Ik had het volgende probleem: Bij analoge opnames op vhs en ingevoerd via een tv kaart (pinnacle studio pctv rave) bleken bij het afspelen van de h.d. bij contrastrijke beelden de film schokkend te verlopen. Elke twee tot drie seconden stopt het beeld ongeveer een kwart seconde. Erg storend bij bewegende beelden. Dit met v.d.l. 2004. Studio8 gaf het volgende probleem. Tijden het opnemen flitsen er steeds oude (niet verwerkte) beelden door het beeld. Na afspelen van de h.d. bleek ook het geluid niet meer synchroon te lopen. Na ongeveer 10 minuten film liep het geluid wel 6 seconden achter bij de beelden. Omdat ik, en met mij vele anderen, de indruk had dat de pc of onderdelen hiervan niet snel genoeg de aangeboden data kan verwerken heb ik van alles geprobeerd om een goed resultaat te krijgen. Na heel veel experimenteren en veranderingen aanbrengen in de configuratie van mijn p.c. Sprak ik een kennis die een dv 10 + kaart van pinnacle gebruikte voor de invoer van analoge beelden. Deze kaart kon ik lenen om e.e.a. uit te proberen. Wat schetst mijn verbazing, het werken met studio8 gaf geen enkel probleem meer. Alles werkt prima, ook de synchronisatie is goed.
Werken met vdl 2004 is er echter niet bij. Video de Luxe 2004 herkent de dc 10 kaart niet.
Hopelijk komt hier ook nog een oplossing voor. Iedereen veel succes met de hobby.
Gesinus........