Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een heleboel vragen.
Ik wil Magix Video Deluxe 2004 gebruiken om met Adobe Premiere 6.0 gecapturede en bewerkte opnames op DVD te zetten. In Adobe exporteer ik de tijdlijn als Microsoft DV-AVI (PAL), Lower Field First.
Wanneer ik in Magix bij Bestand-Systeeminstellingen-Importformaat Internal Avi Import uitvink, lukt het om die films te importeren in Magix.
Als ik vervolgens kijk naar Objecteigenschappen, doet zich iets vreemds voor.
A.
Bij opnames die alleen maar gecaptured (en niet bewerkt) zijn met Adobe, geeft Magix bij Objecteigenschappen o.a. het volgende aan:
Framerate 25.00
Importmodule: Internal DV Avi Import
Resolutie : 360x288
Afmetingen bronmateriaal interlacen: Onderste veld eerst interlacen (even rijen bevatten bovenste veld)
Opties de-interlacen: Split
B.
Bij films die bewerkt zijn met Adobe en geëxporteerd als DV-AVI geeft Magix de volgende Objecteigenschappen aan:
Framerate: 25.00
Importmodule: Internal DirectShow AVI
Afmetingen bronmateriaal interlacen: Bovenste veld eerst interlacen (oneven rijen bevatten bovenste veld)
Opties de-interlacen: Split
Mijn vragen:
1. Bij al deze films gaat het om DV-AVI (Lower Field First). Hoe kan het dat bij Objecteigenschappen van met Adobe bewerkte films staat “Bovenste veld eerst interlacen”?
2. Wat gebeurt er precies als je bij Objecteigenschappen de interlace-opties verandert? Het bronmateriaal zelf kan toch niet veranderen?
3. Is het aan te raden om in geval B de optie Bovenste veld eerst interlacen te veranderen in Onderste veld eerst interlacen?
4. Bij A (gecapturede, onbewerkte DV-AVI) staat als resolutie aangegeven 360x288. Ik neem aan dat dit niet slaat op het bronmateriaal zelf, maar op de weergave ervan in Magix?
Wie kan me wat meer uitleg geven?
Bij voorbaat dank