Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Afbeelding Menu Entry
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
janenann
Hallo,

Ik gebruik video deluxe 2004, wekt goed en heel tevreden. Behalve als ik een dvd aanmaak. Ik breng hoofdstukmarkers aan maar de menu entry's blijven zwart of doorschijnend. Als ik de entry aanklik en de video frame positie probeer aan te passen blijft het voorbeeldvak zwart.

heeft iemand een idee? Ik heb de patch geinstalleerd en al twee keer de software opnieuw geinstalleerd maar niks helpt.

Jakke
plemmens
Als ik de entry aanklik en de video frame positie probeer aan te passen blijft het voorbeeldvak zwart.

Jakke,
Het is toch wel degelijk in de menu-editor dat je de frame positie probeert aan te passen?
Om in die editor te geraken dien je eerst in het voorbeeldvenster te dubbelklikken op een menuknop.
Als je zo bv. een eigen gemaakte foto als menu achtergrond zou willen gebruiken dan dubbelklik je op de achtergrond in het voorbeeldvenster waarna je naar je foto kan browsen met verkenner.
janenann
het is inderdaad in de tab DVD maken en ik dubbelklik dan in het voorbeeldvenster. Ik heb ondertussen nog wat geexperimenteerd en heb gemerkt dat het bij sommige filmpjes wel lukt en bij andere niet blink.gif ! Bij het ene filmpje werkt het perfect (via schuifbalk positie kiezen voor menu entry) en in het andere filmpje blijft het venster zwart of in het voorbeeldvenster doorschijnend. De filmpjes zijn allemaal op dezelfde manier van een Sony camera via de analoge video opname op de PC gezet in mpeg formaat en dan geimporteerd en bewerkt in vdl2004. Wat kan een oorzaak zijn dat dit niet altijd werkt??

Alvast bedankt voor de reactie want ik word er een beetje wacko.gif van!
joco
Heb dit ook wel eens gehad. Kreeg de indruk dat het toen ontstond toen ik eerder gemaakte markering ging aanpassen nadat het een dvd menu reeds was aangemaakt. Maar dat was een uitzondering want meestal gaat het wel goed. Om het snel op te lossen heb ik toen met [ALT+N] foto's van betreffende frame's gemaakt en deze bij de menu-entry als afbeelding ingelezen.
gr, Johan
GerardR
Ik gebruik VdL 2005 Plus, dus ik weet niet of het volgende ook voor 2004 opgaat.
Naast de schuifbalk gebruik ik de positie-bepalers via de pijltjes op/neer naast de cijfers die de tijd en frames aangeven, waarmee je frames, seconden, minuten voor of achteruit kunt gaan, dus heel nauwkeurig. Kan dat ook in 2004?

Gerard
janenann
Ik heb geprobeerd van er afbeeldngen in te zetten
Om het snel op te lossen heb ik toen met [ALT+N]foto's van betreffende frame's gemaakt en deze bij de menu-entry als afbeelding ingelezen.
maar zelfs toen bleef de menu entry zwart. Als ik de film render naar mpeg of andere vorm en opnieuw importeer lukt het soms wel...

In 2004 kan het ook via de "pijltjes" toetsen. Maar blijft hetzelfde probleem.

Jakke
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.