Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Bij Import Mpg2 Geluid En Film Niet Gelijk
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
janelsenkyra
Ik had vdl 2004 al een tijdje in de kast liggen omdat deze niet zo lekker liep ( lees er traag ) op mijn oude pc , eindelijk een nieuwe pc gekocht en vdl geïnstalleerd , hierna blijkt dat bij het importeren van MPG2 bestanden , het geluid niet meer gelijk met de film loopt , tevens heb ik problemen bij het importeren van DVD`s (vob) bestanden , het lijkt of de vob`s worden ingelezen maar na verloop van tijd word het proces afgebroken .
Ik heb eigenlijk nog erg veel films in mpg2 formaat liggen die met hauppauge pvr350 zijn gecodeerd , het was eigenlijk de bedoeling om deze op DVD te branden zodat deze later nog bewerkt konden worden met dvl 2004 .
Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen , en anders zou ik graag willen weten of een upgrade naar vdl 2005 deze problemen zou oplossen , (ik werk trouwens met win2000 )
joco
Ik heb ook het zelfde probleem. Het hernoemen tot mpeg zoals hier staat werk bij mij niet. Bij jouw wel?

groet, Johan
janelsenkyra
Dit had ik ook al gelezen , had bij mij dus ook geen enkel effect ,ik heb op dit moment wel een zelfgemaakte DVD kunnen inlezen in vdl2004 (rechtstreeks van de DVD nog wel ) .
Ik weet alleen niet waarom dit de vorige keer steeds weer mis is gegaan ( met dezelfde DVD) , ik heb alleen tussendoor de oude patch (gedateerd 17-09-2003 stond nog op de oude pc) over de nieuwe heen gezet en daarna de nieuwe patch nogmaals geladen , maar het lijkt me eigenlijk sterk dat het daaraan ligt .
Ik rommel nog even door , ik vind het trouwens ook vreemd dat er blijkbaar een grote groep geen problemen mee heeft , zou het dan toch een software-conflict zijn .

gr. Jan
janelsenkyra
Wat betreft het Asynchroon lopen van beeld en geluid tijden import van MPEG2 ben ik er ondertussen wel achter dat alle geïmporteerde MPEG2 bestanden die kleiner of gelijk zijn aan 2GB wel synchroon lopen , en alle geïmporteerde MPEG2 bestanden die groter zijn dan 2,2GB Asynchroon lopen , vreemd! (vind ik tenminste).
Arie
Hoi

Heb je in het archief Geluid niet synchroon verhaal van Paul ook gevonden?
janelsenkyra
Nee , deze had ik nog niet gelezen , maar jammergenoeg is dit voor mij niet de oplossing omdat hier steeds sprake is van dropped frames waardoor het geluidsspoor langer zou moeten worden als het filmspoor , bij mij is het precies andersom .
Ik ben op dit moment aan het experimenteren met Pinnacle Studio 9 en deze leest alles gewoon in zonder problemen , de kwaliteit van de film is ook veel beter op DVD , alleen ik zou liever met vdl werken omdat dit programma veel meer mogelijkheden bied .
In ieder geval bedankt voor de tip .
FransS
beste mensen kijk hier even

http://support.magix.net/boards/magix/inde...showtopic=14863

Suc 6 Frans S. user.gif
pe1dnn
Ik heb dat probleem met geluid ook. Geen van de aangedragen oplossingen werkt (time-stretch uit etc. helpt allemaal niet).

Ik gebruik PowerVCR om TV beeld op te nemen, resolutie 640x480 MPEG-2 met 224 kbps mp-2 audio. Als deze MPEG file in VDL inlees dan raakt het geluid steeds verder voor op het beeld.

