franks
18.07.2004 21:01:55
Het fabriceren van een gemonteerde film op dvd lukt me nu steeds beter, 2 vragen blijven me echter achtervolgen:
1 Tijdens het opnemen op harde schijf neem ik max. scene's van 8 min. op omdat vdl grotere bestanden niet kan lezen (zegt ie ??).
2 als ik klaar ben met mijn dvd wil ik alle bestanden van mij pc verwijderen, dit lukt niet met alle .AVI bestanden, bij een aantal krijg ik de melding " bestand is door een ander of door een programma in gebruik en kan daardoor niet verwijderd worden, sluit alle programma's en probeer het opnieuw.
Ik snap hier dus niets van want er draaien op dat moment verder geen programma's
Wie heeft dit al eens meegemaakt ?
Groeten Frank
videofred2
19.07.2004 07:05:11
Frank,
Werk je met XP en staat je verkenner op 'miniaturen weergeven'?
Er is een grote kans dat het de Windows Verkenner zelf is, die
deze bestanden in gebruikt heeft (voor de miniatuurweergaven).
Probeer dit eens af te vinken....
Fred.
franks
19.07.2004 19:50:42
videofred2,
Mijn verkenner staat op details en niet op miniatuurweergave dus dat is niet de reden.
Na een nieuwe start kon ik weer 3 van de nog 6 overgebleven AVI-bestanden normaal verwijderen en bij de andere 3 kreeg ik weer bovengenoemde melding.
Hierna heb ik opgestart in veilige modus met opdrachtprompt en zo via dos alle bestanden verwijderd.
Dit lukte zo wel maar ik vind het toch raar dat het niet op de normale manier kan.
Groet Frank
Frank, het valt mij op dat het weggooien van een map in de XP-verkenner een probleem is als deze map in de "tree" in de explorer-balk nog openstaat en het weg te gooien bestand geselecteerd is geweest (ongeacht of het details of miniaturen betreffen). Door de weg te gooien map in de explorer-balk eerst te sluiten kan deze wel worden verwijderd.
gr, Johan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.