Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 'i/o Fout Tijdens Het Lezen Van Of Schrijven
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
yoli65
Het encoden gaat goed, en VdL (2005) zegt ook dat hij gaat branden (wat ook gebeurd als ik kijk op het schijfje) maar ik krijg na verloop van tijd de melding

'I/O fout tijdens het lezen van of schrijven op disk'

Mn brander werkt wel met Nero....

Ik heb geen DVD brander maar een gewone. Ik brand dus ook SVCD.

Het moet werken, want in de vorige versie heb ik *tig presentaties op cd gebrand en op een DVD speler afgespeeld!

Hellup!
tmh
Yoli65

Als VdL al aan het branden was, dan betekent dit dat de nodige VOB-IFO-BUP bestanden ergens op schijf klaar staan om te branden. Standaard staan deze files onder C:\Program Files\Magix\Video_deLuxe_2005\My Audio Video\Disk Temp.

Zoek deze files op en probeer ze eens met Nero te branden (best op een RW-schijfje om te beginnen).

Tom
tmh
Yoli65

ik heb juist eens een AVI-bestand "alleen lezen" gemaakt, en VdL heeft er geen enkel probleem mee.

Dat AVI bestand, heb je dat met VdL van je camera binnengeladen? Heb je de originele tape nog om de film opnieuw in te lezen?

Tom
yoli65
Bedankt voor jullie tips... maar helaas...
Tom, ik snap niet wat je bedoelt.
Ik heb mn fotobestand (geen film) inmiddels verhuisd naar de originele VdL map (My Audio Video), maar volgens mij mag dat niet uitmaken, maar heb het toch maar gedaan.
Nu krijg ik na het branden de melding 'Station niet klaar', en de DVD is inderdaad niet afspeelbaar. Mn brander doet het wel, want ik kan in Nero gewoon cd's branden (is geen dvd brander).

Wie o wie heeft een goede tip, wat doe ik fout of wat gaat er fout?
Ik heb juist de nieuwste VdL gekocht (2005) omdat ze zeiden dat het brandproces nOg beter was.... en had dus gehoopt dit soort problemen niet te krijgen...

Gr. Yolanda
tmh
Yolanda,

Sorry, ik had niet alles goed gelezen wat je geschreven hebt . blink.gif

Voor alle duidelijkheid: je wil dus geen DVD branden, maar een SVCD, en je probeert dus ook op je DVD-speler enkel een CD te spelen met een SVCD-film erop, juist? Na het renderen moet VdL ook dit bestand ergens opslaan. Waar moet je zelf uitzoeken, want ik brand nooit SVCDs, maar waarschijnlijk zit het ook ergens in C:\Program Files\Magix\Video_deLuxe_2005\My Audio Video.
Kijk eerst eens of de film volledig en correct afspeelt op je pc. Daarna branden met Nero.

Tom
Dutchman
hoi tmh,

het is altijd handig te weten of jij de brand routines 2004 hebt gedownload en geinstalleerd.
Deze zijn echt nodig.
Installeer toch aub even deze brand routines 2004 update en zeg ons of het geholpen heeft.

Te vinden onder //Support //Patch Download // Magix Tools // Brand Routines 2004 // -> geen Nederlandse taal om uit te kiezen maar dat maakt niets uit.
Ook het nieuwste aspi stuurprogramma installeren (www.adaptec.com).

Gebruik ook eens (Onder magix tools) winopti !
Dit programmaatje schakelt programma's uit die in de achtergrond lopen die eventueel de brand procedure beinvloeden.

Ik hoop een van deze tips helpen tot een oplossing van jou probleem.

Groetjes en een plezierig weekeinde verders smile.gif

Dutchman.
tmh
Dutchman,

ik veronderstel dat je berichtje voor Yolanda bedoeld was. Ik heb namelijk geen probleem met DVDs branden. Overigens, ik heb VdL2005. IK neem aan dat deze "Brand Routines" deel uitmaken van het installatiepakket, want veel ouder dan de 2005 software.

Tom
yoli65
Beste allemaal,

Helaas, al jullie tips eindigen voor mij op niets... sad.gif
Ik ben momenteel aardig gefrustreerd, want ik heb JUIST het nieuwe OFFICIEEL pakket van VDL2005 gekocht om (min of meer) zeker te zijn dat ik behoed zou worden voor dit soort vage problemen!!!! Kan dus wel even vloeken hier...., want ik HAD de officiele VdL2, maar ik hoopte dat 2005 beter zou zijn...

Ik kom momenteel aardig in tijdnood met het uitleveren van mn videoreportages.
Wat gebeurd er steeds?

- Het encoden gaat goed, en in VdL gaat hij ook de disk branden (volgens het scherm), en de brander gaat ook aan
- Na een aantal minuten (= korte presentatie) krijg ik wisselend de melding

- 'i/o fout tijdens het lezen van of schrijven naar disk'
of
- 'Station niet klaar'

Het kiezen voor een Oud of Nieuw Stuurprogramma heeft geen effect, heb alles geprobeerd. Heb ook de patch ged/l en de andere progjes die jullie voorstellen.

Ik ben zelf IT-er, maar hier raak ik aardig van gefrustreerd!! mad.gif mad.gif

Om mn presentaties in Nero te branden vind ik een beetje belachelijk, ik koop speciaal een nieuw pakket om all-in-one te hebben!

***WIE-O-WIE helpt mij?????? ***

Wie het probleem voor me kan oplossen, krijgt van mij een taart (want het zijn echt belangrijke presentaties!)

Kan ook prive mailen naar web@yoli.nl

Alvast bedankt voor het aanhoren van een (toch wel intelligente) frusti!
Dutchman
Hi,

die taart neem ik ok zo :-D

Natuurlijk heb jij als IT'er al kontakt opgenomen met de technische support ?
Op zijn minst het support formulier uitgevuld en opgestuurt ?
(Had je moeten doen in de tijd van het begin van jou probleem tot nu).
(ter noot de support hotline gebeld omdat het belangrijke presentaties zijn).

Groetjes,

Dutchman.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.