Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl 2005 - Encodeer Problemen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Jaap Schuitemaker
Ik gebruikte tot grote tevredenheid VDL 2004 PLUS. Echter in VDL 2005 PLUS oncervind ik nu (vermoedelijk) encodeer-problemen:

1) Na encoderen en branden in VDL 2005, vertonen de scenes die ik bewust heb vertraagd, een schokkerig verloop. Het lijkt nog het meest op schokken zoals je ziet bij een interlacing probleem. Dezelfde film vertoonde dit probleem in VDL 2004 niet!
(Ook raak ik regelmatig het geluid onder deze vertraagde scenes kwijt. Het object wordt wel getoond, maar er komt geen geluid meer uit. In VDL 2004 kan ik dit 'repareren' door de scene naar de oorrspronkelijke snelheid terug te brengen en opnieuw te vertragen.)

2) Na encoderen en branden in VDL 2005 zie ik in sommige vlakken een duidelijke digitale blokjesstructuur. Dezelfde film had dit in VDL 2004 niet!

Wie kan mij helpen? Wat is het verschil in de encoder tusen VDL 2004 en VDL 2005?

Jaap
FransS
Beste Jaap ,

Heb je voor dat je de vertraging hebt gemaakt het project dat vertraagt moest worden gedégroepeerd dan blijft het geluid hetzelfde maar de beelden kun je dan vertragen. Probeer eerst wat je wil doen voor je tot een besluit komt en doe dit dan op een RW is dat goed dan kun je deze altijd kopieëren.

Suc6 Frans S. user.gif
Jaap Schuitemaker
Beste Frans,

Bedankt voor je reactie. Ik heb scenes vertraagd met en zonder geluid. Het geluid laat zich over het algemeen minder ver vertragen, dus ik heb ook een aantal scenes moeten de-groeperen. Echter dezelfde film, met dezelfde scenes leverden in VDL2004 PLUS geen probleem op. Nu ik de film opnieuw encodeer in VDL2005 PLUS heb ik dus problemen met zowel de vertraagde beelden (schokkerig) als het bijbehorend vertraagd geluid (verdwijnt soms).

Volgens mij zit het probleem in de encoderinstellingen van VDL2005 PLUS. Ik heb ze al geprobeerd zoveel mogelijk gelijk te maken aan die van VDL2004 PLUS. Helaas zonder resultaat voor zover.

Jaap
reanca
Jaap,

ik heb precies hetzelfde probleem !!!
in vdl 2004 ging alles goed, maar met vdl2005 plus ziet het er niet uit. ook met degroeperen maakt dit niets uit. ik ga nu de patch proberen, ik hou je op de hoogte

groetjes ,

Remy
reanca
ook de patch helpt bij mij niet !!!

wat te doen ?????
FransS
Hoi luitjes ,

Heb je wel alles van 2004 plus er af gehaald ook in het register want dat kan wel eens de boos doener zijn .
probeer eens alles er van af tehalen en dan alleen 2005 plus er op installeren met natuurlijk alle recente update .
En alles moet wat op de achtergrond mee draai gesloten worden o.a. virusscanner en nog meer wat kan storen . dit is al heel vaak aan de orde geweest .!

Suc6 Frans S. user.gif
reanca
vdl 2004 is er af, alleen 2005plus staat erop
zit te denken om patches van 2004 te proberen, zou dat helpen

met 2004 had ik trouwen gewoon virusscanner aan niets aan de hand.

kan het misschien met xp serviced pack 2 liggen. dit heb ik geinstalleerd en ook weer verwijderd......

zit er aan te denken om alles van mijn schijf te halen en alles opnieuw te installeren. wel een pokke werk, maar misschien helpt dat.

doet ie het bij wel dan, expert ?

vdl 2004 ging echt perfect
reanca
in mijn dvdspeler voor televisie is het schokkerig, speel ik het af op de pc met powerdvd dan is het goed. rara, hoe kan dit ?

