Hoi,
Met "Effectinstelling film"; "Grootte tv-scherm"; ingesteld op "10%" bijsnijden en met "Videorestauratie"; "De-interlace"; "Aanpassing montageruimte", wordt de film optimaal op de televisie weergegeven!.
Echter zijn deze instellingen niet van toepassing op de menu's waardoor hier nog eens wat wegvalt.
Weet iemand of dit ingesteld kan worden?
groet Johan
Ernst T
04.07.2004 20:05:55
voor titels e.d. instelling die het best werkt op de meeste tv's, boven 5 %
onder 5% rechts en links 2 %
dan komt alles op het tv scherm en valt er niets weg, er verschijnt een wit kader
op de monitor in Magix Video.
succes ernst T
videofred2
05.07.2004 07:16:48
Ernst,
Johan bedoelt de DVD-menu's!
Die worden inderdaad niet mee verkleind,
zodat je er op TV een stuk van kwijt bent....
Ik denk niet dat hier een oplossing voor bestaat,
maar alle tips zijn welkom....
Fred.
Hier wil ik toch op reageren.
Ik heb dan geen video maar film voor cd en dvd, maar weet zeker dat het werkt voor alles wat je gaat encoderen (dus ook menu's)
Bij Film voor versie 3 is het mastereffecten/ TV anti cropping en dan zet ik de klikbox "Aan (voor foto's) geselecteerd.
Bij encoderen worden mijn films en fotos en menu keurig verkleind, maar ik gebruik minstens 4% en als je tekst echt op de rand zit moet ik naar 7-8% toe.
Arie
videofred2
08.07.2004 07:04:13
Arie,
Dit vraagt nader onderzoek, of dit in Video de Luxe ook zo is.
Bij mijn volgende brandsessie zal ik eens een achtergrondafbeelding
achter het hoofdmenu zetten, waarvan ik goed kan zien of er iets
wordt van afgesneden of niet. Ik laat het dan wel weten...
Fred.
Remco
02.08.2004 15:20:49
Ik zou dit topic graag nog eens onder de aandacht willen brengen, want ik loop namelijk tegen hetzelfde probleem aan.
Misschien dat iemand inmiddels een oplossing weet...?
Gelijk wil ik eens vragen of er meer mensen zijn die problemen hebben met de duidelijkheid van de 'cursor' in de menu's?
Hier bedoel ik het vakje mee wat zeg maar extra geaccentueerd wordt tijdens het bladeren tussen verschillende hoofdstukken d.m.v. een ander kleur kader of iets dergelijks.
Stel ik heb een film van 8 hoofdstukken. Deze verdeel ik over 2 bladzijden met elk dus 4 keuzes om de film daar te starten. Over het algemeen is de cursor wel te zien op de plaatjes zelf, maar wil ik op een pijltje drukken om naar bladzijde 2 te gaan (met dus hoofdstuk 5 t/m 8), dan valt dus totaal niet te zien waar de cursor is gebleven.
Bij sommige opmaak-menu's zie ik de cursor helemaal nergens.
Voor de functionaliteit van de dvd niet zo heel belangrijk, je weet tenslotte wel ongeveer waar dat ding zit, maar het is wel storend.
Het ligt overigens niet aan mijn kleurinstelling van mijn tv, voor het geval iemand dit zou willen noemen.
Ik hoor andere opties graag.
Alvast bedankt!
Remco
Remco,
Mee eens, sommige frames werken niet goed wat betreft het "oplichten" van de icons voor het doorbladeren van de menu's. Volgens mij zijn deze icons afhankelijk van de frame die wordt gekozen. Ik heb hier geen andere oplossing voor kunnen vinden dan een andere frame te keizen.
groet, Johan
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.