hopman
10.11.2004 18:47:40
HET LUKT MIJ NIET OM VAN KLEINE STUKJES UIT MIJN FILM HET VOLUME WILLEKEURIG TE VERLAGEN. HET VERLAGEN LUKT BIJ NIJ ALLEEN VOOR DE VOLLEDIGE LENGTE VAN DE FILM. ALS VOORBEELD BEDOEL IK EIGENLIJK TE ZEGGEN; STEL JE HEBT EEN LANGE ZIN DIE UITGESPROKEN WORDT. UIT DIE ZIN WIL IK EEN PAAR WOORDEN IN VOLUME VERLAAGD ZIEN (SOMS ZELFS GEREDUCEERD TOT 0). DIT MAG NIET TEN KOSTE VAN DE LENGTE VAN DE FILM GAAN EN HIER DIENT EVENTUEEL LATER WEER EEN MP3 BESTAND AAN TOEGEVOEGD TE WORDEN.
WIE KAN MIJ HELPEN OM DIT VOOR ELKAAR TE KRIJGEN.
BIJ PINNACLE HEB IK HIERVOOR DE BESCHIKKING OVER EEN SOORT MENGPANEEL. ALLEEN ZOALS GEZEGD BIJ HET MENGPANEEL IN MAGIX LUKT DIT NIET
plemmens
10.11.2004 19:44:18
Hopman,
Selecteer aan de rechterkant van de knoppenbalk in het midden van het VdL venster de knop "Muismodus tekenen", klik vervolgens in de audioclip op de tijdlijn en sleep het volume omhoog of omlaag.
Als je later wil dat de rode "volume rubbercurve" niet getoond wordt ga dan naar menu Effecten/Effecten audio-oject en deselecteer onderaan "Volume rubbercurve"
Doe het omgekeerde om de volume rubbercurve opnieuw te tonen.
Mag ik jevragen om je teksten in het vervolg niet in hoofdletters te typen.
Met dank en vriendelijke groeten.
Paul
janenann
14.11.2004 12:07:29
Ik vind de muismodus soms wat onhandig en voor enkele aanpassingen verdeel ik de scene in stukken en dan kan je per scene het volume instellen... Misschien niet de beste manier maar voor mij persoonlijk de handigste

.
Jakke
De volume rubbercurve word bij nooit automatische weergeven. Na het seleceteren van de audioclip is [ALT-X] een zeer handige sneltoets.
Ter aanvulling: als de rode rubbercurve in beeld is kan op ieder gewenste plek een knik worden gemaakt door eerst met de muis op de lijn te dubbelklikken en vervolgens het verkregen 'vierkantje' te verslepen.
gr. Johan
plemmens
14.11.2004 20:30:24
Dank voor de aanvulling, Johan.
Paul,
is het mogelijk verschillende rubbercurves tegelijk te tonen? Dat zou wel handig zijn, als ze in verschillende kleuren zouden zijn natuurlijk.
Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.