franks
04.07.2004 13:02:30
Hallo,
Als ik met magix studio 2004 vdl+ dv opneem op mijn harde schijf met een lengte van ongeveer 10/12 minuten krijg ik bij het openen om de film te gaan bewerken de meldig:''Studio vdl+ kan AVI bestand niet lezen".
Als ik opnames maak van 5 a 6 minuten is niks aan de hand.
Mijn systeem heeft 512 mb geheugen, Pentium 4 2,4 ghz 80 GB harde schijf 7200 rpm.
Verder heb ik nog de volgende vraag, hoe kan ik een bewerkte film alleen laten renderen naar mpeg 2 zodat ik alleen een dvd-image krijg zonder het bestand meteen op dvd te hoeven branden ?
Wie weet raad ?
Groeten Frank
videofred2
06.07.2004 07:01:31
Frank,
Zijn die langere AVI's te lezen met een ander prog.?
Mediaplayer, Virtual Dub, Moviemaker enz..
Is er nog vrije ruimte genoeg op je harddisc?
Hoe je enkel een image moet maken, zonder branden,
heb ik nooit geprobeerd. Maar als je je film op DVD brandt,
wordt er sowiso een image aangemaakt. Deze image staat dan
in één van de vier Magix-systeemmappen. Als ik me niet vergis, de 'opnemen' map.
Die kun je zelf veranderen, door op de toets 'Y' te drukken.
Als je enkel een Mpeg2-versie van je film wilt, dan neem je
gewoon 'film exporteren'. Er wordt dan een Mpeg gemaakt,
die je volledig zelf kunt configureren. Maar dit is dan geen
echte image: een image bevat alle voor een DVD nodige mappen en bestanden.
Fred.
GerardR
11.07.2004 14:53:05
Frank,
Wat betreft de boodschap van Vdl+ over het niet kunnen lezen van het bestand: kan het zijn dat het bestand dat je had gemaakt groter is dan 2Gb (als je FAT16 gebruikt) of groter dan 4GB (bij gebruik van FAT32 als opslagstruktuur)?
Voor opslag van video-fragmenten kun je in het algemeen beter NTFS gebruiken.
Gerard
Verder heb ik nog de volgende vraag, hoe kan ik een bewerkte film alleen laten renderen naar mpeg 2 zodat ik alleen een dvd-image krijg zonder het bestand meteen op dvd te hoeven branden ?
Als je de hele film gerenderd wilt hebben maar niet op DVD dan stop je gewoon geen DVD in de brander en gaat het hele process braaf aan de gang.
Op een gegeven moment wordt op de DVD gevraagd en dan annuleer je het proces.
Dan staan alle VOB's in de voorbereide directory en kan je later nog naar DVD branden.
Arie
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.