Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Knippen In Takes?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
dwerg07
Hoi,

Ik heb zojuist mijn eerste stappen in het videobewerken gezet met Video de luxe 2005. Als eerste heb ik een film van de camcorder naar mijn harde schijf gezet en die daarna door Magix in takes te laten hakken zodat ik de volgorde van mijn film wat kan aanpassen, maar nu komt mijn probleem. Hoe kan ik stukjes uit takes knippen of stukjes uit scenes knippen, zonder dat gelijk een hele scene weg is?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt!
GerardR
Scenes knippen in al bestaande film of scene doe je door de aanwijzer (rode streep) op de juiste positie te brengen en dan (bij stilstaande aanwijzer) op de T-toets te drukken. Er ontstaat daar dus een "knip". Overigens, de film zelf blijft intakt, er ontstaat alleen maar een aanwijzing in VdL dat daar een knip zit.
Elke scene (evt. beeld en geluid afzonderlijk) kun je verkorten of verlengen door aan de voor-of achterzijde van de scene te "trekken". Beeld en geluid kun je van elkaar scheiden door de betreffende scxene aan te klikken en CTRL+M te klikken (of via het menu Bewerken en dan Degroeperen)). Later moet je evt. beeld en geluid weer "aan elkaar vastmaken"door te groeperen.
Ik hoop dat dit genoeg is.
Gerard
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.