Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dvd Niet Leesbaar
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
PeterW
Ik heb een dvd gemaakt met VDL 2005. Alles goed op de pc, maar in mijn dvd sperler bij de tv krijg ik de melding "empty disk". Is dit een compatibiliteitsprobleem? Zo ja, weet iemand dan een oplossing?
tmh
De dvd-speler ziet dus blijkbaar niks op de geproduceerde schijf. Al eens geprobeerd op de laagste snelheid te branden?
PeterW
Nou, bedankt voor de tip, thm. Net geprobeerd. Helaas helpt het niet. Ik heb het idee dat het bestandsformaat van VDL anders is dan mijn dvd speler accepteert. Als ik met andere software een dvd brand (b.v. pinnacle) gaat het wel goed.

Vraag blijft dus waar het aan ligt. Kan het iets zijn van een verkeerde codecinstelling ofzo?
tmh
Peter,

je moet eens met verkenner de VOB-bestanden opzoeken die VdL op je harde schijf heeft gemaakt. Normaal staan deze in
c:\Program Files\Magix\video_deLuxe_2005\My Audio Video\DiskTemp\Projectnaam .

Dan hernoem je een van de VOB-bestanden in MPG. Download van het net het gratis programma AVICODEC, en post hier de uitslag van het onderzoek door AVICODEC. Dan kan ik dat eens vergelijken met wat er bij mij staat.

Tom
PeterW
Hierbij de uitslag van avicodec. Hernoemen hoeft overigens niet in de versie die ik heb gedownload.

Mijn vorige post klonk wat onvriendelijk, maar dat was niet de bedoeling. rolleyes.gif Ik ben erg blij met je reacties.

Dank,

Peter

FileName D:\My Videos\_Magix\DiskTemp\DVD Image MerelTest01\VTS_01_1.VOB
FileType MPG
FileDate 31-10-2004
FileRealSize 48279552
FileTheoSize 46604004
FileDuration 61
FileQuality 90
VideoCodec MPG2
vcName MPEG 2 (SVCD/DVD)
vcUrl http://nimo.titanesk.com/modules/freecontent/index.php?id=2
vcDriver
vcSuppByVFW 1
AspectRatio 16:09
Width 720
Height 576
FramesNb 1525
Fps 25.0
VSec 61
VSize 43676000
VAvgBPS 5728
aStreamsNb 1
AudioCodec1 51
a1Name Mpeg-1 audio Layer 2 [0xc0]
a1Url http://nimo.titanesk.com/modules/freecontent/index.php?id=2
a1SuppByVFW 1
a1Channels 2
a1SamplesNb 2928000
a1Sps 48000
a1AvgBPS 384
a1Sec 61
a1Size 2928000
AudioCodec2 0
a2Name
a2Url
a2SuppByVFW 0
a2Channels 0
a2SamplesNb 0
a2Sps 0
a2AvgBPS 0
a2Sec 0
a2Size 0
tmh
Was jij onvriendelijk in je vorige post? Niks van gemerkt, ik heb een vrij dik vel. biggrin.gif

Er ontbreekt in je lijst een belangrijk gegeven, en dat is de video bit rate (of kijk er weer naast? zou niet de eerste keer zijn). Wat ik wel zie, is dat de FileQuality op 90 staat. Nu weet ik niet hoe dat Avicodec dat exact berekent, maar bij mij staat de bitrate op 7456 kB/s, en zegt ie dat de kwaliteit 70% is. Als ik dat omreken, dan kom ik in jouw geval op een bitrate van 9586 kB/s. Er is veel kans dat je dvd-speler die bitrate niet meer supporteert, en dus daarom zegt dat er niks op je dvd staat.

Ik ben op dit ogenblik bezig met het renderen van een film (en hij zegt dat hij nog een uur of vijf te gaan heeft...), dus ik kan niet gaan kijken hoe je in VdL de bitrate kan aanpassen. Dat zal je dus zelf even moeten uitzoeken. Als je vindt hoe je de bitrate kan instellen, zet die dan eens op 6000 kB/s, dat betekent nog altijd dat je een perfecte videokwaliteit zal hebben (je merkt het verschil echt niet met het blote oog), maar het is een snelheid die je DVDR zeker moet aankunnen . Render de DVD en probeer eens op je DVDR.

Ik hoop wel dat je voor al je testen een DVD RW gebruikt? sad.gif

Ikzelf hou er nu mee op voor vandaag (en laat mijn pc maar werken, die is daar voor gemaakt, ik niet), en ga rustig eens een Duveltje drinken op jouw succes.

Tom
PeterW
Ik heb je suggestie geprobeerd. Hielp helaas ook niet. Het probleem is zelfs nog groter. Ook met pinnacle of adobe kan ik geen goede cd meer branden. Wat kan dit toch zijn? De pc leest ze steeds prima, maar de speler niet.

Groet,

Peter
PeterW
biggrin.gif Haha, een groot plobleem blijkt uiteindelijk toch klein te zijn. In de categorie "zit er wel benzine in de tank" bleek de oplossing te zitten in het formatteren van de dvd-rw. Nu doet ie het prima. Het bleek dus aan de dvd-rw te liggen en niet aan de software. Gelukkig. Bedankt voor alle hulp. Ga ik me nu op het volgende, minder ernstige probleem storten.

Peter
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.