Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Svcd Op Dvd ?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
hansnet
Ik sta aan de vooravond om een reeks 3 uurs Super VHS videobanden op dvd te gaan zetten mbv. VDL 2005. Ik vraag me af hoe ik dit het beste kan doen mbt. het uiteindelijke formaat op dvd ?

1. in beste kwaliteit op dvd branden ? ... dat gaat een hele ris dvd's kosten ? ... 1 uur per dvd ?

2. in lagere kwaliteit op dvd branden ? ... hoeveel kan er op 1 dvd zodat het resultaat toch nog goed is ?

3. in Super VideoCd formaat op dvd branden ? ... kan dit ? ... op een cd gaat een half uur SVCD. Gaat er op een dvd dus 3 uur SVCD ?

Zijn er nog andere opties / suggesties ?

Bij voorbaat dank ?
Bert Feenstra
Hallo,

Ik brand alles op de hoogste kwaliteit dvd.
Dvd's zijn tegenwoordig niet meer duur.
Ik brand op Arita,volgens mij goede dvd's, en koop ze op computerbeurzen voor ± € 0,45 per stuk.

Wellicht een idee.

Groeten,

Bert.
Dutchman
1. in beste kwaliteit op dvd branden ? ... dat gaat een hele ris dvd's kosten ? ... 1 uur per dvd ?

2. in lagere kwaliteit op dvd branden ? ... hoeveel kan er op 1 dvd zodat het resultaat toch nog goed is ?

3. in Super VideoCd formaat op dvd branden ? ... kan dit ? ... op een cd gaat een half uur SVCD. Gaat er op een dvd dus 3 uur SVCD ?

alles zeer foutieve gegevens die jij daar geeft.
Ik zou zeggen, gebruik google en informeer je beter.

vcd = laagste kwaliteit maar kan 45-60 minuten bevatten
svcd = hogere kwalitet ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
dvd = hoogste kwaliteit maar kan tot 7 uur branden geloof ik.

Over de resoluties even googlen (www.google.nl ken je zekers).

vraag me af waar jij jou informatie vandaan hebt unsure.gif

Groetjes,

Dutchman.
plemmens
hansnet,
Maak in ieder geval een DVD.
Kies voor een variabele bitrate (VBR) van gemiddeld 3000 kbit/sec en voor stereo mpeg geluid met een audio bitrate van 192 kbit/sec. Met deze instelling zou je zo goed als 180 minuten op een single layer DVD van 4.7 Gb moeten krijgen. Meer is gewoon niet mogelijk omdat de minimaal instelbare gemiddelde VBR in VdL 3000kbsec is.
Heb je een tape (film op de VdL tijdlijn dus) die korter is dan 180 min, verhoog dan de variabele video bitrate beetje bij beetje, zonder de maximale capaciteit van 4.7 Gb te overschrijden.
hansnet
thanks plemmens ... daar ga ik mee aan de slag. Heb het reeds uitgeprobeerd met een kort filmpje.

DVD's zijn inderdaad flink in prijs gedaald. In maart van dit jaar heb ik nog 25 Arita's gekocht voor iets van 30 Euro bij Opussupplies ... nu zijn dezelfde 25 dvd's er nog maar iets van 12 Euro !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.