Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Help! Dvd Branden
MAGIX User Board > Nederlands > Vragen over MAGIX programma's > Video deLuxe
gelijk
Hallo allemaal als ik een dvd wil branden krijg ik de melding dat de systeembronnen te zwak is. kent iemand dit probleem??
Alles is verder in orde alles staat klaar om te branden maar het wil gewoon niet lukken. De patch is ook al geinstalleerd en toch wil het niet lukken.
Ik gebruik de Lite On 8x Dvd +/- rw brander.

Alvast bedankt.
videofred2
Systeembronnen te zwak.......
Heb je voldoende beschikbaar geheugen?
Wat loopt er allemaal op de achtergrond?
Wat is je configuratie?

Fred.
plemmens
Je kan natuurlijk alle op de achtergrond lopende programmas die niet noodzakelijk zijn stoppen. Je zou dit kunnen doen door een 10-tal keer CTR+ALT+DEL toe te passen en ze een voor een te sluiten. Gemakkelijker wordt het als je EndItAll gebruikt.
Een gratis utility dat je HIER kan vinden.
Laat het een keer lopen en sluit alle achtergrondtoepassingen behalve Systray en Explorer.
Op die manier maak je meer ruimte beschikbaar voor VdL.
Een antwoord op de vragen die videofred stelt is wel noodzakelijk om met enige kans op succes een blijvende oplossing te kunnen voorstellen.
FransS
Wat geeft je comp precies aan want te weinig geheugen kan verscilend zijn .B.V.

1.te weinig schrijfgeheugen ( te kleine schijf )
2. te weinnig Interngeheugen
3.te weinig Virtueel geheugen

Ga eens na en laat even weten wat het nu is?

Frans S. user.gif
jaapschap
hallo

ik zit dus met hetzelfde probleem.

systeembronnen te zwak

ik heb een pentium4 2.8Ghz, 512 ram, lijkt me sterk dus dat ik te weinig geheugen heb.

heb prestaties op MAX gezet, werkt niet, heb dat killall gedaan, werkt niet, heb de pc een schop verkocht, werkt ook niet..... help me!
FransS
JaapSchap

Wat geeft de comp exact aan want is het niet iets anders .

Ik weet wel wat het is waarschijnlijk je "global memmory" en daar weet ik wel iets op laat het eens weten want hier heb ik weinig aan wat je laat weten .

Frans S. cool.gif
jaapschap
Na het samenstellen van een dvd project, klik ik op brand cd,
dan krijg je dat menuutje, gata ie die disc laden, druk op de rode knop en vervolgens staat er in dat balkje:

"systeembronnen te zwak. branden mislukt"

toen ben ik dus op dit forum gaan zoeken, em zag ik deze lappen text. alle tips opgevolgt, maar die hielpen niet.

wat is globalmemory?

nooit van gehoord.
wickedwie
Heb hetzelfde probleem krijg ook de melding "systeembronnen te zwak "
draai op een asus bord met athlon 2800+ processor en 512mb intern
120gb harddisk en geforce gf5200 videokaart.
Besturing xp prof.

Allen windows draait op het moment van branden de rest is afgesloten.

heeft iemand mischien advies

Groetjes willy
plemmens
Ondanks het feit dat naast Magix, enkel Windows actief is, zijn er toch een heleboel processen actief. Welke??? Ga via contr+alt+del naar “Task manager” en je zal zien. In princiepe zou je alle processen behalve systray en explorer kunnen afsluiten. Op die manier zou je al heel wat capaciteit voor andere programmas beschikbaar kunnen stellen.
Een programma als EndItAll kan je hierbij helpen. Zie elders in deze topic.

Er zijn 2 zaken die je eventueel eerst kan proberen:
1. Write behind Caching uitschakelen voor al je harde schijven. Windows heeft deze functie standard aan staan en dit betekent dus dat Windows gegevens bijhoudt in een geheugen buffer alvorens die naar de HD te schrijven. Deze functie uitschakelen zorgt er voor dat gegevens direct naar HD worden geschreven en dat ram geheugen vrij gemaakt wordt.
Ga via een rechtsklik op Mijn Computer, over eigenschappen, … naar apparaatbeheer. Klik het + teken naast Schijfstations, rechtsklik een schijf, kies Eigenschappen, kies tabblad Schijfeigenschappen, vink “Write cache enabled” af en klik OK.

2. Stel het virtueel geheugen van je pc in op een waarde gelijk aan 2 maal je ram geheugen.
(2x512mb = 1024mb) Stel deze waarde in zowel in het veld minimum als in het veld maximum. Eventueel kan je zelfs het maximum nog wat hoger zetten.
Ga via een rechtsklik op Mijn Computer, over eigenschappen, naar “performance options”, klik Change… en zet beide waarden op 1024mb.

Excuseer voor de mengeling van engelse en nederlandse aanduidingen. Heb momenteel geen nederlands systeem beschikbaar en moet derhalve wat gokken met betrekking tot de exacte benamingen.

Voer bovengenoemde acties apart uit. Begin met de eerste, start je pc opnieuw op en kijk of het probleem is opgelost. Help het niet, zet write behind caching terug aan, herstart je pc.
Probeer dan pas de tweede mogelijkheid, herstart je pc na de wijziging en kijk of die wel werkt.
Pas als geen van beide apart zou helpen kan je ze gecombineerd proberen. Vergeet niet te herstarten na wijziging van de instellingen.

