Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Capture Geeft Geen Goed Beeld
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
cozijnsenaj
Wanneer ik met mijn VdL 2004 video van mijn Canon MV20i capture, is het beeld niet goed, het is verstoord. Tevens komt de audio niet over.

Tot twee maanden geleden heb ik hier geen problemen mee gehad.

Op de Magix-site staat iets over de detectie van mijn Videocamera en dat deze als Microsoft DV-camera gedetecteerd moet worden, maar de uitleg en de oplossing voor het probleem zoals het daar staat werken bij mij niet.

Ik heb directx 9 en VdL 2004.

Kan iemand mij helpen? ohmy.gif
plemmens
Je camera is toch wel via firewire met je pc verbonden en niet via usb?
cozijnsenaj
Hij is inderdaad via Firewire aangesloten.
Het beeld is overigens ook bij het standaard XP-Video programmatje verstoord.

Ik zou dat graag verhelpen.
plemmens
Ik denk dat je een hardware probleem hebt. Probeer eens een andere firewire kabel.
Is het beeld goed als je het direct van je camera op TV bekijkt via bv. composiet?
cozijnsenaj
Dag,
ik heb nog even verder gezocht. Het blijkt een probleem te zijn dat wordt veroorzaakt door SP2. Het treedt met name op bij wat oudere DV-camera's.
zie: http://www.eicsoftware.com/PapaJohn/MM2/MM2.html

De oplossing die daar wordt geboden is het vervangen van de door XP2 geïnstalleerde MSDV.SYS door een oudere versie van dat bestand.

Ik heb de oplossing gevolgd die daar staat (in Veilige Modus vervangen van de driver). Het bleek de oplossing te zijn, gelukkig. biggrin.gif

groeten

AJ rolleyes.gif
plemmens
Blij te horen dat het je gelukt is.
SP2: Voor sommigen geeft het geen probleem, voor anderen blijkbaar wel.
Ik neem het risco niet en blijf voorlopig bij SP1 steken.
tmh
Ik heb ergens gelezen dat SP2 inderdaad problemen heeft met Firewire, en dat de bruikbare transmissiesnelheden stukken lager liggen dan voordien. Wie wil upgraden naar SP2 (persoonlijk wacht ik nog een paar maanden tot de grootste bugs zijn opgelost) kan maar beter een reservekopie maken van MSDV.SYS .

Tom
juralaan
MMM

Ik lees de hier een probleem met SP2 en transmissiesnelheden. Ik denk dat ik hiermee ook een probleem heb.

Ik heb een opname van een visarend die ik van mijn JVC-GRDX300 overzet naar mijn pc. Het overgezettebeeld is echter "schokkerig" wat resulteert in een slecht beeld wat ik eigenlijk niet meer verder kan bewerken.

Dit kan iets met de transmissie te maken hebben, waardoor ik te weinig "resolutie" heb om te verwerken.

Iemand die dit kan bevestigingen..

En dan nu opzoek naar de orginele msdv.sys.

sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.