Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vdl Wil Niet Branden Op Dvd+rw
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
gunsmoke69
Ik heb met mijn huidige hardware in het verleden al meerdere dvd+rw schijven gebrand zonder problemen.
Tot mijn grote verbazing gaf vdl plotseling de melding dat de (nieuwe)dvd+rw niet leeg was, hierbij geeft hij de mogelijkheid om door te gaan en te wissen.
Als ik dan zeg doorgaan, geeft hij na enkele seconden branden mislukt.
Ik kan deze zelfde dvd+rw wel branden met andere software, zoals nero.
Uiteraard heb ik het ook geprobeerd met gewiste schijven waar vdl in het verleden al op heeft geschreven.

Na het forum te hebben doorzocht heb ik dla verwijderd, sad.gif helaas geen oplossing.

Ook dacht ik dat win-xp iets had uitgespookt, dus alles opnieuw installeren.
Ik heb tot nu toe van alles geprobeert, maar niets helpt.

Wie kan mij helpen ???
mijn brander is een hp dvd writer 300i met de nieuwste filmware versie 3.20
operating system windows xp

chris
videofred2
Wat is er aan je configuratie veranderd?
Als het vroeger wel lukte met Magix, dan moet er iets gewijzigd zijn...
Misschien een upgrade van Nero of zo?
Het lijkt hier op een conflict tussen twee of meer programma's.
Heb je de juiste patch voor Magix geïnstalleerd?

Fred.
gunsmoke69
Hallo videofred2

bedankt voor je reactie.
aan mijn hardware is niets veranderd.
Op software niveau heb ik geprobeerd om met alleen win-xp en magix iets te branden op een rw maar dit lukte niet, op een gewone dvd+r wel.
Toen heb ik de hp software geinstalleerd, daar kon ik wel op rw branden.
Met magix lukte het toen nog niet.
Toen heb ik dla verwijderd, geen resultaat.

Het probleem is spontaan ontstaan, ik probeer op dit systeem namelijk zo min mogelijk software te veranderen ( wat werkt moet je vanaf blijven is mijn motto).

Dat het een conflikt is weet ik wel zeker, maar waar moet ik het nu nog gaan zoeken ?

chris
Arie
wat je nog kunt doen is het hulpprogramma van MAGIX de juiste driver aan MAGIX laten koppelen.

Ik herken jou grappen wel, maar ik had dat met een -RW en die vormen op mijn brander gewoon een drama. Heb die dus ook niet meer.
Maar +RW gaan bij mij perfect.. heb ze al tientallen malen beschreven zonder de vraag te krijgen te wissen.

Wat ik deed als ik die melding kreeg, was Nero starten (MAGIX brander menu sluiten) en een snelwis actie doen. Daarna kon MAGIX de schijf beschrijven.

Succes
videofred2
Bij mij is het nog anders: ik krijg ook de vraag om te wissen, bevestig dit, en Magix begint dan te branden...
Zelfs op +rw's die met Nero snelgewist zijn...
Maar het branden lukt dus wel. Daarna moet ik altijd blussen biggrin.gif

Maar wat is die dla, die Chris steeds verwijdert?

Fred.
Vidox
Ik herken dit probleem. Het deed zich bij mij in het verleden voor met de superstabiele versie Studio 8 laugh.gif
Het volgende was er aan de hand:
1) DVD+RW beschrijven met studio8 en liep vast.
2) DVD wissen met b.v. NERO (snel en langzaam)
3) Opnieuw beschrijven en weer vast.

Het bleek aan het merk DVD's te liggen
Nashua DVD en NEC brander.

DVD's lijken dan gewist, er blijven echter fouten op staan.

Dezelfde schijven met NERO beschrijven gaf geen problemen, waren ze echter een keer "vast gelopen" konden de schijven soms ook onder NERO niet meer gebruikt worden.

Advies: kijk of dit probleem zich ook voordoet met de door de leverancier (HP) aanbevolen DVD's Volgens mij gebruikt HP ook een NEC OEM dirve, in dat geval zou je eens VERBATIM kunne proberen.

Met VDL heb ik overigens nog geen enkel DVD schrijfprobleem ervaren smile.gif

Dick
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.