Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Einde Dvd Slechte Kwaliteit
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
amsterdam37
Hallo,

Er gebeurt iets vreemds als ik een DVD maak van een film. Ik heb zo'n 1uur 50 minuten film beschikbaar (bestaande uit 6 afzonderlijke blokken van zo'n 15 tot 20 minuten.

Ik geef opdracht om een DVD te gaan branden en gebruik de simulatiemodus, om te voorkomen dat ik weeeeer een DVD verpruts. dry.gif Ik kies voor Diskformaat DVD en bij de intellingen van de mpeg encoder: 5000 Constant Bitrate. Snelheid mpeg-conversie: 20.

De kwaliteit van de bestanden die worden gegenereerd zijn goed, tot ongeveer 5 minuten vóór het einde. Dan worden het vreemde blokjes, beelden blijven stilstaan, of raken helemaal verstoord.

Inmiddels heb ik dit met meerdere films uitgeprobeerd...... telkens hetzelfde resultaat. Wie heeft er een idee??

(NB.: Het ligt dus niet aan mijn DVDschijven, want het gaat hier om de bestanden zoals ze op mijn harde schijf zijn geschreven!! )

Groten

Thom
amsterdam37@hotmail.com ohmy.gif
plemmens
Hoeveel ruimte heb je nog vrij op de schijf/partitie waarop die simulatie weggeschreven wordt.
Onlangs deze schijf/partitie nog gedefragmenteerd?
amsterdam37
heb ik inderdaad net gedaan. Ik heb nog enkele tientallen GB's ter beschikking. Overigens maakt dat niet uit. Zowel vóór als ná het defragmenteren gaf ie dezelfde fouten.

Ik ben verbaasd dat niemand anders hetzelfde overkomt. Mijn eigen maniertje om de hele film er toch goed op te krijgen is zo'n 10 minuten zwart erachter te zetten. (Heb ik overigens nog niet geprobeerd, maar is een "oplossing" als ik niks anders kan vinden.) Liever heb ik natuurlijk dat ie niet zeurt (alsof ik het over een mens heb) en gewoon een film er goed opzet.

Groeten,

Thom
plemmens
Voor alle zekerheid toch nog een vraag.
Je hebt buiten dat fragmenteren, toch ook wel alle tijdelijke en hulpbestanden voor het betreffende project verwijderd? Dit is nl. nodig om het maak- en simulatieschrijfproces volledig opnieuw te laten plaats vinden en om zodoende deze bestanden door VdL opnieuw te laten aanmaken.
Kies Systeeminstellingen onder het menu Bestand om te zien waar deze bestanden zich bevinden.
amsterdam37
ja, alles verwijderd....... met verschillende films hetzelfde foute resultaat.
Arie
Waar ik me over verbaas is dat jij kiest voor constante bitrate ipv variabele. waarom doe je dat?

Ik neem aan dat jij versie 3 gebruikt?

Arie
amsterdam37
Hmmmm...... weer wat verbazingwekkends. Constant bitrate heeft een betere kwaliteit. Aldus vele gebruikers van verschillende forums die ik heb geraadpleegd.

Ik gebruik inderdaad versie 3. Voluit: Magix video deLuxe 2004 Versie 3.0.3.0; Copyright © 2003 MAGIX AG
Hoezo? waarom vraag je dat??

Overigens vind ik de kwaliteit die er vervolgens op de DVD staat nog niet geweldig in kwaliteit, maar ik weet niet of dat ligt aan het origineel, de bewerking in Magix, het branden of de DVD ligt. Maar dit terzijde.
amsterdam37
Overigens iets opvallends: Het verstoren van het beeld begint exact tot op de seconde 5 minuten vóór het einde van de DVD. Geen idee waardoor het komt; geen idee of het relevant is. huh.gif

Thom
videofred2
Thom,

Maakt het niets uit hoe lang je film is?
Heb je hetzelfde als je een korte film rendert?
Uit wat bestaat je bronmateriaal?
Hoe bekijk je je image?
Zit de fout in de Mpeg2 zelf, en ben je dat zeker?
(alhoewel deze in de image een ander achtervoegsel heeft,
kun je deze toch met Mediaplayer bekijken).

