Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Encoden Van Films Mislukt
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
yoli65
Ik zie al een topic met dit probleem, maar het antwoord wat wordt gegeven kan ik helaas niets mee.

Ik heb een MVD bestand met foto's, MP3 en overgangen. Als ik op het tabblad CD/DVD Editor klik kan ik alles instellen. Zodra ik op de Branden Starten button klik, krijg ik de melding

'Encoden van films mislukt. Geen bestanden gevonden.'

Maar de film staat gewoon open, hoe kan dat nou?
Moet ik eerst nog wat handelingen doen om een SVCD te branden?

Graag jullie hulp!
Tin Cup
[FONT=Arial]
Ik had probleem ook steeds nadat ik 1 keer een diskproject had gebrand
en deze opnieuw wilde branden na een evt. aanpassing met VdL 2005+.

Ik had ook VdL 2004+ draaien en het leek mij meer een zoekfout (path)
in het programma. Door VdL 2004+ eraf te gooien heb ik dit probleem
niet meer!
(ik heb wel alles uit de source directories verplaatst van de 2004 versie naar de 2005 versie, maar wellicht dien je dan de oude projecten hier nog op aan te passen. heb ik nog niet getest)
plemmens
Voilą, zo hoor je het een keer van iemand (Tin Cup) anders.
Om de een of andere reden kan VdL de bestanden die nodig zijn om je DVD samen te stellen niet meer vinden. Je MVD bestand is open maar de verwijzingen naar de te gebruiken componenten die in dit mvd bestand staan kloppen niet meer. Reden kan zijn een gewoon verplaatsen van bestanden via bv. de verkenner, maar zoals Tin Cup zegt kan dit ook te maken hebben met het openen in een nieuw geinstalleerde versie van een film gemaakt met een oudere versie.
Het kan ook zijn dat je onder Systeeminstelligen de standard ingestelde paden gewijzigd hebt nadat je de film aangemaakt hebt.
Om een lang verhaal kort te maken: Je hebt dingen verplaatst en VdL weet niet waarnaar toe.
Je zal dus moeten proberen zelf terug orde op zaken te stellen.
yoli65
JA! Klopt, dat werkt nu! Ik heb de oude versie van VdL verwijderd.

Maar.... hij kan nu wel encoden, maar ik krijg een error bij het branden...

'I/O fout tijdens het lezen van of schrijven op disk'

M'n brander doet het wel, althans ik kan in Nero gewoon branden.

Ik zal hier een nieuwe trhead voor maken.
Dikunos
Ervaring met VdL 2005 Plus. De foutmelding "Bestanden ontbreken" blijkt ook gegenereerd te worden door het in tegenstelling tot de rest van het programma ronduit slecht werkende (DVD)-menu-structuur-unit die kennelijk niet omkan met verwijzingen naar bvb. frame's of foto's die eveneens in het mvd-project worden gebruikt.

Een oplossing hiervoor kan erin bestaan bvb. een foto met Windows Verkenner te kopiėren en te hernoemen op een andere plaats en vervolgens naar de kopie in de menu-structuur te verwijzen.
hansnet
ik kreeg recent ook de melding "Encoden van films mislukt. Geen bestanden gevonden" ... niet meteen bij het branden, maar na een tijdje bij het encoden van het x-ste filmpje (dvd bestond uit meerdere projecten).

Na het weggooien van de directory waar VDL2005 zijn werkbestanden neerzet (de TEMP-directory) ging het wel weer goed; hij moet dan wel alles weer opnieuw encoden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.