Wat ik gelezen heb tot nu toe is dat VDL foute frames uit het bron-bestand overslaat, de film wordt daardoor korter. Hoe langer de film, hoe meer foute frames en hoe verder het beeld gaat achterlopen bij het geluid. Na een uur ben je zo een paar seconden aan beeld kwijt, waardoor het geluid een paar seconden voorloopt op het beeld dat je ziet. Het gekke is, het afspelen in de Magix Mediaspeler gaat goed, ik denk dat MAGIX beter dummy-beeldjes had kunnen invoegen voor de foute frames in plaats van weglaten.

Dit probleem bestaat al vanaf dat VDL 2004 in de winkel kwam en ik geloof zo langzamerhand niet meer dat het zal worden opgelost.

Grote vraag voor mij, bestaat dit probleem in VDL 2005 ook nog?. Ik ga het beslist niet kopen als dit niet is opgelost want dan kan ik net zo goed VDL 2004 blijven gebruiken. Overigens heb ik ook geen aanbod voor de update gehad. Ik ben een geregisteerde gebruiker maar heb misschien te lang niet meer op de magix website gekeken?

Met vriendelijke groet,

Henk.
videofred2
Hallo mensen,

Toch nog eens ter verduidelijking:
VOB bestanden ZIJN mpeg2 bestanden.
Enkel het achtervoegsel is anders.

Los hiervan: Vdl 2004 heeft het moeilijk met mpeg2.
De bestanden worden zeer langzaam geladen, en spelen moeizaam af.

Het prettigste werken is met AVI bestanden, mits de juiste codec
is gekozen. Met Virtual Dub Mod kun je mpegs terug omzetten naar AVI,
die je dan moeiteloos in Vdl kunt bewerken. Met Virtual Dub kun je
ook een ganse reeks bestanden in één keer omzetten en zelfs bewerken.
Of het geluid met Virtual Dub wel synchroon zal lopen weet ik echter niet.
Ik vermoed van wel. Het is in ieder geval het proberen waard.
Tevens zal Virtual Dub meer gegevens kunnen verstrekken
over de betreffende bestanden: slechte frames bv.

Er zal sowiso kwaliteitsverlies zijn, omdat je van een mpeg vertrekt
en uiteindelijk terug een nieuwe mpeg gaat maken. (2x compressie).

De AVI die je eventueel kunt maken met Virtual Dub zou je kunnen
opslaan met een 'losless' codec zoals de HuffYuv, dan heb je in deze
tussenstap alvast geen kwaliteitsverlies.

Virtual Dub Mod is gratis, en vind je hier

Fred.
plemmens
Zeer juist Fred.
Het is niet voor niks dat ik al tientalle keren geadviseerd heb om, als het enigszins mogelijk is, in avi op te nemen en te bewerken.
Besparing op schijfruimte zal wel de reden zijn waarom mensen toch steeds in mpeg willen capteren.
Met de huidige lage prijzen van harde schijven mag schijfruimte toch geen probleem zijn zou ik denken.
pe1dnn
Ik weet dat MPEG-2 geen formaat is om te editen, echter PowerVCR maakt nu eenmaal geen andere bestanden. Eigen opnames zijn in DV formaat en worden gelezen via firewire, hiermee zijn totaal geen problemen.

Het programma voorziet in het importeren van MPEG-2, dan moet het ook werken anders kun je deze optie beter weglaten.

Ik heb nog geen antwoord of nu het met de nieuwe Video DeLuxe 2005 wel goed werkt, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.

Ik zal eens met Virtual Dub Mod stoeien. Een jaar geleden heb ik dat progje ook eens geprobeerd en kon er toen niets mee beginnen. Hopelijk is het daarna beter geworden.

Bedankt voor het reageren. Met vriendelijke groet,

Henk.
videofred2
QUOTE(pe1dnn @ Sep 28 2004, 08:08 PM)
Ik zal eens met Virtual Dub Mod stoeien. Een jaar geleden heb ik dat progje ook eens geprobeerd en kon er toen niets mee beginnen. Hopelijk is het daarna beter geworden.

Bedankt voor het reageren. Met vriendelijke groet,

Henk.

