Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vcd - Svcs - Dvd ?
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
wepz
sad.gif Ik snap er niets van: ik heb met een digitale videocamera een film opgenomen die ik vervolgens op VCD brand. Als ik die bekijk op de DVD speler (Lenco, huis-tuin-en-keuken speler) in de woonkamer, dan is dat redelijk scherp. Brand ik dezelfde film op SVCD, dan wordt de kwaliteit slechter (blokkig, alsof het digitaal vergroot is). Nu wil ik DVD proberen. Ik heb op DVD +R gebrand; bij afspelen in DVD speler krijg ik een foutmelding: fout format.
VRAAG 1: waarom is kwaliteit SVCD slechter dan VCD ?
VRAAG 2: is kwaliteit DVD dan nog slechter ?
VRAAG 3: waarom kan ik (S)VCD wel afspelen en DVD speler niet ?

Graag duidelijk antwoord (ben een leek !)

Wepe
mschagen
Het is moelijk om hier een kant en klaar antwoord op te geven maar ik kan de volgende tips geven:

De handleiding bij vdl geeft vrij gedetaileerde informatie over het branden van de verschillende formaten en de mogelijke/verplichte resoluties en bit rates. Hiernaast bevatten de faq's en manuals op de website nog aanvullende informatie en tips. Kijk ook op de duitse website van magix, daar is de informatie soms wat uitgebreider. Naast het zetten van het uitvoer formaat ((S)VCD/DVD), is het ook nog mogelijk de precieze parameters van het coderen in te stellen (ik weet zo niet of je dat gedaan hebt). Bovengenoemde documenten bevatten aanvullende informatie hierover.

Het kan inderdaad gebeuren dat een disk zich niet laat afspelen in een stand-alone dvd-speler. Dit komt meestal doordat de combinatie van disk, brander en dvd-speler niet optimaal is of er op een te hoge snelheid gebrand is. Kun je de dvd wel afspelen in de dvd speler van je computer? Zo ja, probeer eens een ander merk/type dvd of brand op lagere snelheid. Bevat de website van de fabrikant van de dvd brander nog informatie hierover/driver updates? Een slecht gebrande schijf kan ook tot overmatig veel drop-outs leiden wat dus tot een blokkerig beeld kan leiden.

Probeer eerst wat met +/-rw schijven te experimenteren zodat het je niet zoveel schijven hoeft te kosten. dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.