Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dual Layer-branden Of Renderen En Met Nero Branden
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
stover
Beste mensen,

Ik overweeg een dual layerbrander te kopen. Gedachte hierachter is dat ik met video de luxe opgenomen bestanden 1 op 1 kan wegschrijven en dus niet meer hoef te comprimeren. Vraag is alleen: kan video de luxe 2004 overweg met dual layer branders? En zo nee, kan versie 2005 het wel? Kan ik updaten (al dan niet tegen betaling) of moet ik een heel nieuw pakket kopen?

Groet,

jos
GerardR
Jos,
In VdL 2004 zit geen support voor duallayer, maar ook (nog) niet in 2005. Statement van Magix: het is nu nog niet rendabel.
Je kunt ook proberen om lange films gewoon te renderen en op DVD te zetten met Nero. In dit forum is dit al ergens aangegeven (zie de search-mogelijkheid om de postings over dit onderwerp te vinden).

Succes,
Gerard
tmh
Ik denk toch dat Magix zig beter een beetje haast met het supporteren van dual layers. In België staan deze branders vandaag bij ALdi in de reclame voor 95 €!

Tom
stover
Dank je Gerard.

Met renderen bedoel je dat je de film naar een dvd-format (is dat geen vob-file?) schrijft?

Tom, ik hoop dat die patches inderdaad snel beschikbaar komen (ook voor VDL 2004; heb geen zin om weer een heel nieuw pakket te moeten kopen). Overigens vertelde de 'hardwarestore' waar ik nog eens informeerde naar die dual-layerbrander dat het allemaal niets uitmaakt en dat de software als het ware automatisch rekening houdt met het de grootte van het DvD-medium, dual layer of niet.

Groet,

Jos
stover
Vervolg van VDL 2004 en dual layer.

Dank je Gerard.

Met renderen bedoel je dat je de film naar een dvd-format (is dat geen vob-file?) schrijft? Of moet het naar Mpeg2. Kan nero ditr vervolgens omzetten naar DvD-formaat)?

Tom, ik hoop dat die patches inderdaad snel beschikbaar komen (ook voor VDL 2004; heb geen zin om weer een heel nieuw pakket te moeten kopen). Overigens vertelde de 'hardwarestore' waar ik nog eens informeerde naar die dual-layerbrander dat het allemaal niets uitmaakt en dat de software als het ware automatisch rekening houdt met het de grootte van het DvD-medium, dual layer of niet.

Groet,

Jos
plemmens
Jos,
Met renderen wordt hier bedoeld dat je je film dient te exporteren als DVD compatibel mpeg2 bestand.
In feite is een vob eveneens een mpeg2 bestand. Vobs worden echter pas aangemaakt in het stadium waarin de DVD inhoud wordt aangemaakt.
Als je vertrekkende van een compaibele mpeg2 een DVD wil maken dan kan dat niet met Nero, tenminste niet met de populaire brandmodule ervan.
Je hebt dan een DVD authoringprogramma nodig zoals bv. Nerovision Expres.
Een andere mogelijkheid is het hele traject in VdL doen en je DVD als image op je pc te laten aanmaken. Een dergelijke image kan je wel met Nero branden zoals Gerard stelt.

Je redenering met betrekking tot een dual layer brander om niet te moeten comprimeren houdt geen steek. Een DVD bevat altijd en per definitie gecomprimeerde mpeg/vob bestanden.
Met dual layer krijg je natuurlijk wel dubbel zoveel van die gecomprimeerde bestanden op schijf. Dit verhaal klopt als je effectief video DVD's wil maken die afspeelbaar zijn op een DVD speler.

Een data DVD (dus gewoon wat mpg of avi bestanden op schijf zetten) maken kan natuurlijk wel met Nero. Een data DVD speelt uiteraard niet op een DVD speler.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.