bartlett
21.10.2004 18:28:55
Ik probeer een filmscene te laten eindigen met een stilstaand beeld. Nu zou ik een foto kunnen importeren, maar omdat het naadloos op de laatste scene moet aansluiten, bevries ik het liefst gewoon het laatste stuk film. Hoe doe ik dat met V-deluxe2005?
Bartlett
GerardR
21.10.2004 20:02:09
Hallo Bartlet,
Misschien is mijn methode wat omslachtig, maar het werkt:
1. Selekteer in de Arranger het laatste frame van de film (via pijltjestoetsen).
2. Open menu Bestand, selekteer Film exporteren.
3. Kies optie Enkel Frame als JPEG.
4. Sla frame op onder te kiezen naam als JPEG in een map.
5. In VdL sleep je de foto uit de Mediapool naar de Arranger.
En klaar. Succes,
Gerard
plemmens
21.10.2004 20:08:54
Zet je afspeelcursor exact op het laatste frame van je film in de tijdlijn en kies onder het menu Bestand voor Film exporteren... en vervolgens voor Enkel frame als .bmp of als .jpg.
Geef het bestand een geschikte naam en plaats en "Bewaar".
Ga vervolgens via de mediapool op zoek naar deze "foto" en plaats hem achter je film op de tijdlijn. Door hem achetraan beet te nemen en naar links of rechts te slepen kan je regelen hoe lang je hem wil zien.
Moeilijker is dat niet.
Als je hem trouwens 2 keer achter mekaar na je film zet en je maakt bv. van het 2de exemplaar een zwart/wit foto en je past dan een lange "crossfade" (overvloeien) toe tussen beide dan heb je een leuk effect waarbij de foto geleidelijk van kleur naar zwart/wit overgaat.
Succes ermee.
Later bijgevoegd: Oeps Gerard was net iets sneller.
bartlett
22.10.2004 12:48:12
Dit werkt inderdaad prima en zo omslachtig was het niet, de mediapoule gaat automatisch in de directory staan waar de "foto" naartoe is gecopieerd.
Leuk idee trouwens om de foto te bewerken en dan van kleur te laten veranderen.
Mijn plan was om met de crossfade funktie een nieuwe scene op het stilstaande beeld te laten "ontstaan".
Nog bedankt allebei en groet, Bartlett
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.