Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Avi Problemen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Nico W
op mijn pc amd (2400+) draait windows XP met alle updates en ik werk met Video de luxe 2004 versie 3.

Het probleem is dat ik ondanks de patch geen avi's kan inladen, tewijl ze wel worden gezien door het programma.

Afspelen met media player gaat wel dus zou de noodzakelijke codec aanwezig zijn volgens mij.

Als ik op een avi dubbelklik wordt deze kort in het timeline vak weergegeven en verdwijnt vervolgens zodat ik geen senes kan bewerken.

Is er iemand die iets over deze situatie weet?

alvast bedankt. cool.gif
videofred2
Nico,

Ik vermoed dat er op je computer een ander prog. staat dat niet graag samen
met Magix op dezelfde computer staat.

Wat staat er nog meer aan videobewerkingsmateriaal op je computer?

Fred.
tmh
Als je het file inleest met Windows MovieMaker, gaat het dan wel? Aan de codec kan het inderdaad niet liggen. Is er genoeg schijfruimte op de plaats waar VdL zijn gegevens opslaat? Controleer ook eens of je schijf niet te sterk gefragmenteerd is.

Tom
Nico W
Wat ik gedaan heb is het volgende:

Ik heb bij wijze van proberen het programma roxio geinstalleerd en daar de films mee opgenomen vanuit mijn camera.

later toen ik shots wilde knippen lukte het niet op ze te openen in VDL, wel kon ik ze ermee afspelen.

Om deze reden heb ik de hele C-schijf geformatteerd en opnieuw alles er weer op gezet, ook VDL.
Er staan dus buiten mediaplayer en windows moviemaker geen andere video bewerkings programma's meer op mijn pc.
Maar helaas nogsteeds kan ik de avi's wel kijken maar niet bewerken.

dus ik snap er nogsteeds niets van wat er nu mis kan zijn omdat ik ze wel kan afspelen in VDL.

wacko.gif cool.gif
videofred2
OK,

Hoe heb je Windows opnieuw geïnstalleerd? Met een originele WindowsXP CD of werkt je computer met een eigen CD. In dat geval is de kans groot dat het storende programma gewoon terug op je computer staat.

Heb je opnieuw alle DirectX en Windows updates geïnstalleerd?

Ik heb Magix op 3 verschillende computers staan, zowel 2004 als 2004 Plus.
Telkens er problemen waren met het inladen van AVI's waren er 3 mogelijke oorzaken:

1) andere videobewerkingsprogramma's
2) het geven van dezelfde naam aan verschillende AVI's.
3) foute bestanden, die op één of andere manier corrupt waren geraakt.

Ik hoop dat je hiermee geholpen bent,

Fred. dry.gif
Nico W
Aller eerst wil ik Fred en TMH hartelijk danken voor hun hulp tot nu toe, hoewel ik er helaas nog niet veel verder mee gekomen ben.

Ik heb alle grafische programma's vannacht een voor een gedeïnstalleerd en de pc daarna opnieuw opgestart.
Ook heb ik de directorie's voor de import en tijdelijke bestanden naar een grotere schijf veranderd (33GB vrij), maar zonder bevredigend resultaat.

Als ik dus op een avi dubbel klik om deze in de time line te kunnen bewerken wordt deze een aantal seconden weergegeven en heb ik een zandloper waarna het fragment veerdwijnt net als de zandloper.
Ik kan wel het fragment afspelen in VDL en krijg geen foutcode.

Ik weet alleen niet na het lezen van de vraag over update ervaringen met SP2 of de oorzaak daar zou kunnen liggen.

Groeten NIco cool.gif
plemmens
Het probleem zou inderdaad bij SP2 kunnen liggen en meer bepaald bij de DEP beveiligingsfunctionaliteit die met SP2 geinstalleerd wordt. DEP= Data Execution Prevention.
Lees hier meer over DEP.
Naast misschien nog andere, zou met name de een of andere Pegasus MJPEG codec een probleem veroorzaken in combinatie met DEP van SP2. Ik zeg wel zou, er bestaat hierover geen zekerheid.
Probeer hetvolgende een keer:
-Ga via Start/Instellingen naar Configuratiescherm en dubbelklik vervolgens op Systeem
-Kies tabblad geavanceerd en klik op de knop Instellingen bij prestaties
-Klik vervolgens op Preventie bij gegevensuitvoer (DEP)
-Kies dan voor DEP alleen voor kritieke windows programmas …
Ik hoop dat hiermee je probleem opgelost is.
kan00123
cool.gif Hallo Nico W,
Probeer dit eens:
In Magix video deluxe 2004,
Ga naar bestand
Systeeminstellingen
Importformaat
Internal Avi import uitvinken
Klik op OK.
Succes. Victor.
Nico W
dank voor de reacties.

Ik heb snel alles nagekeken maar nog geen resultaten kunnen boeken.
Dat van DEP stond al zoals voorgesteld, en als ik de selectie voor inport veranderde kreeg ik wel fout meldingen dus ga ik zo snel als mogelijk hier combinaties in maken om te kijken of hier iets in fout loopt.

Nogmaals dank voor de reacties en als ik meer weet horen jullie uiteraard een reactie van mij opdat anderen er mischien mee geholpen kunnen worden.