Henk,

Dit programma is nooit slecht geweest, hoor!
Het is zelfs één van de allerbeste en snelste videobewerkingsprogs.
die er zijn. Maar je moet wel enkele weken geduld hebben om
het programma te leren kennen. Ik gebruik het altijd om mijn
AVI's voor te bewerken, vooraleer ze in Magix definitief te monteren.

Virtual Dub Mod is een gemodificeerde versie van het origineel: Virtual Dub.
Vooral de diverse filters (die moet je appart downloaden) zijn interessant.

Fred.
videofred2
QUOTE(plemmens @ Sep 28 2004, 07:00 PM)
Zeer juist Fred.
Het is niet voor niks dat ik al tientalle keren geadviseerd heb om, als het enigszins mogelijk is, in avi op te nemen en te bewerken.
Besparing op schijfruimte zal wel de reden zijn waarom mensen toch steeds in mpeg willen capteren.
Met de huidige lage prijzen van harde schijven mag schijfruimte toch geen probleem zijn zou ik denken.

Inderdaad, Paul, dit kan niet genoeg benadrukt worden. wink.gif

Fred.
plemmens
Ik heb nog geen antwoord of nu het met de nieuwe Video DeLuxe 2005 wel goed werkt, daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Het niet synchroon lopen van beeld en geluid is ontstaan tijdens het capteren met PowerVCR en zit dus in de opgenomen mpg ingebakken. Om het even welk programma waarin je die mpg gaat gebruiken zal daar dus last van hebben, ook Video deLuxe 2005.
Waarschijnlijk neemt de asynchroniteit toe naarmate je verder in de opname bent. In het onverwachte geval dat het verschil tussen beeld en geluid toch constant zou zijn gedurende de hele opname, zou je beeld en geluid van mekaar kunnen loskoppelen en ten opzivchte van mekaar verschuiven.
Je probleem is een opnameprobleem dat in PowerVCR moet gezocht worden.
janelsenkyra
QUOTE(plemmens @ Sep 29 2004, 11:12 AM)
Het niet synchroon lopen van beeld en geluid is ontstaan tijdens het capteren met PowerVCR en zit dus in de opgenomen mpg ingebakken.

Dat is dus maar de vraag , ik weet dus niet hoe het bij pe1dnn ( mooie naam trouwens ) zit maar bij mij ligt het probleem er dus ook nog steeds , alle mogelijke oplossingen hierboven helpen bij mij niet .
verder is het zo dat ik alle!!! mpeg bestanden wel !!! kan inlezen in studio 9 , ik ben dus echt geen studio fan maar op dit moment werkt dit dus gewoon perfect met bewerken enz. , geen problemen met geluid en eindresultaat is gewoon harstikke goed .
Nou blijft voor mij ook gewoon de vraag ( ik ga ervanuit dat ik dit probleem in vdl2004 niet meer opgelost krijg ) is dit probleem in vdl2005 nog steeds aanwezig , ik werk ook gewoon liever met vdl .
FransS
Het niet synchroon lopen van beeld en geluid is ontstaan tijdens het capteren met PowerVCR en zit dus in de opgenomen mpg ingebakken.

verder is het zo dat ik alle!!! mpeg bestanden wel !!! kan inlezen in studio 9 , ik ben dus echt geen studio fan maar op dit moment werkt dit dus gewoon perfect met bewerken enz. , geen problemen met geluid en eindresultaat is gewoon harstikke goed .
Nou blijft voor mij ook gewoon de vraag ( ik ga ervanuit dat ik dit probleem in vdl2004 niet meer opgelost krijg ) is dit probleem in vdl2005 nog steeds aanwezig , ik werk ook gewoon liever met vdl . [/QUOTE]

Hoi janelsenkyra,
Het probleem kan je oplossen als je Studio 9 er afhaald.
Het probleem zit hem in dat je 2 edit programma's er op hebt staan Studio 9 werkt namelijk niet samen met Video de Lux dat is het probleem .

