Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Beeld / Geluid Niet Synchroon
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
g.uiterwaal
Beste gebruikers,

Enige tijd geleden heb ik een film van een trouwerij gemaakt, bewerkt en op een DVD gebrand. Nu hebben de beste mensen een "goede" DVD speler gekocht en wat blijkt : het geluid loopt niet synchroon met het beeld (vooral storend tijdens de voltrekking). Helaas heb ik het originele bandje ook al reeds gebruikt dus heb ik alleen nog maar de DVD.

Is er alnog een manier om beeld/geluid van DVD terug te zetten en aan te passen?

Wie-O-wie wet een oplossing.

Groeten Hans

NB Video de Luxe 2004
juralaan
De enige optie om dit weer te corigeren (als het op alle dvd spelers "fout" is.

Is om de dvd eerst te "rippen" zodat je de menu's en de film los hebt. Dan de hoofdfilm opnieuw inlezen in VdL 2004. Eventueel eerst converteren naar een normaal MPG2 bestand. Het geluid op de betreffende plaast (waar het mis gaat) 2x te knippen het op een ander spoor zetten dan zorgen dat het allemaal gelijk loopt het. Dan opnieuw een dvd branden. Je moet alleen de menu's ook opnieuw maken. Mocht je dit niet willen dan wel een nieuwe "alleen" film dvd branden deze weer copieren naar lokaal en met een dvd-editor het "oude menu" ervoor zetten en weer branden.

Het is een hoop werk maar het zou moeten kunnen. Succes
FransS
QUOTE(g.uiterwaal @ Oct 2 2004, 10:37 AM)
Beste gebruikers,

Enige tijd geleden heb ik een film van een trouwerij gemaakt, bewerkt en op een DVD gebrand. Nu hebben de beste mensen een "goede" DVD speler gekocht en wat blijkt : het geluid loopt niet synchroon met het beeld (vooral storend tijdens de voltrekking). Helaas heb ik het originele bandje ook al reeds gebruikt dus heb ik alleen nog maar de DVD.

Is er alnog een manier om beeld/geluid van DVD terug te zetten en aan te passen?

Wie-O-wie wet een oplossing.

Groeten Hans

NB Video de Luxe 2004

Beste Hans ,

Als je de DVD gebrand hebt en het bij jou wel goed afspeelde dan is er niets aan de hand met de DVD maar met de Player van jou kennis of wat het ook mogen zijn ,wat het probleem kan zijn is dat V.d.L schrijft het geluid digital weg en welligt kan de speler dat niet aan dan zal deDVD-player opnieuw geconfigureert moeten worden dat moet je door een deskundig iemand laten doen anders gaat het mis.

Als nu de DVD goed afspeelt op jou apparratuur dan kun je er ook een Videoband van maken en die weer bewerken als je dat nodig vind.

Suc6 Frans S. user.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.