hansnet
07.10.2004 20:34:57
Ik gebruik VDL 2005 Plus. Via de firewire haal ik beelden binnen van mijn Canon DV-camera. Tijdens het capturen, met scene-selectie, zie ik de beelden maar hoor ik geen geluid.
Als ik de opgenomen scenes later op de timeline afspeel heb ik wel geluid.
Werkt dit bij iedereen zo ?
B.v.d.
Hans
Cobble
08.10.2004 07:00:17
Bij mij werkt het ook zo, maar dan in Vdl2004
Moest daar iemand een oplossing voor hebben, laat maar weten.
mvg
Cobble
plemmens
08.10.2004 09:14:45
Zo werkt het bij iedereen en altijd, onafhankelijk van het programma waarmee je opneemt. Heeft gewoon met firewire te maken. Bij opname via firewire worden de nulletjes en de eentjes van je DV tape gewoon stuk voor stuk naar je HD gecopieerd. Het geluidssignaal gaat daarbij niet via de geluidskaart.
Als je geluid wil horen kan je eventueel een koptelefoon aansuiten op je camera.
hansnet
08.10.2004 11:38:04
Thanks voor je antwoord. Aanvullend : ik heb een tijdje Studio 8 gebruikt van Pinnacle en daar had ik wel geluid bij het capturen. Dus het is niet zo dat je bij het binnenhalen via de firewire per definitie geen geluid hebt !
plemmens
08.10.2004 14:26:38
Dus het is niet zo dat je bij het binnenhalen via de firewire per definitie geen geluid hebt !
Toch wel hoor, tenzij je naast de digitale fiwi verbinding nog een tweede (analoge) audio-uitgang van je camera met de ingang (bv. line in) van je geluidskaart zou verbinden.
Dit geldt voor Studio 8 en 9 en voor Magix.
En er zijn waarschijnlijk hardware oplossingen die hogergenoemde (parallelle) verbinding maken zonder dat de gebruiker daar erg in heeft.
Bij Studio heb ik wel geluid als ik analoog opneem via de analoge video-in en de line-in (en dus automatisch via de geluidskaart). Per slot van rekening is dit dus een bevestiging van wat Paul zegt: je hebt alleen geluid bij het opnemen als het geluid via de geluidskaart gaat.
Tom
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.