Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Video Groeperen Om Alle Scenes Te Bewerken?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Daning
sad.gif Hoi "collega's", wie kan me verder helpen: ik dien om mijn beeld goed op tv te krijgen 11% verkleinen. Dit zou mooi zijn als ik dat in een keer kan doen. Nu zie ik mezelf genoodzaakt, elk videofragment afzonderlijk te verkleinen! Dat houudt soms in dat ik we 200 keer dezelfde handelingen moet uitvoeren...kan ik niet op een of andere wijze het verkleinen en andere effects net zoals bij de video-restauratie toepassen op alle scenes? Help me alsjeblieft. Groetjes, Danny.
mschagen
Je wilt het beeld verkleinen om zo te voorkomen dat er randen afgeknipt worden? Ik weet niet of dat wel verstandig is. Bij al het beeldmateriaal wat een videocamera opneemt of op een dvd staat wordt er al rekening gehouden met het feit dat iedere tv de randen afsnijdt. Dus er is altijd wat overbodig beeld aan de randen. Het is niet de bedoeling dat dit getoond wordt.

Een risico is dat als je de verkleinde film op een ander toestel laat zien (of op jouw nieuwe toestel als de huidige versleten is) er zwarte randen zichtbaar worden omdat die tv het beeld weer anders afsnijdt.

Indien je foto's hebt gebruikt kan het inderdaad gebeuren dat er randen worden weggesneden die wel getoond hadden moeten worden. Daarvoor is er een instelling onder systeem instellingen die 'foto's aanpassen aan montage ruimte' heet (o.i.d) en die aangezet moet zijn. Je moet dan ook onder effecten/filmeffecten (ik hoop dat ik de namen uit mijn hoofd weet) de marges ingevuld hebben die aangeven wat de t.v. wegsnijdt. I.p.v. getallen te gebruiken specifiek voor jouw toestel raad ik aan de standaardwaarden te gebruiken.

Als je film materiaal hebt gebruikt en toch wilt verkleinen zit er denk ik niets anders op dan de hele film te exporteren als avi, en deze in een nieuwe film te importeren. Dan is het 1 clip geworden waarop je het verklein effect kunt toepassen. Verwacht dat de beeldkwaliteit wat achteruit zal gaan door het verkleinen, want vdl heeft geen geavanceerd schalingsalgorithme, en je forceert vdl zo om alles te de-comprimeren en na verkleining weer te comprimeren wat ook de kwaliteit niet ten goede zal komen.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.