madock
28.09.2004 14:29:35
Hoi
Als ik een scene probeer te kopieren dan word alleen het beeld gekopieerd en niet het geluid. Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd (via kopieeren en plakken, via shift + insert, en via het menu) weet iemand wat ik fout doe?
groeten
Linda
GerardR
28.09.2004 16:18:12
Bij het importeren van de film moet bij "systeem instellingen" (menu Bestand) de optie 'geluid uit video's extraheren' aan staan. Is dat bij jou het geval?
Gerard
madock
28.09.2004 19:24:44
Ja dat staat aan, ik heb ook gewoon en beeld en geluid, alleen als ik één scene kopieer (die ik op een andere plek in de film wil zetten) dan is die zonder geluid. Het geluid loopt dan in de daarop volgende scene door het andere geluid heen.
Het is een beetje lastig uit te leggen, maar ik hoop dat jullie het nog begrijpen
Linda
GerardR
28.09.2004 20:56:04
Linda,
Als je die scene kopieert, is dan het video-object gegroepeerd met het daarbij behorende geluids-object? (Groeperen staat bij menu Bewerken).
Gerard
madock
29.09.2004 12:00:07
Ook dat heb ik geprobeerd, lukt ook niet. Ik werk in de storyboard modus. De gekopieerde scene staat in een apart blokje, alleen zonder geluid. Het geluid begint te spelen na het gekopieerde blokje en loopt dan door in het volgende blokje. Ik krijg dit er ook niet meer uit omdat ik het niet kan selecteren.
Ik begin er een beetje kriegel van te worden. Heeft iemand mischien een duidelijke handleiding van dit programma, van het bijgeleverde boekje en het PDF bestand wordt ik niet veel wijzer.
Linda
plemmens
29.09.2004 12:34:59
Ik werk in de storyboard modus.
Schakel over op tijdlijn modus. Selecteer het stuk wat je wil kopieren (beeld en geluid) en plak het waar je het hebben wil.
FransS
29.09.2004 14:58:58
Hoi madock,
Het is precies wat plemmens schrijft ,naar de tijdlijn over schakelen en als je van je film takes hebt gemaakt die kan je dan zoveel je wil naar de tijdlijn slepen . en bewerken ,knippen je kunt elk afzonderlijk bewerken als dat je bedoeling tenminste is .
Suc 6. Frans S.
madock
29.09.2004 17:29:25
Ik ben nog niet zo handig met video bewerken en in de modus tijdlijn word ik er niet zo goed wijs uit. Het is een scene van ongeveer 8 seconde. Dit moet toch ook in de storyboard modus kunnen lijkt me?
Ik ga de film maar opnieuw inladen en dan nog een keer proberen.
plemmens
29.09.2004 17:55:59
De storyboard modus is meer bedoeld om een algemeen zicht te krijgen en om je project in grove lijnen op te bouwen.
Het eigenlijk bewerken doe je echter wel in tijdlijnmodus.
Wat jij wil doen kan geoon niet in storyboard.
Veel oefenen zou ik zeggen. Je raakt er wel aan gewend hoor.
egelantier
05.10.2004 09:56:28
Ik vind het juist lastiger om in de storyboardmodus te werken. Heb die daarom nooit openstaan, maar bewerk mijn films altijd in de tijdlijnmodus. Hier heb je ook een beter overzicht op de totale video.
Overigens: Het opnieuw inladen hoeft volgend mij niet eens. De film die je gecaptured hebt blijft intact, ook bij bewerkingen. Als je de film bewerkt gebeurt er eigenlijk niets meer dan dat er opdrachten gegeven worden in termen van: neem frame zoveel tot en met zoveel... en plak dit achter frame zus en zo..
Groet,
Mark
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.