Overigens, je 120 gb HD is die verdeeld in partities. Hoe groot zijn die? Hoeveel vrije ruimte is er nog beschikbaar? Heb je ze recentelijk nog gedefragmenteerd?
wickedwie
Bedankt voor het snelle antwoord.

had je tips uit de eerdere items opgevolgd en en uitgevoerd. Maar dit gaf nog niet het gewenste resultaat.
Heb hem wel aan het branden door de film op te starten en een nieuw project aan te maken, kennelijk zit er bij het importeren van muziek in het menu iets mis.

Ga nu de andere tips uitproberen.

De harddisk van 120GB is een partitie die recentelijk helemaal opnieuw geinstalleerd is vandaar dat ik weet dat er weinig anders opstaat als windows en een virusscanner. Deze laatste schakel ik uit tijdens videobewerking en ook de netverbinding koppel ik dan los.
Heb momenteel nog 96GB vrij na produceren van de video productie

Maar ik ben onder de indruk van de snelle reaktie en mijn dank is dan ontzettend groot klasse. biggrin.gif biggrin.gif
wickedwie
Heb dit euvel nog niet helemaal verholpen gekregen.
Maar kan het zijn dat het een bug in magix is als ik met de film die in het ene project vastloopt een nieuw project aanmaak werkt het geheel namelijk wel.

Kan ook niet meer als 2 films in een project laden dan geeft magix ook een foutmelding zoals verdop in het forum staat.

Hoop hiermee een bijdrage te hebben geleverd voor mensen die er ook problemen mee hebben.

groeten Willy
hotenice
hallo,
ik krijg de volgende foutmelding als ik dvd wil branden (er staan ongeveer 1100 foto's op en muziek op achtergrond),en de groote is ongeveer 3,6 gig dus zou moeten passen op dvd hij doet stap t/m 4 en bij stap 5 krijg ik de melding PARAMETER IS ONJUIST.wie kan mij helpen ,oja hij geeft wel aan iets over 99 foto's en dat ie om de 12 automatisch menu doet. helaas ben ik een leek wub.gif ,maar zou het fijn vinden als ik hem toch aan het branden krijg i.v.m aanvragen van ex medepatienten waar ik mee in davos zwitserland (voor gezondheid) heb gezeten voor 4 maanden.die willen graag deze dvd.WIE OH WIE KAN MIJ HELPEN mathwillems@home.nl heb versie 3.0

heb amd athlon 2500+,512 ramgeheugen

OEPS VOLGENS MIJ HEB IK IN DE VERKEERDE TOPIC GEZET GAAT DUS OVER FOTO'S OP CD & DVD 3.0.
videofred2
QUOTE(wickedwie @ Jun 1 2004, 01:01 PM)
Maar kan het zijn dat het een bug in magix is als ik met de film die in het ene project vastloopt een nieuw project aanmaak werkt het geheel namelijk wel.

Kan ook niet meer als 2 films in een project laden dan geeft magix ook een foutmelding zoals verdop in het forum staat.

Hoop hiermee een bijdrage te hebben geleverd voor mensen die er ook problemen mee hebben.

groeten Willy

Willy,

Ben je zeker dat er niks mis is met het bewuste project? Ik heb zo de indruk dat er enkele interne Magix-bestanden (die bij dit project horen) corrupt zijn. Let ook op met het geven van dezelfde namen: Magix kan hierdoor in de war raken.

Wat bedoel je met films laden? Je bedoelt waarschijnlijk *.mvd bestanden...Normaal gezien kun je er meer laden... Je ziet er maar één op de tijdlijn staan, maar als je naar 'make DVD' gaat, dan zijn ze er wel, met menu en al. Met de optie 'venster' kun je wisselen tussen de films. Je kunt dan een nieuw *.dip project maken, dat al die afzonderlijke films bevat.

Ik heb het daarnet geprobeerd, met 4 verschillende *.mvd projecten.

Fred.
ERusche
Ik heb helaas ook nu dezelfde melding dat er te weinig systeembronnen zijn.

Ik denk dat het bij mij te maken heeft met updates van windows. Gisteren heb ik de meeste updates binnengehaald via de windowsupdate site en vandaag heb ik het probleem.
videofred2
QUOTE(wickedwie @ Jun 1 2004, 01:01 PM)

Hallo,

Dit weekend had ik , tot mijn grote verbazing, hetzelfde probleem.
Ik had twee films geladen, en gebruikte de 'uitgebreide' DVD-menu's.

Ik heb de indruk dat het het disc (*dip) project was waar het probleem zat.
Zoals Willy reeds meldde, is het probleem te verhelpen door dezelfde films
opnieuw te laden, en een nieuw disc-project aan te maken.

Bij mij lukte dit dus ook....

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik, in tegenstelling tot wat ik hier zelf
altijd als raad geef, de fout had begaan mijn *.dip-project een naam te geven
die ook voorkwam in de video-fragmenten en in de Magix-film.
Heeft dit er iets mee te maken? Ik denk van wel...

Fred.
Frits
Hallo,

Het probleem wat je beschrijft over te zwakke systeembronnen heb ik ook een paar keer gehad. De melding kwam vrij snel na de start van het encoden. Zoals bij veel programma's is de foutmelding soms misleidend, want mijn systeembronnen zijn niet zwak.
In de gevallen dat ik de melding heb gekregen was het in een (analoge) multifilm project waarbij voor de verschillende films de mappen ("Directories") bij instellingen aangepast waren. Daardoor waren met name een aantal tijdelijke bestanden in een andere map terecht gekomen. Nadat ik die bestanden weer netjes bijelkaar had gezet in de juiste map kon ik zonder problemen mijn DVD's maken.

Succes

Een nieuw lid.
videofred2
Frits,

Dat heb je goed gezien! Die foutmelding is inderdaad heel misleidend.

Freds.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2009 Invision Power Services, Inc.