sandragyssens
23.06.2004 17:10:13
Na het aankopen van een sony digitaal fototoestel met 8 miljoen pixels nu ook nog een programma gezocht om een prachtige diashow te bezorgen van festiviteiten aan familieleden. Maar wat blijkt? Ondanks de fantastische resultaten als ik de foto's afdruk op fotopapier blijkt dat de kwaliteit van de diashow op dvd of op mijn pc ontzettend laag is (als ik exporteer als avi).
Ik begrijp het niet meer.
Kan iemand mij helpen?
In de winkel waar ik alles heb aangekocht zegt men dat het komt doordat ik mijn afbeeldingen opsla als .jpg formaat en daardoor telkens ik ze open of dicht doe mijn kwaliteit vermindert.
Ik weet het niet meer.
plemmens
23.06.2004 17:55:20
Waarschijnlijk is de resolutie van de fotos die je gebruikt zeer hoog. 1600x1200 pixels? Misschien nog hoger?
Als dat het geval zou zijn probeer dan je fotos, vooraleer je ze in Video deLuxe gebruikt, naar een lagere resolutie om te zetten. DVD resolutie is 720x576 pixels.
Gebruik FotoClinic dat deel uitmaakt van het pakket Video deLuxe om je fotos vooraf om te zetten naar 720x576 pixels.
Bewaar de verkleinde exemplaren wel onder een andere naam zodat je originelen behouden blijven.
De kwaliteit van de jpg's verandert natuurlijk niet door ze alleen maar open te doen en ze dan ongewijzigd terug te sluiten.
videofred2
29.06.2004 15:28:23
Ik sluit mij volledig bij Plemmens aan: zelfs 320x240 geeft nog
een behoorlijk resultaat op TV. Maar 720x576 is ideaal.
Het mag zeker *.JPEG zijn, zoals Paul zegt, als je maar niet te veel wijzigt en opslaat,
want dan gaat de kwaliteit inderdaad achteruit, maar dat begin je
pas te merken na 3-4 wijzigingen. Dat het enkel aan het Jpeg-formaat zou
liggen, zoals men in de winkel zegt, is dus absoluut niet waar.
Gewoon openen en zonder te wijzigen weer afsluiten van een Jpeg-foto
verandert, zoals Paul zegt, niets aan die foto.
Fred.
Om het dan helemaal mooi te doen zonder kwaliteitsverlies.... sla de verkleinde foto op als bitmap (*.bmp). Dan is er geen verlies.
Als je opslaat als Jpeg is er een klein beetje verlies.
Vidox
20.07.2004 19:02:27
Beste mensen,
Het probleem kan wel degelijk ontstaan door het "slechts" openen
en sluiten van een JPG bestand!!!!
Dit komt voor bij slechte FOTO album en database pakketten welke de META data (b.v. IPTC en EXIF) informatie updaten en daarbij de JPG compressie opnieuw uitvoeren en niet, zoals het hoort alleen de data records.
Kijk dus vooral uit met welke programma's je de JPG's opent!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.