Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opnemen Vanaf Videorecorder
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
filmprutser
Nu mijn peeceetje eindelijk draait, dacht ik, laat ik nu eens eindelijk proberen mijn video aan de pc te koppelen en mijn trouwvideo op dvd te branden.
Nu heb ik wel een beetje een ouwe onbekende videorecorder, (medion VPS AT5 euro plus) zit alleen een scart en antenne op.
Mijn videokaart is een NVIDIA GeForce4 Ti 4200 http://www.leadtek.nl/pub/nl/gc/a250letdv.php

Met de Vivo connector (kijk even op bovenstaande link als je niet weet wat dat is, dat blauwe kabeltje) kan ik dus een kabel inpluggen op mijn video/geluid. Het is een lange zwarte platte kabel, aan de ene kant scart en aan de andere kant audio (samengevoegd) en video via volgens mij svc.
De een plug ik rechtstreeks in op mijn geluid (in) en de ander middels de Vivo connector dan op mijn videokaart(svc). Dan zou het dus toch moeten kunnen dat ik ergens (XP Professional) op mijn systeem de videorecorder zou moeten zien.

Als ik echter movie maker opstart en kies voor : video vastleggen vanaf videoapparaat, krijg ik de melding dat er geen videovastlegapparaat is gevonden etc..

Wie weet een oplossing? Ligt het aan de zwarte kabel? (deze gebruikte ik voorheen op mijn oude systeem om mijn dvd speler aan de tv te koppelen) Of moet ik de oorzaak zoeken bij mijn videorecorder?

Overigens lukt het mij ook net om een digitale videocamera van Canon eraan te koppelen.
Arie
Hoi.

Als ik je verhaal goed begrijp en je Winfast kaart met stekkers gezien ook goed begrijp doe je het volgende:
De vivo (video in video out) connector doe je in je PCkaart. Deze vivo connector zit aan een kabel die aan de andere kant een composite en een S-video aansluiting heeft? Of zit daar tweemaal een composite met s-video aansluiting?

Als dat zo is, dan heb jevast beide geprobeerd.

Begrijp ik vervolgens dat je een scartverloop stekker hebt die je hieraan koppelt? En is die scart op je video uitgang of alleen een REC scart?

In je oude configuratie gebruikte je de verbindingen precies andersom namelijk.

Kan je wat meer duidelijkheid schrijven?

Arie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.