Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Vhs
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Schonewille
Ik werk met vdl 2004 en heb het volgende probleem.
Van een bruiloft zijn met Hi8 opnames gemaakt. Deze zijn overgezet naar vhs. Vanuit de videorec. worden deze opnames met vdl 2004 via een tv kaart (pctv rave van pinnacle) op de hd gezet. De binnen opnames geven geen problemen. Zodra echter de buitenopnames worden afgespeeld verloopt het geheel schokkerig. Iedere drie seconden stopt het beeld ongeveer een kwart seconde. Bij bewegende beelden is dit uiteraard erg storend. Het geluid geeft geen problemen. Ik heb alle opstart programma’s uitgeschakeld. Met vhs banden opgenomen met de video recorder zijn geen problemen.
PC is een AMD 2500 512 Mb.
Wie heeft soortgelijke problemen gehad en weet de oplossing hiervoor.
plemmens
Heb je toevallig niet een digitale camera ter beschikking die doorvoer ondersteunt? Eentje dus met analoge ingang die het analogg signaal van je VHS recorder kan omzetten naar digitaal en die dat dan via firewire naar je pc transfereert.
Zie ook deze topic.
Schonewille
Helaas heb ik geen digitale camera.
Bedankt voor je reactie, misschien volgen er nog meer.
Ik heb je website bezocht, leuk.!!
Ik heb met studio 8 het volgende probleem.
De beelden worden dan niet schokkerig, maar er flitsen steeds oude beelden door het beeld, net of die beelden niet verwerkt zijn.
Het geluid gaat ook steeds verder achterlopen, dus niet synchroon met de beelden.
Waarschijnlijk dat de oorzaak hiervan hetzelfde is als de problemen met vdl2004.

Groetjes Gesinus.......
plemmens
Ik heb je probleemomschrijving nog eens doorgelezen. Begrijp ik het goed als ik zeg dat het schokkerig afspelen zich ook voordoet als je de opnames (dus onbewerkt .avi/mpg bestand) afspeelt vanaf je harde schijf, met bv. Windows Mediaplayer?
Als dat het geval zou zijn dan zijn er bij het opnemen via je pctv rave, om de een of andere reden een boel frames verloren gegaan, die op hun beurt dan weer de oorzaak zijn van het niet synchroon lopen van beeld en geluid.
Hoe zit het met het up-to-date zijn van de drivers van je pctv rave?
Voor bijkomende info klik hier en hier een keertje.
Schonewille
Hallo Paul,
Ik heb verschillende "help pgina's" bekeken en ga zeker aan de slag.
Hopelijk lukt het me om hi8 (vhs) goed te verwerken.
Het is inderdaat zo dat de problemen al ontstaan bij het afspelen vanaf de hardeschijf.
Vreemd vond ik wel dat de problemen zich voordoe zodra er beelden worden opgenomen met veel zonlicht en contrast.
Binnen opnamen geven geen problemen.
Ook vhs opnamen geven geen problemen.
alleen de hi8 opnamen die overgezet zijn naar vhs. (Fake VHS ???)
Ik hoop de problemen te kunnen oplossen.
Bedankt voor je rectie.
Groeten, Gesinus.........
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.