Beste forumleden,

Ik ben een leek op het gebeid van videobewerking. Heb onlangs Video de luxe 2004 aangeschaft. Leuk pakket, waar je snel wegwijs in raakt. Toch heb ik een twee zeer storende problemen.

Ik gebruik het programma om films, afleveringen van series en dergelijke, die ik via mijn TV-kaart opneem te bewerken (reclame uitknippen et cetera). Ik neem op via de software van mijn TV-kaart. Die bestanden (Mpeg2) zijn uitstekend af te spelen; beeld en geluid lopen prachtig synchroon. Importeer ik de bestanden vervolgens in Video de Luxe (om ze te bewerken), dan blijkt bij het afspelen (al voor de bewerkingen dus) het beeld bij het geluid achter te lopen. Ook het afmixen van de film leidt tot deze afwijking. Bovendien is het eindresultaat (een nieuw Mpeg2 bestand) schokkerig.

Neem ik via Video de luxe op dan zijn er geen problemen met de audio-video synchronisatie (afmixen heb ik nog niet gedaan). Opnemen doe ik echter het liefst met de software van de TV-kaart, opdat die zo lekker instelbaar is.

Het tweede probleem is dat het me binnen Video de luxe moeilijk lukt om in AVI-formaat op te nemen. Meestal wordt alleen geluid opgenomen. Ook met de programmatuur bij de TV-kaart lukt dat niet goed. Het beeld wordt dan schokkerig.

Heeft een van jullie oplossongen voor bovenstaande? Nog even wat info over mijn PC: Athlon 2500+ 512Mb RAM, 120 Gb WD 7200 rpm harddisk, 30 Gb Maxtor 7200 rpm harddisk, 64Mb Asus schermkaart (Nvidia) Windows XP pro met SP1 . Toch krachtig genoeg zou ik zeggen.

Alvast bedankt,

Jos Stover