Twee vragen:
1. Hoe laat ik in VdL2005 de scèneherkenning gebeuren op basis van de timestamp die door de DV-camera geleverd werd?
2. Kan ik die timestamp binnen VdL ergens zichtbaar maken? Dit hoeft niet noodzakelijk in het beeld geprojecteerd worden, hem ergens terugvinden is voldoende. Onder objecteigenschappen krijg ik de filedatum, niet de timestamp van een bepaalde scene.
Tom
mschagen
22.11.2004 21:45:12
Op het duitse forum heb ik geluiden gehoord dat scene herkenning niet goed zou werken, maar bij mij werkt het (vdl 4.0.2.1) feilloos. Gewoon in de dialoog dv-opname de optie scene herkenning aanvinken en alle scenes worden herkend zonder valse extra scene ovegangen. Ik gebruik als camera een Panasonic nv-mx300. Wellicht dat de camera (instellingen?) ook nog invloed heeft op hoe goed dit werkt.
Als je eerst het materiaal captured en daarna scene herkenning wil toepassen werkt het minder goed. Blijkbaar wordt de opname tijd niet in de avi opgeslagen. Dan doet vdl scene herkenning op basis van de inhoud van het beeld wat veel minder betrouwbaar is (en langzamer). Dit zou ook kunnen verklaren waarom het onmogelijk is om binnen vdl deze opname tijd weer ergens te achterhalen. Voorzover ik weet wordt het nergens opgeslagen.
Michael,
ik doe het zoals je beschrijft, maar het programma (VdL 2005)blijft gewoon de scènes herkennen op beeldinhoud, niet op timestamp.
Aan de camera ligt het niet, want als ik capture met Studio krijg ik wel perfecte scèneherkenning op basis van de timestamp van de camera. Helaas kan ik met het Studio-scn-bestand in VdL niks aanvangen.
Dit lijkt me dus een bug te zijn. Moderator, enig idee?
Tom
Sorry, VdL2005, met de versie die ik nu heb (4.0.2.2) herkent de scènes wel correct en snijdt ze ook correct (in tegenstelling met wat ik hierover op het duitse forum heb gevonden, maar misschien is die bug ondertussen opgelost...).
Binnen VdL de timestamps zichtbaar maken lijkt niet mogelijk te zijn, ook al zit datum en uur in ieder frame opgeslagen. Zonde. Het is niet nodig de tijdcode constant in beeld te kunnen tonen (hoewel dat ook wel eens interessant kan zijn), maar ik toon nu en dan toch graag even een datum of uur van opname, dat helpt bij het ophalen van herinneringen.
Tom
(Waarom kan ik mijn voorgaande post ineens niet meer editeren?)
plemmens
23.11.2004 22:07:37
Tom,
Deze topic misschien eens doornemen?
Je vorige posting aanpassen zou geen probleem mogen zijn.
Paul
Paul,
die topic had ik intussen al gelezen, ik heb er zelfs mijn eigen commentaar bij gezet, namelijk dat je met Studio heel eenvoudig de timestamp kan te zien krijgen, en met VdL helaas niet, en dat het toch niet zo'n enorme inspanning is voor ontwikkeling om dit onder bvb Object-eigenschappen zichtbaar te maken. Nu staat daar het uur dat je de film hebt ingelezen. Echt nuttige informatie vind ik dat niet.
Tot dit hopelijk ooit opgelost raakt, open ik mijn film zowel in VdL als in Studio. VdL om te editeren, Studio om de timestamps te lezen.
Wat het editeren betreft: staat daar een maximum tijdspanne op dat je bijdrage editeerbaar blijft? Naast mijn vorige bijdrage zie ik het "Edit" knopje weer niet meer staan. Dit is natuurlijk niet zo enorm belangrijk.
Bedankt in ieder geval.
Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.