ook op een andere dvd speler voor tv is het schokkerig.....
Jaap Schuitemaker
Beste probleemdelers,

ik heb eens een uitstapje gemaakt naar het Duitse gebruikersforum. Wat betreft het schokken van vertraagde scenes schijnt het geen eenvoudig probleem te zijn. Het heeft veel weg van een interlacing-probleem. Dwz (snelle) bewgingen in het beeld springen heen en weer. Ik weet niet hoe ik dit anders moet omschrijven. Als je exporteert naar DV-AVI schijnt het ook voor te komen. Maar als je exporteert naar AVI niet!! Misschien kun je dit vervolgens weer importeren om het probleem te omzeilen? Ik heb het nog niet geprobeerd.

Kan iemand me al zeggen of het verwijderen van VDL2004 van het systeem een positief resultaat oplevert. Want verder ben ik niet te spreken over de beeldkwaliteit van VDL 2005 (blokjesstructuur). Ik zal VDL 2004 er nog maar niet afhalen, want ik heb binnenkort een groot project en ik kies dan toch nog maar even voor VDL 2004. Wel zonde van mijn investering.
juralaan
Ook ik heb al een tijdje het zelfde probleem, zie eerdere posts in andere forums. sad.gif

Maar heb wel nu een werkende workaround. Ik dacht dat de patch mijn probleem heeft verholpen maar de patch doet niet alles.

Ik doe het momenteel als volgt met goede resultaten zowel op pc als standalone dvd speler.

- Ik maak de film inclusief de te vertragen beelden. (bij de preview ziet het er goed uit)
- Zodra ik klaar ben exporteer ik de betreffende vetraagde scenes als losse ongecomprimeerde stukjes film zonder geluid etc. Alle andere formaten waarbij er gecomprimeerd wordt gaan mis. Je hebt dus wel wat ruimte op je schijf nodig.
- Deze plaats ik inplaats van de scene in het orgineel. (een nadeel heb je nu wel als je goed kijkt heb je boven in het beeld bij de nieuwe scenes een zwart bewegend randje, deze valt echter weg bij de meeste televiesies)
- Dan brandt ik de dvd op de gewone/standaard instellingen.

Het is omslachtig maar bij mij gaan nu alle vetragingen goed. Je ziet het al zodra je de "nieuwe" scenes in de film plaatst. De beelden zijn in de preview al direcr soepeler.

Ten overvloede denk ik, ik heb wel de patch geinstalleerd. Zonder de patch werkt het bij mij ook niet.

Mark

PS Ik heb een schone pc zonder VdL 2004 dus er is geen conflict tussen 2004 en 2005 dat dit veroorzaakt. Op een andere PC staat 2004 en daar heb ik ook geen probleem
hansnet
Heeft iemand een idee of Magix op de hoogte is van dit probleem ? ... of ze bezig zijn met een patch ? ... en wanneer ze verwachten deze patch op te leveren ?
Jaap Schuitemaker
Mark,

Bedankt voor je workaround. Ik zal die onthouden, maar ik ga voorlopig toch niet meer met VDL 2005 werken, omdat de beeldkwaliteit gewoon veel minder is.

Ik heb hier al van alles aan geprobeerd. Zoals de encoder-instellingen gelijk gemaakt aan VDL2 2004. Dit hielp allemaal niet.

Ik klaag niet gauw en ik ben best blij met VDL, maar ik snap werkelijk niet dat ik nu in VDL 2005 minder beeldkwaliteit heb en mijn scenes niet meer simpel kan vertragen terwijl dat in VDL 2004 allemaal prima was. Als het in VDL 2004 kan, moet dat toch ook in VDL 2005 kunnen? Ik heb overigens het probleem van het schokken al bij Magix gemeld, maar ik heb nog geen reactie gehad.

O ja ik heb (nog) geen Service Pack 2 geinstalleerd, dus dat is in ieder geval niet de veroorzaker.

Jaap
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.