Groeten Nico cool.gif
Nico W
Hallo allemaal daar ben ik weer.

Vandaag heb ik, om even snel te testen, een kleine film met VDL opgenomen vanuit mijn DV camera.
En ja hoor die is dus wel te bewerken.
Het lijkt er dus op dat er een conflikt bestaat tussen de files die zijn opgenomen met roxio cd & dvd creator en Magix DVL.

Het enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken met mijn kleine beetje verstand op dat punt is de resolutie.
roxio werkt met 768*576 en VDL met 720*576.

Zou dit het probleem kunnen zijn of niet?? Ik weet het dus echt niet.
Als dit het wel is bestaat er dan een omzet programma voor?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten Nico cool.gif
videofred2
Nico,

Nu komt het er op aan te onderzoeken wat het verschil is tussen
de Roxio en de Magix AVI's. Ik kan bijna niet geloven dat het aan
dat kleine verschil in formaat zou liggen.

Zoals Paul hierboven reeds aanstipte,
zou het een codec probleem kunnen zijn.

Dit kun je controleren met gspot.
Deze tip komt trouwens ook van Paul.

Als het probleem gelocaliseerd is, kun je met Virtual Dub alle nodige wijzigingen aan de AVI's aanbrengen.

Fred.
tmh
Nico W,

Dit is misschien vergezocht, maar je weet nooit.

De AVI waarmee je een probleem hebt, heb je die toevallig van een CD of DVD gecopiëerd? In dat geval is het een "Alleen lezen"-bestand. Daardoor kan VdL wel het file openen, maar enkel om te lezen en niet om te schrijven. Misschien zit daar de oorzaak.

Zoek je AVI-bestand eens op in Verkenner (ook als het niet van CD of DVD komt), klik rechts op het bestand en kies "Eigenschappen". Onderaan kan je zien of "Alleen lezen" aangevinkt is. Als dat zo is, uitvinken, en je probleem zou moeten opgelost zijn.

De enige andere mogeljkheid die ik zie is een corrupt bestand. Als je dit bestand met een andere editor wel kan openen, dan zou ik met die editor een nieuwe AVI maken om met VdL te editeren.

Tom
Nico W
Er lijkt schot in het geheel te komen, alleen het oplossen nog??

Bij het controleren van de AVI's heb ik vastgesteld dat ze geen van allen als alleen lezen opgeslagen zijn, het zijn overigens allemaal eigen opnames met mijn DV-camera.

Vergelijking met GSpot heeft het volgende opgeleverd:

opmanes met Roxio:
Stream type: Multipart OpenDML AVI
Video codec n.a.
Direct Show Render: avi splitter (PrePre-Processor)
DV-Splitter (Splitter)
Default Direct Sound Device (Audio Renderer)

opnames met VDL:
Stream type: OpenDML AVI
video codec name: DVC/DV Video -DV Video decoder
-AVI Draw
Direct Show Render: avi splitter (Pre-Processor)
DV-Splitter (geen)
Default Direct Sound Device (geen)

nu rest mij nog de vraag naar wat ik de AVI's zou moeten omzetten met virtualdub om geen kwaliteit verlies te hebben maar wel te kunnen bewerken in VDL, want dat het een verschil van AVI indeling of zoiets is lijkt mij bijna zeker gezien de codec verschillen.

Groeten Nico cool.gif
plemmens
Best lijkt mij om gewoon de "DV Video Encoder" te gebruiken. Dat is het formaat waarin alle klassieke digitale videorecorders opnemen.
Nico W
Het ging allemaal zo mooi maar wat voel ik mij een kneus af en toe.

heb virtual dub maar weet niet hoe die te gebruiken.

wie kan mij helpen?

groetjes Nico. cool.gif
videofred2
QUOTE(Nico W @ Oct 28 2004, 01:01 AM)
Het ging allemaal zo mooi maar wat voel ik mij een kneus af en toe.

heb virtual dub maar weet niet hoe die te gebruiken.

wie kan mij helpen?

groetjes Nico. cool.gif

Nico,

Om te beginnen: kun je de bewuste AVI's openen met VirtualDub?
(menu file...open video file)

Als dit lukt is je probleem zo goed als opgelost. wink.gif
Ik loods je er wel door..

Fred.
tmh
Nico,

Een zeer interessant - en gratis - programmaatje om te kijken met welke codec een bestand is gecomprimeerd is AVICODEC. Bij een probleem als het jouwe is dat echt een zeer interessante tool.

VirtualDub:het eerste dat je doet is onder de tab "Video" de "Compression" (=codec) te selecteren (of druk Ctrl-P). Kies daar een DV Video codec (Panasonic biedt gratis een uitstekende DV codec aan). Je kan hem hier gratis downloaden. Vergeet asjeblieft nooit de codec aan te duiden, want anders slaat VirtualDub je film ongecomprimeerd op, en dan kom je met 100 GigaByte waarschijnlijk niet toe.

Dan open je de film in Virtualdub (File en Open, ofwel Ctrl-O). Als de film is ingelezen, kan je eens proberen hem af te spelen (klik op de tweede knop linksonder |> I), maar maak je geen zorgen als dit wat hortend gebeurt, dat is bij dit programma blijkbaar normaal.

Druk op F7 of klik op File en Save as AVI. Dat is alles.

Succes

Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.