Als proef zou je je film eens kunnen exporteren als Mpeg...
Kies dezelfde Mpeg-parameters als bij DVD maken..
Je kunt dan het omzetproces frame per frame volgen op je voorbeeldmonitor.

Overigens, het 'verprutsen' van DVD's is gemakkelijk op te
lossen door eerst eens een RW te gebruiken....

Fred.
amsterdam37
Wat een vragen, maar wel goed om het probleem beter voor ogen te krijgen. Ik heb even een aantal films bekeken.

de Terugkeek van Van Kooten & de Bie
totale lengte: 1.24.50
geen probleem met vreemde blokjes in beeld.
gemaakt van één MPG-bestand van 853 MB
op de DVD: 3 VOB-bestanden van 1.048.574 kB + het eindstuk van 265 MB

The Birds (Hitchcock)
totale lengte: 1.54.19
verstoring begint: 1.44.35
gemaakt van vier MPG-bestanden van totaal 1,239 GB
op de DVD: 4 VOB-bestanden van 1.048.574 kB + het eindstuk van 394 MB

Westside Story
totale lengte: 2.15.18
verstoring begint: 2.07.56
gemaakt van vier MPG-bestanden van totaal 12,431 GB
op de DVD: 4 VOB-bestanden van 1.048.574 kB + het eindstuk van 257 MB

Six Feet Under (afleveringen 1 en 2)
totale lengte: 1.49.21
verstoring begint bij: 1.44.21
gemaakt van 6 MPG-bestanden van totaal 5,930 GB
op de DVD: 4 VOB-bestanden van 1.048.574 kB + het eindstuk van 218 MB

Het probleem heb ik ook een stuk duidelijker. De VOB-bestanden die gemaakt worden zijn allemaal evengroot, dwz. de maximale grootte is 1.048.574 kb. Het probleem treedt telkens op bij het begin van het laatste VOB bestand, het bestand dat niet die totale grootte heeft. Bij Koot en Bie is er geen probleem. Komt dat doordat er maar 3 "volle" VOB-bestanden zijn?

Inmiddels heb ik alles op DVD (R of RW) staan. De films heb ik zowel op harde schijf als op DVD bekeken met PowerDVD, m'n eigen zelfstandige DVD-speler (de DVD's) bij de t.v. en met Windows Media Player. Telkens gebeurt hetzelfde. Op hetzelfde moment gaat het mis: het begin van het 5e VOB bestand.

De fout zit dus niet in de MPG bronbestanden, maar in de VOB bestanden.
Kan VdL niet 5 VOB-bestanden schrijven? is er iets mis in het programma? in het DVD-schrijfprogramma? Let wel: zowel op mijn harde schijf als op een DVD heb ik hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de DVD-schijven of de hoeveelheid data.

Afijn....... wie het weet, mag het zeggen.

Groeten,

Thom
Arie
Niet dat ik een antwoord weet, maar ik encodeer met VBR en krijg bij lange films niet een 1G VOB.
Even vast helemaal overbodig, maar toch gevraagd: Je gebruikt NTFS op de schijf waar de VOB's op staan?

Mijn VOB's worden namelijk veel groter: 3.800.000KB ongeveer (iets groter) met dan een tweede VOB die de rest van de film heeft. Het maakt niet uit hoeveel scenes de film bevat. Steeds 1 VOB per film (tenzij deze groter wordt van die 3.800.000KB). Jij hebt blijkbaar de MPG's als film staan en niet als scenes (dat kan ook).

De DVD speler moet bij elke "las" bufferen en volgens mij ontstaan er blokken als deze buffering niet goed verloopt.

Mijn advies zou zijn om je diverse MPEG's in MAGIX tot 1 film samen te voegen en dan te encoderen.

Arie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.