Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dv-cam Geeft Geen Beeld En Geluid Door Naar Magix
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Johnny
Mijn probleem is,dat mijn SHARP DV-CAM {VL-WD450} geen beeld en geluid doorgeeft {geen capture} aan MAGIX VIDEO DE LUXE 2004 PLUS{versie 3.03.0} Dit is ook het geval bij NEROVISION EXPRESS 2 en WINDOWS XP MOVIEMAKER. Cam zit aangesloten op de OHCI COMP.IEEE 1394 HOST CONTROLLER. Nieuwe kabel gekocht ,geen capture.Windowsxp herkent wel de SHARP en geeft ook beeld en geluid door.MAGIX geeft dus ook geen capture beelden,maar de afstandbedieningen {vooruit-achteruit spoelen etc.}werken wel.Heb alle benodigde codecs aan boord.Ik ben hier al enkele dagen mee bezig,maar zie geen vooruitgang.Wie kan mij daar in helpen ??????
plemmens
Volgens mij moet je het bij je camera zoeken en meer bepaald bij de opname/weergave stand.
Camera moet in VCR of VTR stand staan. Neem er eens even de handleiding bij.
Johnny
Er zittenop deze camcorder ,maar 3 standen op VCR-OFF-CAMERA.Dus logisch dat ik hem op VCR zet toch ???
tmh
Windows XP geeft wel beeld en geluid door zeg je, maar geen van de door jou genoemde programma's krijgt beelden binnen??? Lijkt me bijzonder raar/naar. Misschien maak jij dan wel ergens een systematische fout (maar ik zou ook niet direct weten welke).

Twee vragen:
1. Probeer je weg te schrijven in AVI- of in MPEG-formaat?
2. Al eens geprobeerd of je op een andere pc - met de door jou gebruikte settings - wel beelden van je camera kan inlezen?

Tom
mschagen
Wellicht dat je (zoals ik) in het menu van de camera de dv-poort op output moet instellen. Wellicht dat je camera ook dv-in ondersteunt en de poort nu nog op dv-input staat, dan kan er alleen beeld en geluid van de computer naar de camera gaan.
plemmens
Misschien dus toch even de handleiding erbij nemen. wink.gif
Johnny
Ik heb alleen maar DV-OUT , Als ik wil gaan capturen,kom ik bij het onderdeel DV VASTLEGGEN ,STUURPROGR.=Microsoft dv camcorder of videorecorder wat volgens MAGIX SUPPORT zo ingesteld moet zijn.Het probleem is volgens mij ? Dat deze cam niet zodanig geconfigureerd staat in apparaat beheer.
plemmens
Je firewire kaart zou in Apparaatbeheer moeten vermeld staan als Texas Instruments OHCI compliant IEEE 1394 Host controller. Is dat het geval?
Bij de FAQ's is daarover ook wat te lezen.
Johnny
Nou vergeet het maar,ik heb zonet alles gedaan wat de FaQ in petto had,ik heb volgens mij ook gelezen dat ik de laatste nieuwe driver voor deze T.I. moet downloaden,maar ik kan hem niet vinden.Toch raar dat ik deze update moet hebben,om met MAGIX te kunnen werken,ik heb hem n.m.l. gekocht in MAART 2004 en toen werkte hij perfect.
Johnny
Hallo tmh:Antwoord op vraag 1=Volgens mij als je met DV-captered dan maakt Magix er zelf AVI van toch ?? Antwoord 2=Kon ik maar iemand vinden die ongeveer dezelfde configuratie had,dan had ik dat absoluut gedaan,want ik krijg er zo onderhand 4-kantige ogen van.Sorry maar dit probleem heb ik nog nooit meegemaakt.
egelantier
Hoi,

In het begin van mijn videoescapades, toen ik net een nieuwe DV camera gekocht had, heb ik ook weken gezocht naar de oplossing. Goede camera, mankeert niks aan. In arren moede ben ik naar de BCC geweest om te kijken waar het probleem zou zitten.
Daar konden ze wel beeld capturen. Op een willekeurige PC, eentje die eigenlijk slechter was dan de mijne.
Dus niks geholpen. Ik ben toen maar naar Dixons in de buurt geweest... Bedacht, dat ze misschien er ook geen snars verstand van hadden, maaaaaaar die jongen achter de toonbank had het wel bij het goede eind: in mijn geval klopte de kabel niet. In plaats van een vier-pins firewirekabel (die nota bene geleverd was bij de camera) moest er een zespins variant gebruikt worden.
Na thuiskomst bleek dus dat die jongen van de DIXONS het bij het rechte eind had. De kabel gebruik ik nog steeds. Inmiddels wel alweer een andere PC, maar .... hij CAPTURET...
Ik weet niet of dit een oplossing voor jouw probleem kan zijn, maar probeer het eens.

Groet
Mark
tmh
Johnny

Als je Digitale Video binnenleest van je camera, dan heb je twee opties (toch in VdL2005): Digitale Video(DV), wat AVI betekent, en je hebt ook DV als MPEG. Het verschil is dat bij AVI de computer bijna niets anders doet dan een kant en klaar bestand van je camera inlezen en het op schijf zetten. Als je inleest met MPEG, dan gebeurt er nog een hele conversie, en heeft de pc veel meer werk te doen.

Voordeel van MPEG is dat het al direct in het formaat staat dat je nodig hebt om DVDs te branden, en dat de film veel minder plaats inneemt op schijf. Nadeel is dat als je met de film meer wil doen dan louter knip- en plakwerk, er met MPEG soms artefacten, bijproducten dus, ontstaan die hinderlijk kunnen zijn.

Opnemen in AVI is best voor meer gecompliceerde nabewerkingen.

Als er met je camera echt niks aan de hand is, dan moet het zoals Egelantier zegt bijna in de kabel zitten. De commandolijnen lijken te werken, maar de data-lijnen niet. Ik stel voor dat je met je camera en firewirekabel toch eens naar je leverancier trekt, en daar eens probeert. Zoiets mag toch niks kosten.

Tom
FransS
Het maakt niet uit wat voor kabel je hebt of het nu een 4/6 pins is of een 4/4 pins of 6/6 pins ,het ligt er ook aan wat je in je computer hebt zitten en er zijn er verschilende die een 6 pins in hun comp hebben maar er zijn er ook die een 4 pins of beide er in hebben en in de 9 van de 10 heeft een camera er een 4 pins in zitten dit kan je zelf uit zoeken met je computer en je camera ,en een goed merk camera zit altijd een 4/6 kabel bij geleverd en anders moet je die er gewoon bij vragen je zegt dan als ik geen kabel er bij heb kan ik ook niet met de computer communiceren .
En als je een fire-wire kaart koopt zit er een 4/6 pins bij .

Groet. Frans S. user.gif
egelantier
In mijn geval maakte het dus wel degelijk uit. Maar het hoeft niet noodzakelijkerwijs de oplossing voor dit probleem te zijn.
Ik ben iig blij dat ik die kabel vervangen had, anders zat ik nu nog te tobben en had de camera wellicht in een hoek gegooid.

smile.gif

Mark
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.