Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bij De Duivel Te Biecht.....
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
twijfelaar
Hallo forum- en Magixgebruikers,

Even een verklaring voor de titel van mijn vraag en mijn nickname: ik ben een redelijk fanatiek video-er. Ooit begonnen met Pinnacle Studio (diverse opvolgende versies, ben ik vorig jaar overgestapt naar het toen nieuwe Liquid Edition 5.5 (ook van Pinnacle). Dit laatste is een perfekt programma, maar mij net iets te gecompliceerd (te weinig geduld misschien?). Studio is me te weinig flexibel en beperkt. Dus op zoek naar een alternatief.
Nu valt mijn oog op Magixvideo plus 2005. Uit de beschrijving en andere commentaren maak ik op dat het veel biedt voor zijn geld., maar dat is niet het belangrijkste argument voor mij om software wel of niet te kiezen.
Op dit moment vind ik de belangrijkste vraag de volgende. Is Magix een goede keuze als ik iets zoek dat het midden houdt tussen het simpele Studio en het professionele Liquid 5.5?
Graag reakties, en dank voor alle objectiviteit natuurlijk!
ea.bakker
Beste Twijfelaar,

Ik ben drie jaar geleden begonnen met Studio van Pinnacle. En ben nu zo'n jaar bezig met Magix VdL2004 en nu 2005. Ik ben overgestapt om de reden dat ik was uitgekeken op Studio en meer wilde. Met meer bedoel ik meer kunnen instellen met bijvoorbeeld overgangen, filters, geluiden etc. Ik las toen goede berichten in diverse bladen en ben toen overgestapt. Wel even wennen maar dat hoort erbij. En natuurlijk heeft VdL ook wat bugs maar die kan je met work arounds wel weer omzeilen. Maar daar kom je vanzelf wel achter als je ermee werkt. Ik heb er geen spijt van.

Edwin
Cobble
Ik ben zelf ook begonnen met Pinnacle studio 7 tot en met 8.
Het was zeer eenvoudig om aan te leren en te gebruiken maar hoe verder je gaat in videobewerking, en dan bedoel ik niet een DVD menu, maar wel overgangen en geluid. Hoe beperkter ik Pinnacle vond, vooral het feit dat er maar 1 videospoor was, vond ik minnetjes.

De overstap naar Magix 2004 was niet eenvoudig en je moet een beetje leren werken met de hebbelijkheden en onhebbelijkheden van de software.
Aanvankelijk had ik ook nog Pinnacle op mijn PC staan maar dat heb ik er afgezwierd.

In kort, die overstap naar Magix zal je zeker deugd doen.
tmh
Twijfelaar,

Ik ben zowat vijf of zes jaar geleden met Studio begonnen, en heb met alle opeenvolgende Pinnacle Studio-versies gewerkt. Ik heb dus ook al heel wat filmpjes gemonteerd. Waarschijnlijk ben ik een even fanatiek video-er als jij. Met Studio Liquid Edition heb ik nooit gewerkt en ik weet dus niet wat dit ding zo allemaal kan. Speciale toepassingen die met Studio onmogelijk waren deed ik met Adobe Premiere: enorme mogelijkheden (en een enorme prijs), maar qua gebruik hoegenaamd niet evident.

Ook ik was het geknoei met slechts één videospoor in Studio beu, en in het voorjaar heb ik (onder andere) de demo-versie van Magix Video De Luxe gedownload. Het concept was natuurlijk anders dan van Studio of Premiere, en ik heb toen ook niet veel meer gedaan dan dingen testen zoals blue box, beeld in beeld, enz... maar toch, het programma maakte een goede indruk. Einde augustus heb ik dan Video De Luxe 2005 (standaard) gekocht, voor 59 € of zo iets, en natuurlijk, in het begin ging alles een beetje stroef, en je moet soms lang naar iets zoeken waarvan je weet dat het bestaat, maar ja, dat heet niet voor niets een "leercurve".

Ik werk nu dus drie maand met VdL, en er zijn een boel dingen die ik anders zou willen zien, maar voor de montage werk ik uitsluitend nog met VdL. De mogelijkheden, zelfs in het standaardpakket zijn gewoonweg super. Drie weken terug heb ik mijn C-schijf moeten herformatteren wegens onoverkomelijke moeilijkheden (die niks met Studio of VdL te maken hadden), en Premiere is nog altijd niet opnieuw geïnstalleerd: gewoonweg voor niks nodig, alles wat ik wil doen doe ik nu met VdL. Pinnacle heeft nu Studio 9 Plus op de markt gebracht, met ocharme eindelijk een tweede videospoortje, met de mogelijkheid van één beeld in een ander beeld, blue box en nog een paar interessante effecten... Dat en nog veel meer zit standaard in VdL. Het ganse VdL-pakket kost maar een paar Euro meer dan de upgrade van Studio 9 naar S9+. Voor mij dus geen Studio 9 Plus, maar wel Magix VdL..

Ik probeer altijd eerlijk te zijn, en wat negatief is moet ik dus ook zeggen (sorry Magix, maar voor jullie is het ook nuttig te weten wat er niet deugt). Het DVD-gedeelte van VdL vind ik maar niks. Wanneer mijn film klaar is om de DVD te branden, dan render ik deze in MPEG2-formaat, haal deze binnen in Studio 9, breng menu en hoofdstukken aan, render het dvd-image op schijf, wat direct gebeurd is wegens "smart rendering", en tenslotte brand ik de DVD met Nero. DVDs branden met Studio heeft me in het verleden veel te veel miserie gekost (en lege DVDs, die toen nog heel wat duurder waren), - hier ben ik ook eerlijk.

