Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Geluid Importeren Van Muziek Cd
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
JohnJ
Hallo allemaal,

Kan me iemand uitleggen hoe ik een liedje van een muziek CD als achtergrond muziek in een film kan krijgen. Het lukt mij nl niet goed. Heb het liedje wel geïmporteerd gekregen maar kan het niet naar het geluidsspoor slepen.
Systeem geeft dan aan dat het een nieuw project is en sluit de fim dan af.

alvast bedankt!

John Janssen
van-kooten
Ik doe het als volgt:
Het liedje "rippen" van een cd naar een makkelijk terug te vinden map op de harde schijf.
Er zijn genoeg freeware programma's te vinden op het net die dit goed kunnen.
Kijk eens op "www.webattack.com".
Via "mediapool" naar de map waar het liedje is opgeslagen en van daar kan je het naar het geluidsspoor slepen.
JohnJ
QUOTE(van-kooten @ Oct 17 2004, 03:27 PM)
Ik doe het als volgt:
Het liedje "rippen" van een cd naar een makkelijk terug te vinden map op de harde schijf.
Er zijn genoeg freeware programma's te vinden op het net die dit goed kunnen.
Kijk eens op "www.webattack.com".
Via "mediapool" naar de map waar het liedje is opgeslagen en van daar kan je het naar het geluidsspoor slepen.

Bedankt,
Ik heb het gedaan zoals je hebt beschreven, en het werkt prima!

Ik heb Audiograbber (Nederlandstalig gedownload).
John
FransS
Hoii Jhon-J & van Kooten ,

Ik werk met 2004 + maar als ik een nummer van een cd of Mp3 wil inporteren van wat voor soort cd of dvd dan kan dat zonder te rippen je moet de cd in de speler doen en boven in de menubalk van v.d.l. staat een Map met daar in alle iconen die er in je comp zitten ook de cd speler waar je de cd in gedaan hebt ,deze klik je aan en wala alle nummers komen te voorschijn neem dat nummer wat je nodig hebt en sleep hem naar de tijdlijn op die plaats waar de loper staat en doe dit dan dat als je verder gaat met je film de andere beelden of muziek niet stoort ,het nummer wat je dan gebruik komt dan in de folder :HDP van V.d.L en je zal zien dat hij het nummer eerst leest en dan pas plaast.

Mocht nu je muziek gaan spelen na dat je de cd er in gedaan hebt sluit dan de muziek af en zoek het op zoals ik beschreven heb,zo doe ik dat en heb nog nooit hoeven rippen of wat dan ook .
Suc6 Frans S. user.gif
JohnJ
QUOTE(FransS @ Oct 17 2004, 09:05 PM)
Hoii Jhon-J & van Kooten ,

Ik werk met 2004 + maar als ik een nummer van een cd of Mp3 wil inporteren van wat voor soort cd of dvd dan kan dat zonder te rippen je moet de cd in de speler doen en boven in de menubalk van v.d.l. staat een Map met daar in alle iconen die er in je comp zitten ook de cd speler waar je de cd in gedaan hebt ,deze klik je aan en wala alle nummers komen te voorschijn neem dat nummer wat je nodig hebt en sleep hem naar de tijdlijn op die plaats waar de loper staat en doe dit dan dat als je verder gaat met je film de andere beelden of muziek niet stoort ,het nummer wat je dan gebruik komt dan in de folder :HDP van V.d.L en je zal zien dat hij het nummer eerst leest en dan pas plaast.

Mocht nu je muziek gaan spelen na dat je de cd er in gedaan hebt sluit dan de muziek af en zoek het op zoals ik beschreven heb,zo doe ik dat en heb nog nooit hoeven rippen of wat dan ook .
Suc6 Frans S. user.gif

Frans,
Als ik het doe zoals jij het beschrijft krijg ik het menu: "audio vastleggen"

Ongeveer hetzelfde menu als wat gebruikt wordt bij het op de computer zetten van video vanaf de camera.

Als ik dan op de rode opnameknop duw komt er na het afsluiten een geluidsbestand op de balk te staan met alleen maar harde ruis...

groeten en bedankt voor het meedenken!

John Jansen
FransS
QUOTE(JohnJ @ Oct 18 2004, 02:39 PM)
[ sleep hem naar de tijdlijn op die plaats waar de loper staat het nummer wat je dan gebruik komt dan in de folder :HDP van V.d.L en je zal zien dat hij het nummer eerst leest en dan pas plaast.

Suc6 Frans S. user.gif

Frans,
Als ik het doe zoals jij het beschrijft krijg ik het menu: "audio vastleggen"

Ongeveer hetzelfde menu als wat gebruikt wordt bij het op de computer zetten van video vanaf de camera.

Als ik dan op de rode opnameknop duw komt er na het afsluiten een geluidsbestand op de balk te staan met alleen maar harde ruis...

groeten en bedankt voor het meedenken!

John Jansen

Hoi John,

Je moet niet op de rode knop drukken ,je moet het naar de tijdlijn slepen en hij doet zelf de rest .lees mijn bericht nog eens een keer goed over .
Het kan ook zijn dat je line-in niet aangevikt hebt ?
En monteer je met het storybord of de tijdlijn ,?
je moet wel op de tijdlijn mode staan anders lukt het niet ..

Suc6 Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.