Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Markeringen
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
redarmy
Gisteren heb ik mijn eerste vakantiefilm gebrand op DVD. Nu heb ik het volgende probleem: De (met de hoofdstukmarkers) aangemaakte hoofdstukken verschijnen niet goed op DVD. Het lijkt net of het hoofdmenu een willekeurig punt heeft gekozen (heb hem wel goed gezet in het menu DVD maken) en de submenu's is er een verspringing van ca 1/10e seconde. Wie kan mijn helpen?

Rick
videofred2
Rick,

1/10 sec?? Dat meen je niet! Hoe meet je dat? biggrin.gif
Graag wat meer details, het probleem is mij niet
geheel duidelijk.

Fred.
redarmy
Fred,

Ik heb de gehele film geedit en van muziek voorzien. Ik heb een marker geplaatst aan het begin van m'n film (voor het hoofdmenu), en twee markers in de film zelf voor de twee submenu's. Nu krijg ik in het hoofdmenu een fragment van een gedeelte vlak voor de tweede marker.
Vlak voor het begin van m'n tweede hoofdstukje (submenu) zit een overgang. Nu heb ik de marker zo geplaatst dat dit gedeelte begint net na deze overgang, echter hij pakt het laatste gedeelte van de overgang (=zwart beeld). Dit was de door mij geschatte 1/10e sec. tongue.gif Ik krijg dus een zwart beeldje in mijn submenu ipv het begin van m'n tweede hoofdstuk.

Alvast bedankt
Rick
videofred2
Rick,

Nu snap ik het plaatje!
Speelt hij die fragmenten werkelijk zo af, of is het enkel
het voorbeeld-frame op het menu dat verkeerd is?
(met het hoofdmenu denk ik dat het zeker dit is)

De voorbeeld-frames op de menu's kun je makkelijk
wijzigen door er op te klikken. Je kunt dan zelf kiezen
welk voorbeeldframe je wenst.

Indien de DVD-speler fout afspeelt, zit er niets anders
op dan je tijdlijn flink uit te vergroten en je hoofdstukmarkers
heel precies iets verder te zetten.

Maar het begin van de film hoort hij toch af te spelen,
vermits daar een eerste marker staat, en die kun je
niet wijzigen, natuurlijk.

Fred.
redarmy
Fred,

Ga het door jou voorgestelde (uitvergroten van de tijdlijn) eens proberen. Bedankt

Rick
plemmens
Ik heb dit nog eens aandachtig doorgelezen en als ik het goed begrijp heb je dus:

1. Een hoofdmenu met één knop die een ander frame toont dan het frame wat zich op de eerste markerpositie bij het begin van de film bevindt. Waarschijnlijk heb je die hoofdstukmarker gemaakt terwijl de afspeelcursor ergens in de buurt van de tweede marker stond, waardoor het frame wat zich onder de afspeelcursor bevond als voorbeeldframe genomen is. Zoals Fred reeds aanstipte kan je het voorbeeldframe van een menuknop zelf manueel instellen. Dat voorbeeldframe kan dus totaal verschillend zijn van het frame dat hoort bij de overeenkomstige hoofdstukmarker op de tijdlijn.

2. Een submenu waarvan de tweede knop een zwart beeld als voorbeeldframe heeft. De oorzaak hiervan kan dezelfde zijn als in het geval 1 hierboven. De oplossing is het dan trouwens ook. Kies gewoon een ander knopvoorbeeldframe. Het kan echter ook zo zijn dat je marker net een fractie van een seconde te vroeg geplaatst werd. In dat geval zal Fred’s suggestie om de tijdlijn uit te rekken je de mogelijkheid geven om hem nauwkeurig te verplaatsen.

Tip: Het manueel kunnen kiezen van een voorbeeldframe maakt het mogelijk om een marker te plaatsen op een overgang, een “fade” door zwart bv waardoor je tweede hoofdstuk mooi vanuit zwart opkomt, terwijl de betreffende menuknop om het even welk beeld uit hoofdstuk twee kan weergeven.

Overigens Fred, bedankt voor je inbreng, niet alleen in deze topic. happy.gif
videofred2
QUOTE(plemmens @ Jul 7 2004, 11:19 AM)
Overigens Fred, bedankt voor je inbreng, niet alleen in deze topic.    happy.gif

Graag gedaan! biggrin.gif
redarmy
Heren,
ik denk idd dat wat plemmens schreef (vd hoofdstukmarker) mijn probleem is. En voor de submenu's zal idd de door Fred ingebrachte reactie oplossing brengen.
Mijn dank is groot.

Cheers
Rick
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.