Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Lengte Video
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Ernst T
Hoeveel (bewerkte) video kan je kwijt op een dvd, (gemiddeld in minuten)
Bij studio8/9 wordt precies aangegeven of je videofilm past op 1 dvd bij VDL 2004
kan ik dat gegeven niet vinden, voordat je het branden gaat starten moet je toch kunnen zien of de video past op de dvd.

vast bedankt Ernst
PeeWee
Hallo Ernst,

In vdl2005 wordt in het "brandmenu" een balk getoond die aangeeft hoeveel Magix nodig heeft op je dvd.
Vdl2004 heb ik nooit gehad, dus daar weet ik niets van.

Ik heb bijna 1,5 uur super8, met naderhand muziek erbij, opgenomen en daar heeft vdl2005 ongeveer 3,9 Gb voor nodig.
Dus ga er maar vanuit dat je ruim 1,5 uur kunt opnemen zonder problemen.

Gr.
Peter smile.gif
tmh
De hoeveelheid video die je kwijt kan op een dvd hangt samen met de maximale bitrate die je toestaat bij het compileren van je MPEG-bestand. Dit bestand wordt dan naderhand gebruikt om de VOB-bestanden op je DVD te creëren. Hoe hoger de bitrate, hoe beter de kwaliteit van je opgeslagen film.

De bitrate kan je instellen onder de geavanceerde opties, wanneer je onder "Film exporteren" als formaat MPEG kiest. Als je hier 6000 kB/s kiest, dan is dit meer dan voldoende kwaliteit voor vertoning op een tv. Een hogere waarde heeft weinig zin, omdat je het verschil toch niet merkt. Er is trouwens veel kans dat je dvd-speler veel hogere bitrates toch niet aankan.

Wil je meer film op je dvd krijgen, dan kan je deze waarde wel verlagen. Je moet er wel mee rekening houden dat, als je beneden 3000 of 4000 kB/s gaat, dit merkbaar kan worden tijdens de vertoning op tv. Voordeel is dat bij 3000 kB/S je ongeveer het dubbele van de informatie kwijt kan op je dvd.

Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.