Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Locken Van Een Track
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
juralaan
Een punt wat ik node mis binnen VdL (ook al gebruik ik het reeds een jaar) is het kunnen locken van een track. Ik weet niet of het kan dan wel ik kan het niet vinden maar als je een track na lang puzzelen hebt zoals je hem hebben wilt zou het prettig zijn te kunnen aangeven welke delen dan wel hele tracks altijd moeten blijven staan.

Wie o wie weet hoe dit kan. Ik heb gezien dat het op een wishlist staat uit 2003 maar we leven nu een jaar later en vroeg me een en ander af
plemmens
De actuele versie laat het vergrendelen van een track inderdaad niet toe. Er is mij ook niet direct een "workaround" bekend. In bepaalde gevallen zou groeperen van verschillende elementen een hulpmiddeltje kunnen zijn. Het is natuurlijk niet wat je bedoelt maar het kan voorkomen dat bepaalde op elkaar afgestelde stukken ten opzichte van mekaar gaan verschuiven.
Wat de wishlist betreft hetvolgende:
Zo een wenslijstje is er natuurlijk niet voor niets en Magix houdt daar in de mate van het mogelijke dan ook rekening mee. Eén of meerdere tracks in zijn geheel vergrendelen lijkt mij technisch gezien niet zo moeilijk te realiseren. Het zou mij dan ook verwonderen moest dat in toekomstige versies niet mogelijk zijn.
Losse delen, gespreid over verschillende sporen, blokkeren lijkt mij al wat moeilijker. Ik denk niet dat dat op korte termijn realiseerbaar is.
videofred2
Een mogelijke oplossing is het bewuste fragment met begin-en eindmarkers
markeren, en als ongecomprimeerde AVI opslaan, of een ander AVI-formaat met
zo weinig mogelijk of geen kwaliteitsverlies.

Dan alle onderdelen van dit fragment verwijderen, en de AVI terug importeren in je film op de plaats waar het oude fragment stond.
Het fragment vormt nu één geheel, alsof het 'gelocked' is.
Het scheelt ook een hoop renderen, als er veel effecten en overgangen inzitten.
Ik werk dikwijls op die manier....

Fred.
juralaan
Heren dank voor de opmerkingen, ik ga met het idee van de avi bestanden eens aan de gang. Ik denk dat dit wel te doen is.

Toch graag dit in een nieuwe versie van VdL. smile.gif
mschagen
Download de duitse demo versie van vdl 2004/2005 en je zult zien dat daar het locken van tracks nu mogelijk is, precies zoals je voorstelt. Het bevat trouwens nog een aantal andere waardevolle verbeteringen (zoals b.v. kwalitatief hoogwaardig het beeld verkleinen i.p.v. het simpelweg weglaten van pixels zoals nu gebeurt). Als de nederlandse versie op de duitse gebaseerd is belooft het een goede (en stabiele; ik heb tot nu toe weinig klachten gezien op het duitse forum) release te worden. cool.gif
juralaan
Yep,

Heb de duitse demo ook gedownload. Is echt op veel fronten een duidelijke verbetering. Sneller meer opties en een paar handige zaken zoals inderdaad het locken van een track (nog steeds kun je de inhoud van het gelockte track verslepen naar een andere track)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.