GertS
21.10.2004 13:03:08
Hallo,
ik heb vandaag mijn eerste dvd staan branden, keurig bewerkt mét achtergrond muziek.
en wat blijkt, de dvd is klaar, ik doe hem in de dvd speler en het geluid hapert om dee 5 tot 10 seconden. Het beeld is goed overgekomen maar het geluid niet helemaal, ook het gewone geluid (dus niet de achtergrondmuziek) geeft problemen. Hoe kan ik dit oplossen?
Groeten,
Gert
plemmens
21.10.2004 20:13:09
Heb je je DVD gemaakt met PCM geluid en staat je DVD speler op mpeg???
Omgekeerd kan natuurlijk ook.
Je zou bij de instellingen van je DVD speler hier een keuzemogelijkheid moeten vinden.
ea.bakker
21.10.2004 22:05:56
Welk geluid is eigenlijk beter: PCM og MPEG?
plemmens
22.10.2004 08:46:01
Theoretisch gezien zou ik zeggen dat PCM kwalitatief beter is dan MPEG. Ik baseer me hiervoor enkel en alleen op het gegeven dat PCM minder gecomprimeerd is.
Practisch gezien denk ik dat het voor de doorsnee luisteraar niet zo veel uitmaakt, tenzij je natuurlijk een muziekvideo maakt, waarbij de beelden bij wijze van spreken “ondergeschikt” zijn aan de muziek. In een dergelijk geval zou de muziek echter, logischerwijze, beter in Digital Dolby AC3 formaat zijn.
Qua compatibiliteit met onze huis- tuin- en keuken DVD spelers is PCM beter. Met MPEG zou hier en daar een DVD speler last kunnen hebben. In europese DVD spelers valt dit overigens nog mee, in de USA heb je meer DVD spelers die MPEG geluid niet aankunnen.
GertS
22.10.2004 10:32:08
ik heb 2 dvd's gebrand waarbij de ene het geluid op mpeg had en de ander op pcm, bij allebei blijven ze haperen op de dvd-speler. Het vreemde is dat hij het op de computer wel goed doet wanneer hij in mpeg staat, in de pcm versie hapert hij hier ook.
Waar kan dit aan liggen? Mijn dvd-speler (jvc-recorder van dit jaar) zou het toch aan moeten kunnen?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.