Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Settings Pal/ntsc
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Cobble
Ik gebruik versie 2004 en begin het een beetje beu te worden om altijd maar opnieuw de instellingen te moeten controleren.

Hoe zit dat nu eigenlijk in elkaar ?
Als ik opstart met een nieuw project moet ik de systeeminstellingen controleren of die wel op PAL staan. Soms staan die op NTSC en soms is geen enkele van de twee geselecteerd.

Ook het formaat van de film moet ik regelmatig controleren of die nog wel op PAL 720x576 staat en niet verandert is naar NTSC 720x480.

Het audio verhaal van 44.1 kHz en 48 kHz idem.

Hoe zit dat nu eigenlijk ? Worden die settings niet in de registry bij gehouden of doe ik iets verkeerd.

Is dat probleem opgelost in versie 2005 ?

mvg
Johan
juralaan
VdL haalt de uit instellingen uit de regional settings van je pc. (Een search op het forum levert wel wat resultaten).

Staan de instellingen op nederland dan wel op een land die PAl als standaard heeft. Als de instellingen op Amerika staan komt ie o NTSC uit.
Cobble
Dat de instellingen afhankelijk zijn van de regional settings heb ik ook ergens gelezen.
Maar waarom verandert hij settings die je zelf zet in je film terug naar default settings volgens de regional settings. Dat lijkt me niet helemaal logisch.

Dus mijn vraag blijft. Is die manier van werken nog altijd zo in versie 2005 ?
FransS
Hoi Cobble,

Ik denk dat je hier te diep op in gaat waarom wil men nu altijd alles veranderen ,doe je dat met alle programma's , welnu ik kan je dit vertellen ,als je het programma installeerd dan staat alles zo als het hoort te staan en kan je zonder veranderingen er mee werken maar als je dingen gaat veranderen dan krijg je en vraag je om problemen .
In al die jaren (12) dat ik videomonteer op de computer heb ik nog nooit iets veranderd.
En of ik nu Adobbe ,Media-Studio ,Pinnacle of Video de Lux gebruik het staat altijd zo als het moet staan en als ik kijk dan is het inderdaad wat jij zegt het staat op ja noem maar op maar volgens jou en welligt meerderen zou het niet goed staan .
Maar het is net wat juralaan zegt hij packt het uit de regional settings van je pc.
Dus installleren en nergens meer aan komen .

Suc 6 Frans S. user.gif
Cobble
Frans,

Het gaat mij niet zomaar om het veranderen.
Wanneer een programma je de mogelijkheid heeft om het te doen zal er wel reden toe zijn.
Zo kun je bv de Regioanl Settings van Windows aanpassen. Waarom vraag je dan, we wonen toch allemaal in Europa ?
Zo kun je kiezen tussen PAL en NTSC. Waarom, we zitten hier toch in Europa met PAL. Waarom dan die NTSC mogelijkheid
Dus, wanneer een programma je de mogelijkheid heeft, veronderstel ik dat je die mag gebruiken. Maar als die mogelijkheid niet werkt zoals hij werkt, stel ik me daar vragen bij.

Ik heb mijn regional settings bv op Belgisch systeem staan maar het decimaal punt is bij mij veranderd naar een punt en de duizendtal separator is een comma naar het Amerikaans systeem. Voor mij werkt dat eenvoudiger en duidelijker.
Dat is misschien de reden dat Magix altijd op NTSC wil werken. Maar toch wil ik die instelling veranderen.

mvg
Cobble
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.