Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl 2005
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
PeeWee
Beste hobbyisten,

Afgelopen vrijdag vdl 2005 gekocht.
Geinstalleerd, patch er over heen en werken maar.
Ik moet zeggen, het ziet er perfect uit en de mogelijkheden zijn werkelijk gigantisch. winner.gif

Nu heb ik tot nu toe, wel eens een filmpje overgezet van super8 naar dvd.
Dit deed ik tot nu toe altijd met film op cd en dvd 2.0.

In deze versie heb ik, ongeveer om de 5 minuten, de film "geknipt".
Als ik deze dan afspeel kan ik met de toets "volgend hoofdstuk", op de afstandsbediening van mijn dvd speler (>>|) naar het volgende "geknipte" stukje film springen.

Dit heb ik dus ook in vdl2005 gedaan, om de 5 minuten "geknipt".
Echter bij het afspelen kan ik niet springen naar de geknipte onderdelen. sad.gif
Indien ik op de toets "volgend hoofdstuk" druk, ga ik direct naar de tweede film die ik heb opgenomen.

In film op cd en dvd 2.0 heb ik ook meerdere filmpjes achter elkaar gezet en dan nog eens deze filmpjes geknipt in meerdere delen.
Hier werkt het wel zoals ik dat wil.

Wie heeft hier ervaring mee en kan mij de tip aan de hand doen hoe ik dit in vdl2005 hetzelfde kan krijgen als in film 2.0.

Alvast bedankt.

Peter smile.gif
plemmens
Peter,
Je hebt in het scherm Disc Maken, toch gekozen voor het aanmaken van zowel een film- als een scenemenu niet? De standardinstelling is namelijk dat enkel een Filmmenu aangemaakt wordt. Druk je dan op volgende dan spring je inderdaad naar de volgende film.
Heb je ook een scenemenu dan zou je tijdens het afspelen van een film met de toets “volgende” van je afstandsbediening telkens naar het volgende hoofdstuk binnen dezelfde film moeten springen.
Paul
PeeWee
Hallo Paul,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb in eerste instantie inderdaad alleen het filmmenu gebruikt. biggrin.gif

Gisteren avond nog even getest met het scenemenu en dan zie ik de twee films.
Echter bij de navigatie zie ik dan ook alleen maar de twee films, terwijl ik bij film 2.0, bij de navigatie dan de onderverdeling kan zien waar ik heb geknipt.
Ik heb de, in vdl2005, gemaakte film ingelezen in film 2.0.
Hier kreeg ik tijdens het afspelen met de afstandsbediening in het dvd menu de hoofdstukken te zien. In vdl2005 lukte dit niet. sad.gif

Misschien is het bij vdl2005 niet mogelijk wat ik wil, maar dat lijkt me niet.
Ik knip dus bewust een super8 opgenomen filmpje in stukken om met de hoofdstuktoets 5 minuten verder te kunnen springen.

Er is ook nog sceneherkenning, echter dat bedoel ik niet en wil ik ook niet.
Indien het alleen maar mogelijk is door met sceneherkenning te werken, zal ik wel moeten. Vanavond zal ik e.e.a. nog even proberen.

Mocht je nog een aanvulling hebben, dan hoor ik dat graag.
Zal morgen mijn bevindingen laten weten.

Gr.
Peter smile.gif
plemmens
Peter,
Knippen alleen is niet voldoende. Je moet wel hoofdstukmarkeerders op de tijdlijn plaatsen. Trouwens als je dat doet dan hoef je in feite zelfs niet te knippen. Je kan gewoon waar je wil, zonder knippen, hoofdstukken instellen.
In navigatie zou je die manueel ingestelde hoofdstukken moeten zien.
In navigatie zou je je films als primaire entries en je hoofdstukken als onderverdelingen (secundaire entries) daarvan moeten zien.
Je ziet dan een hierarchische structuur met twee niveau's.
Cucces.
Paul
PeeWee
Beste Paul,

Gisteren de hoofdstukmarkers geplaatst en nu werkt het wel.
In de navigatie zie ik inderdaad waar ze geplaatst zijn en ook alleen bij het filmmenu werkt het springen naar een volgend hoofdstuk prima.

Bedankt voor de info.

Ik heb tot nu toe met foto op cd en dvd gewerkt.
Op aanraden van een collega, die vdl2005 had gekocht, heb ik dit pakket ook gekocht en ik moet zeggen..... een PERFECT pakket met ongekende mogelijkheden.
PLUIM voor het team van Magix.

Tip voor iedereen. Leg je oor te luister bij de Media Markt, hier wordt het pakket vaak tegen aanbiedingsprijs verkocht!!

Gr.
Peter smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.