Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Videostream Veel Korter Dan Audiostream
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
Evie
Ik gebruik Video DeLuxe al langere tijd, en was er best tevreden over, tot ik plotseling geen videobestanden meer kon importeren. Alle bestanden, behalve de bestanden die ik ooit geëxporteerd heb vanuit Video DeLuxe zelf, worden verkeerd gelezen: de videostream is vele malen korter dan de audiostream, waardoor je het geluid bij een opname op zijn normale snelheid hoort, terwijl de video in een paar seconden al voorbij is.

Ik dacht dat het aan mijn oude computer lag, dat die het allemaal niet meer aankon; was dus dolblij toen ik een nieuwe kon krijgen, maar helaas heb ik nog precies hetzelfde probleem.

Ik heb de tips & truuks al uitgeprobeerd.. VirtualDub en PVAStrumento geïnstalleerd, maar ik heb nog stééds hetzelfde probleem. Wat doe ik fout? Ik wil weer kunnen monteren..

Help me, ik ben wanhopig sad.gif
videofred2
Evie,

Niet wanhopen, hoor! Dit moet -met wat geduld- kunnen opgelost worden.

We hebben wat meer info nodig: welk soort bestanden kunnen niet
meer gelezen worden: Mpeg? Avi? of beide?

Je kon 'plotseling' niet meer importeren: er moet iets gewijzigd zijn
aan je computer, dat kan niet anders. Blijkbaar heb je het probleem
mee overgenomen naar je nieuwe computer......
Eén of ander videobewerkingsprogramma, misschien?

Kun je die bestanden met andere programma's wel goed lezen?

Fred.
Evie
Ik heb geen andere videobewerkinggssoftware op mijn pc staan. En ik kan de bestanden gewoon normaal bekijken met Media Player en dergelijke.. Het is trouwens van toepassing op zowel Mpeg als Avi-bestanden, de enige Avi-bestanden die normaal doen zijn de filmpjes die ik jaren geleden heb geëxporteerd. Ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik veranderd heb, dat het probleem zou kunnen zijn..

Als het goed is krijg ik vandaag een kopietje van Premiere van iemand, dus helemaal wanhopig ben ik gelukkig niet meer wink.gif maar bedankt voor je reactie!
videofred2
Evie,

Sorry, hoor, maar er moet iets gebeurd zijn....
Zomaar vanzelf worden je bestanden niet onleesbaar...

En hoe kan het nu dat dit ook op je nieuwe computer het geval is?
Ik neem aan dat je op die nieuwe computer een nieuwe installatie
van Magix gedaan hebt... Je hebt toch ook opnieuw de patch geïnstalleerd?

Fred.
mschagen
De lengte van avi filmpjes wordt opgeslagen in avd bestanden met dezelfde naam maar met extensie avd i.p.v. avi. Het lijkt erop dat er nog ergens een (of meer) avd bestand staat die ooit gegenereerd is voor een korte avi, en dat deze avi later is overschreven met een langere avi met dezelfde naam. De avd bevat nu nog de info van de oude avi.

Probeer de avd te vinden van de avi die problemen geeft en verwijder deze. Zodra je de avi weer gebruikt in vdl, zal de avd opnieuw gegenereerd worden en hoort het weer te kloppen. Je kunt probleemloos alle avd's verwijderen. vdl genereert ze toch weer opnieuw indien nodig.

Heb je ook al geprobeerd het fragment uit te rekken? Soms door op de rechter rand van de klip te gaan staan (cursor vorm zal veranderen) kun je de rand naar rechts trekken en wordt er meer zichtbaar.
videofred2
Michaël,

Ik denk dat je de nagel op de kop slaat....
Maar ik vrees dat Evie nu aan het stoeien is met haar 'kopietje' van Premiere...
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Fred.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.