Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Trimmen Van Een Object
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
toos
Hallo ik ben Toos en werk sinds kort met Video Deluxe,
,
Ik heb een vraag over het trimmen van een object, dus het simpel wegknippen van een begin of einddeel van een object. Ik heb hiervoor de objecttrimmer gebruikt maar ik slaag er niet in om een stukje van de film weg te knippen. Ik heb de handleiding er bij gehad maar het lukt me maar steeds niet. Ik was studio 8 gewend en hier ging het verwijderen heel simpel, maar ja dit programma bleek zo instabiel als de pest en dat is nu juist de sterke kant van Magix Video.
Wie legt mij op een eenvoudige manier uit hoe ik deze- in feite simpele handeling- toe pas. Ben ik echt zo'n kluns dat me dit niet lukt ?
lonnie
Je zet de afspeelcursor (de rode lijn) op het punt dat je wilt knippen. Druk dan op de T. Misschien moet je dan dit een keer herhalen om het juiste fragment eruit te halen.
Selecteer het stuk dat je wilt verwijderen en druk o delete. Dan kun je iets anders invoegen of de rest er aan vast zetten door ze er tegen aan te slepen.

Suc6
plemmens
Toos,
Als je een clip op de tijdlijn zet zie je links en rechts, boven- en onderaan deze clip een vierkantje. Door het onderste linker vierkantje met de linkermuisknop vast te nemen en naar rechts te slepen verkort je de clip aan het begin, door het rechter vierkantje naar links te slepen trim je een stuk weg aan het einde van de clip. Doe je hetzelfde met de bovenste vierkantjes dan maak je een "fade out"
Experimenteer er wat mee!
Succes gewenst.
Paul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.