ea.bakker
05.06.2004 10:37:05
Video vrienden
Ik heb vandaag mijn eerste film op dvd gebrand. Nu blijkt dat er geen audio via mijn home cinema wordt doorgestuur. Ik heb alleen geluid via de TV. Kan ik ergens instellen dat er ook audio via mijn home cinema kan worden doorgegeven? DVD's die ik voorheen met Pinnacle studio 8 had gemaakt, gaven wel audio door via de home cinema. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Edwin Bakker
mschagen
06.06.2004 14:22:23
Ik kan mij niet voorstellen dat er op de dvd een signaal kan staan die bepaalt of geluid wel of niet naar de digitale uitgang van je dvd speler moet gaan. Kan het niet met de instellingen van de dvd speler gecorrigeerd worden? Vaak heeft deze instellingen waarmee je aan kunt geven wat de versterker aan signalen kan verwerken zodat de dvd speler eventueel conversies kan uitvoeren.
de dvd's van vdl hebben geloof ik "gewoon" 48Khz PCM geluid (dus geen AC3 met 5.1 geluid o.i.d.). Dat moet iedere versterker kunnen verwerken.
ea.bakker
06.06.2004 18:29:16
Beste mschagen,
Hoe kan het dan zo zijn dat mijn vorige DVD's die ik gemaakt heb, wel via de versterker afgespeeld worden?
plemmens
07.06.2004 18:02:33
Ik volg Michael.
Video deLuxe brand PCM geluid.
Als ik me goed herinner kan je bij Studio 8 kiezen voor PCM of mpeg.
Alle europese dvd spelers ondersteunen beide formaten. In de US ligt dat anders daar wordt mpeg2 geluid veel minder ondersteund.
Ik denk dat je het inderdaad bij de instellingen van je Home Cinema systeem moet gaan zoeken.
ea.bakker
07.06.2004 18:32:19
Beste Michael en "plemmens",
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb even bij mijn dvd speler gekeken en wat veranderd en nu gaat het goed. Nogmaals bedankt. Ik heb trouwens nog een vraag maar die post ik straks onder een nieuw topic. Als jullie mij nogmaals kunnen helpen .... graag.
Edwin
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.