Frans S user.gif
janelsenkyra
Dat ga ik dan proberen , maar moet ik vdl 2004 dan ook weer opnieuw installeren of moet dit ook lukken zonder opnieuw installeren ?.
FransS
hoi janelsenkyra,

Je zal alles moeten delete ook even het register cleanen want er blijft altijd rommel achter,van bijde prog. daarna kun je V.d.Lux weer installeren .
Suc 6 Frans S user.gif
janelsenkyra
Oei register cleanen , daar heb ik niet zoveel verstand van maar ik had nog een partitie die niet werd gebruikt , hierop heb ik nu opnieuw een schone win2000 installatie gedaan met alleen alle drivers en updates die ik nodig had , maar mijn probleem blijft hetzelfde .

Nu ik je aandacht heb wil ik nog eenmaal de bijverschijnselen bij mij op een rijtje zetten , in tegenstelling van wat hier allemaal geschreven is word mijn videospoor niet korter ( door dropped frames of verminkte frames die ertussenuit gehaald zouden worden ) , maar bij mij is het geluidsspoor korter als mijn videospoor .
Verder heb ik het fenomeen dat bij importeren van een MPEG2 bestand dat kleiner is als 2GB geluid en beeld wel!!! gelijk lopen , als ik een MPEG2 bestand groter als pakweg ( ik weet niet precies waar de grens ligt ) 2,4GB importeer dan loopt opeens alles!!! Asynchroon .
M.a.w. het MPEG2 bestand groter als 2,4GB begint in het begin van de film al langzaam Asynchroon te lopen en dit word natuurlijk allen maar erger , op de helft van de film zit er al ongeveer 8sec verschil tussen film en geluid terwijl bij de 2GB versie op hetzelfde punt alles nog steeds 100% synchroon loopt .
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg beschreven heb , en dat iemand hier een oplossing op heeft . ( trouwens nog bedankt Frans S voor het meedenken ) .
Arie
Je bent niet de eerste die dit fenomeen beschreven heeft. In een andere draad "thread" wordt dit ook genoemd: Vanaf 2, en een beetje GB MPEG2 bestand gaan beeld en geluid uit elkaar lopen.
Het hoe is daar niet opgelost. Sterker nog ik kan die thread niet meer vinden!!!
pe1dnn
Okay, Virtual Dub Mod bakt er, ondanks jullie lovende woorden ook niets van (eigenlijk hetzelfde resultaat als de import in VDL 2004). Nu zou je kunnen zeggen dat die .mpg file gewoon niet goed is. Dat blijkt ook uit de reactie:

Dat geloof ik echter niet, tenminste, het zou geen show-stopper hoeven te zijn. Bij het afspelen met PowerVCR, PowerDVD, WinDVD en zelfs Magix media speler (!) zijn er geen sychroniteits problemen, ook niet aan het eind van een 1 uur durend programma. Afspelen gaat perfect. Eigenlijk zou je deze output opnieuw moeten kunnen capturen, dan zou de import perfect zijn.

Bij het afspelen worden beeld en geluid simultaan behandeld, bij importeren - dit geldt zowel voor Magix VDL 2004 als ook voor Virtual Dub Mod - wordt eerst de video behandeld en daarna de audio en is de strakke tijd relatie tussen de twee blijkbaar weg (blijkbaar zijn er ook geen sychronisatie punten). VDL 2004 kan trouwens ook eigen gemaakte MPEG-2 bestanden niet weer foutloos importeren, ook hier ontstaan plaatselijk asynchroniteiten (minder ernstig, maar toch...).

Maar dit zijn oude koeien, dit is al lang bekend en al eerder uitvoerig besproken op dit forum. Mijn vraag is of VDL 2005 dit probleem ook nog heeft.

