij het verder werken aan een project krijg ik bij het laden van deze film de melding:
"object is langer dan fysieke sample!".
Ik kan dan op doorgaan c.q. annuleren drukken, beide geprobeerd....
Film laad dan, echter vanaf de scene waar ik een dag eerder ben opgehouden heb ik géén geluidspoor en geen geluid meer....
Die laatste scene is een scene die ik op halve snelheid laat draaien, dus het geluid is hier ook gewijzigd, ik weet niet of het hier iets mee te maken heeft.
ter info: ik heb twee Sata harddisk een van 250 en een van 160 GB, die laatse is alleen voor videobewerking en nog geen kwart vol. Pentium 3.4 Gigahertz en 512 ddr-400 inter geheugen.
Ik zie in de gebruiksaanwijzing niets staan over deze (fout) melding.
Wie kan me zeggen wat er aan de hand is.
groeten,
John
mschagen
27.11.2004 18:23:16
Zo'n melding heb ik ook wel eens gehad na wat gerommeld te hebben met sample frequenties en object lengtes. Ik weet niet wat er bij jou precies is mis gegaan, maar ik zou het stukje wat niet goed laadt even overnieuw maken. Dus de clip waarvan het geluid nu niet laadt eruit gooien en even opnieuw erin zetten. Als je daarna het beeld op halve snelheid wilt draaien raad ik je aan om beeld en geluid eerst te de-groeperen (object selecteren, dan ctrl-M). Nu kun je het beeld zo snel of langzaam laten lopen als je wilt en het geluid verwijderen of ook van snelheid laten veranderen. Omdat beeld en geluid nu ontkoppelt zijn hoeft het geluid niet meer tot op de sample nauwkeurig te kloppen met de lengte van het beeld.
WimTimmers
10.02.2005 21:39:44
Ik heb dezelfde melding gehad: "object is langer dan fysieke sample!".
Ik ben niet bezig geweest met andere snelheden, andere samplefrequenties of objectlengtes.
Ik heb een oorspronkelijke mpg film met sceneherkenning verdeeld in takes, en een nieuwe film gemaakt met die takes.
Dat is allemaal goed gegaan tot en met het branden van een dvd.
Maar als ik nu diezelfde film weer open krijg ik die foutmelding bij 5 takes (van de in totaal ongeveer 30 takes). Op de plaatsen van de foutmelding is het video weg. Het geluid staat er nog wel.
Merkwaardig is dat ik, voordat ik de film laad, alle takes gewoon goed kan afspelen vanuit de takes-directory. Als ik de film geladen heb, en dus de foutmeldingen heb gekregen, geeft het direct openen van de foutieve takes in de takes-directory ook de foutmelding. Als ik de film dan weer sluit zijn alle takes in de take-directory ook weer in orde.
Ik kan waarschijnlijk mijn film wel weer opnieuw samenstellen uit de losse takes en daarna weer mijn dvd-indeling maken, maar dat is weer een hele klus. Bovendien kan ik dus feitelijk geen werk opslaan om er de volgende dag mee verder te gaan.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is of hoe ik het zou kunnen voorkomen?
groeten,
Wim
landrover
10.02.2005 21:59:37
Hallo Wim
Hoe je het kan voorkomen weet ik niet want daarvoor moet je er eerst achter komen hoe het ontstaat. Maar voor je het project opnieuw gaat samenstellen:
heb je eraan gedacht om te kijken of je meest recente backup-exemplaar misschien nog wel werkt?
groet, Roald
WimTimmers
12.02.2005 16:12:01
Hallo Roald,
Er was geen recent backup exemplaar. Maar ik had nog wel de oorspronkelijke films waarmee ik de sceneherkenning had gedaan.
Als ik deze films eerst open en daarna de samengestelde film open, gaat het wel goed.
Ik kan het diskproject niet openen zonder de foutmelding te krijgen, maar het diskproject is nu niet meer zo moeilijk opnieuw aan te maken.
Bedankt voor de tip !!
landrover
12.02.2005 17:48:25
Hoi Wim
Misschien dat je dit al weet maar VdL maakt automatisch een backup van je project, iedere keer dat je het project opent. Die moeten er dus zijn, tenzij je ze bewust hebt weggegooid.
Roald
WimTimmers
15.02.2005 20:49:34
Hallo Roald,
Er zijn inderdaad een aantal automatische backups. Ze waren me niet opgevallen omdat ze niet in de mediapool verschijnen.
Helaas had de eerste backup ook al hetzelfde probleem.
Maar bedankt voor de tip.
groeten,
Wim
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.