lonnie
17.06.2004 21:10:15
Ik heb VDL 2004c (niet de plus versie).
Toen ik het pas had en ik maakte een DVD had ik er ook een introfilmpje bij met geluid, dit deed het.
Laatst wilde ik dit weer doen en had ik er geen geluid bij. DIt heb ik nog een paar keer geprobeerd en het bleef het zelfde.
Ik heb het introfilmpje ook met vdl gemaakt en heb het tussendoor nog wel eens aangepast.
Weet iemand wat ik moet doen zodat ik weer geluid heb als ik de DVD opstart en het introfilmpje speelt.
Verder heb ik dus wel beeld. De echte film heeft wel geluid enzo.
KAN IEMAND HELPEN?
plemmens
18.06.2004 11:34:01
Lonnie,
Ik veronderstel dat je introvideo een avi of een mpeg bestand is. Als je dit met Windows Media Player afspeelt heb je dan wel geluid?
Ik heb momenteel niet de beschikking over een pc waarop VdL geinstalleerd is. Kan dus niet onmiddellijk controleren of wat ik hierna zeg inderdaad juist is, maar …bestaat er niet een optie waarmee je kan kiezen of je introvideo moet afgespeeld worden met of zonder geluid?
Ga eens naar het scherm CD/DVD maken, kies dan voor Uitgebreid DVD-menu en controleer eens onder Introvideo of er inderdaad een dergelijke optie bestaat.
lonnie
18.06.2004 14:56:31
Als ik het filmpje afspeel in windows media player heb ik wel geluid. Als ik in het het scherm cd/dvd op afspelen klik van het introfilmpje heb ik ook geluid.
Alleen op de DVd dus niet
plemmens
18.06.2004 20:19:36
Zeer merkwaardig, het is mij niet direct duidelijk wat hier aan de hand is.
Heb het net zelf eens uitgeprobeerd en geen probleem hier.
Ontbreekt het geluid bij afspelen met de pc dvd en ook met je home dvd speler?
Of doet de ene het wel en de andere het niet?
Excuseer dat ik (voorlopig?) meer vragen heb dan antwoorden.
Kijk eens bij onderstaande
Als die niet werkt, even zoeken op "introfilm"
gr. Johan
Even een nieuwe poging om de link er in te krijgen!
Introfilm
plemmens
18.06.2004 21:17:50
Bedankt joco, mpg gebruiken is dus de boodschap.
Mijn intro is trouwens mpg vandaar zoals hierna vermeld, geen probleem. Nogmaals bedankt.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.