Nog een negatief punt van VdL is de manual: daar staat bedroevend weinig in, is denkelijk niet meer dan een lichte aanpassing van de manual van Vdl2004, maar dit boek is dringend aan een nieuwe, volledig ge-update versie toe. Oké Magix?

Als je het rijtje in deze topic afgaat, dan is iedereen met Studio begonnen, en nu best tevreden met VdL.
janenann
ik heb met een "freeware" versie gewerkt van Pinnacle en dan de VdL2004 gekocht. Super tevreden, veel sporen, uitgebreide bewerkingsmogelijkheden voor audio. Van het dvd branden kan ik niet klagen hoewel ik soms een probleem heb met beeld in de menu entry's te krijgen (maar dat zit al in een ander topic). Voor de rest heel tevreden...

Jakke
plemmens
twijfelaar,
Er zijn hier vroeger al eens wat vragen rond geweest.
Kijk hier eens en klik ook eens op de links die je daar en verder vindt. Achter die links steekt nog meer interessante info.
Nog een wijze raad: Blijf niet te lang twijfelen, het leven is te kort om lang te twijfelen.
Paul
twijfelaar
Allen dank voor jullie reakties en meningen! Dit vereenvoudigt mijn beslissing. Punt is nog dat ik met de demo van Vdl 2005 die ik nu even aan het uitproberen ben, het idee heb dat alerlei sceneovergangen een beetje schokkerig overkomen. Ik heb (nog) geen gerendered resultaat gezien, dus ik weet nog niet of dit schokeffekt blijft. Ik zag elders in dit board over dit punt ook al iets staan, dus blijkbaar is het niet helemaal onbekend.

Voor het overige ben ik eigenlijk behoorlijk enthousiast (gemaakt door jullie), en dat terwijl ik met Liquid edition 5.5 volgens de kenners "het beste op montagegebied" zou hebben. Ik denk dat ik overstag ga! Jullie horen nog wel op dit board, want ik heb vast nog wel een keer een (domme?) vraag.

Groet,
Jan
tmh
Twijfelaar,

een schokkerig beeld in de preview is normaal, het wordt gewoonlijk wat minder als je de grootte van het preview-venster wat verkleint. Zelfs bij 3 GHz is een processor nog steeds niet snel genoeg om een film zo snel te herrekenen.

Maak je geen zorgen, na renderen ziet het er natuurlijk wèl goed uit, anders waren wij ook niet tevreden. Ik ben niet zeker of je met de demo-versie wel een film kan renderen, dus je zal ons op ons woord moeten geloven...

Tom
joco
Roep het instellingenmenu op door "y" in te drukken. Door het verhogen van o.a. het "Meersporen-audiobuffer" zal het schokken minder zijn/niet optreden. Wel kan de wacht-/laadtijd iets (maar niet storend) langer worden.
gr Johan
twijfelaar
Bedankt voor de reakties! Inmiddels heb ik VdL plus 2005 aangeschaft en er een eerste korte film mee gemaakt.
Indruk: uitstekend!! Met zo'n stuk software hoef je als kritische amateur echt geen professioneel programma te kopen. Mijn Pinnacle Liquid Ed. 5.5 is dus een beetje "jammer dan" ................; had ik maar eerder VdL moeten ontdekken!

Helaas heb ik even geen DVD-RW schijfje bij de hand, dus wegschrijven en terugkijken op TV-kwaliteit moet nog wachten.

Jan
videofred2
QUOTE(twijfelaar @ Nov 21 2004, 03:34 PM)
Helaas heb ik even geen DVD-RW schijfje bij de hand, dus wegschrijven en terugkijken op TV-kwaliteit  moet nog wachten.

Jan

Maak je maar geen zorgen, die kwaliteit zal prima zijn.
Ook ik heb ooit voor Magix gekozen omwille van de vele mogelijkheden, en de vele beschikbare sporen. In 2004 Plus zijn dit er 32!

Voor wie echt het onderste uit de kan wil: je kunt de verschillende bewerkingsstappen met verschillende programma's doen, dan krijg je van elk programma datgene waar het echt in uitblinkt.

Bij mij gaat het tegenwoordig zo: voorbewerken met VirtualDub (gratis, snel en heel goed), monteren en de MPEG2 file maken met Magix (de mogelijkheden zijn oneindig), de DVD image maken met DVD-lab (hier kun je echt alles mee doen wat je wilt), en het uiteindelijke branden met Nero (de snelste brander).

Op die manier heb ik veel meer controle over het volledige bewerkingsproces, en beslis ik zelf waar alle bestanden moeten staan (image enz...).

Fred.
mschagen
QUOTE(tmh @ Nov 19 2004, 12:16 PM)
Ik ben niet zeker of je met de demo-versie wel een film kan renderen, dus je zal ons op ons woord moeten geloven...

Tom

Ik meen me te herinneren dat in de demo versie 'bestand/film exporteren/ Video als Magix Video' wel werkt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.