Verder is VDL 2004 uiteraard een prima programma met heel veel mogelijkheden. Ik heb ook Studio 8 maar ik vindt Magix VDL 2004 veel gemakkelijker in gebruik en veel completer. Dus wat dat betreft een prima product. Als ik echt wat van de TV wil opnemen dan kan dat met Magix direct vanaf de TV kaart, dat geeft uiteraard geen enkel probleem en een prima resultaat.

Oh ja, "pe1dnn" is een radio amateur callsign, die gebruik ik vaak als inlog naam...

Met vriendelijke groet,

Henk.
FransS
QUOTE(janelsenkyra @ Oct 1 2004, 01:46 PM)
Oei register cleanen , daar heb ik niet zoveel verstand van  maar ik had nog een partitie die niet werd gebruikt , hierop heb ik nu opnieuw een schone win2000 installatie gedaan met alleen alle drivers en updates die ik nodig had , maar mijn probleem blijft hetzelfde .

( trouwens nog bedankt  Frans S voor het meedenken ) .

Hoi janelsenkyra,

Wat dat register betreft dat is niet zo moeilijk als je er het juiste prog. voor hebt dat kun je downloaden van www.blurp.nl (Regcleaner) daar staan welligt nog wat meer prog. die iedereen wel kan gebruiken .
Als je dat installeerd dan kun je automatich je register cleanen.

Nu schrijf je dat je op een aparte partitie win 2000 hebt geinstaleerd heb je ook alle 4 de service packs daar bij gezet want dat is ook belangrijk en waarom niet je hele comp opnieuw partitioneren en opnieuw insatlleren want de rommel blijft er toch in. en hoe zit het met Dirx 9.0b ,mediaplayer 9.0 enz enz alles valt en staat ook een beetje met een goed draaiende computer met alle recente update .

Suc6 FransS. user.gif
janelsenkyra
QUOTE(Arie @ Oct 1 2004, 03:04 PM)
Je bent niet de eerste die dit fenomeen beschreven heeft. In een andere draad "thread" wordt dit ook genoemd

Ik ben blij dat ik niet de enige ben , alleen klote dat het probleem daar dus ook niet opgelost is .
Nog een vraagje , jij gebruikt Pinnacle PCTV , heb jij geen problemen met import MPEG2 , en gebruik jij ook vdl2004 .

Jan.
janelsenkyra
QUOTE(FransS @ Oct 3 2004, 10:17 PM)
Wat dat register betreft dat is niet zo moeilijk als je er het juiste prog. voor hebt dat kun je downloaden van www.blurp.nl (Regcleaner)
Nu schrijf je dat je op een aparte partitie win 2000 hebt geinstaleerd heb je ook alle 4 de service packs daar bij gezet want dat is ook belangrijk en waarom niet je hele comp opnieuw partitioneren en opnieuw insatlleren want de rommel blijft er toch in.

Nou bedankt FransS voor de tip (reg.cleaner) , dit lijkt inderdaad een leuk programma om enkele dingen zoals register op te frissen .
Verder wabetreft die nieuwe partitie in win2000 , het kan niet zo zijn dat deze nog ouwe rommel ziet van de vorige win2000 installatie laat staan van studio9 omdat de oude partitie voor de nieuwe win2000 partitie onzichtbaar is .
Win2000 service packs waren inderdaad nog niet geïnstalleerd , dit is alsnog gebeurd , verder was Dirx 9.0b (9.0c) en mediaplayer 9.0 al geïnstalleerd , maar dit heeft nog steeds het probleem niet verholpen .
Ik heb zelfs een laptop van een collega geleend , deze werd alleen gebruikt voor tekst , het besturingssysteem was winXP , vdl2004 geïnstalleerd en ik had nog steeds hetzelfde probleem .
Daarom denk ik dat ik dit probleem in ieder geval met vdl2004 niet meer oplos , ik zou alleen graag van andere vdl2005 gebruikers willen weten of dit probleem nog steeds in vdl2005 bestaat .
In ieder geval bedankt .

M.v.g. Jan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.